آشنایی با 10 تا از بهترین پیست های اسکی ایران | 10 تا از بهترین پیست های اسکی ایران + آدرس

10 تا از بهترین پیست های اسکی ایران | معرفی 10 تا از بهترین پیست های اسکی ایران + عکس

ایران، این کشور چهار فصل دارای لیست بلند بالایی از پیست‌های اسکی است که سالانه و از آن سوی مرزها، گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند.

پیست های اسکی
ویکی گردی:

با شروع فصل سرما و سفیدپوش شدن کوهستان‌ها، پیست‌های اسکی ایران انتظار اسکی بازان و عاشقان ورزش‌های زمستانی را می‌کشند.شاید با شنیدن بهترین پیست های اسکی ایران در ابتدا اسم پیست‌های دیزین، شمشک و توچال به ذهنتان برسد اما در نقاط مختلف ایران  پیست‌های اسکی هیجان‌انگیزی وجود دارد که در ادامه این نوشتار به معرفی بهترین‌ و مجهزترینشان خواهیم پرداخت.

پیست اسکی دیزین

پیست های اسکی

نام دیزین کافی است تا ذهنتان به یاد برف یکدست سپید و از آن مهم‌تر اسکی بیفتد. دیزین نه تنها به عنوان یکی از بهترین پیست‌ های ایران شناخته می‌شود بلکه در خاورمیانه نیز گل سر سبد تمامی پیست‌هاست!علاوه بر تمامی این خصوصیات، پیست اسکی دیزین، نخستین پیست خاورمیانه محسوب می‌شود که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تایید قرار گرفته است.

فاکتورهایی مانند: شیب و درازای مسیر، امکانات لوکس و رفاهی و …، از دلایل اصلی انتخاب این پیست برای میزبانی چندین مسابقه معروف بوده است؛ از این جهت این پیست به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران شناخته می‌شود.اگر در پایتخت زندگی می‌کنید، دیزین را به عنوان یکی از پیست‌ های اسکی تهران می‌شناسید اما اگر بخواهیم کمی بهتر به این موضوع نگاه پیست اسکی دیزین تا حد زیادی از تهران فاصله دارد! در واقع این پیست در استان البرز قرار دارد.

جالب است بدانید که دیزین رفتن هم فال است و هم تماشا زیرا تنها در فصل زمستان نیست که می‌شود به دیدن این پیست رفت. در فصل‌های گرم‌تر سال و مخصوصا تابستان، دیزین میزبان مسابقات اسکی روی چمن است. راستی فراموش نکنید که دیزین بزرگترین پیست اسکی ایران محسوب می‌شود و از این جهت برای هر نوع سلیقه‌ای دارای امکانات فراوانی است.

مسیر دسترسی به پیست دیزین:

برای رفتن به دیزین دو مسیر موجود است اگر از ما می‌پرسید، در زمستان تنها یک مسیر برای رسیدن به دیزین وجود دارد! و آن هم اتوبان بابایی به سمت لشکرک و در نهایت فشم است. چرا می‌گوییم یک مسیر؟ چون در زمستان برف و بوران به حدی زیاد است که مسیر شمشک به دیزین یا همان جاده بالا مسدود می‌شود.

 

پیست اسکی شمشک

پیست های اسکی

شمشک یکی از بهترین مناطق برای اسکی در ایران است و پس از دیزین به عنوان یکی محبوب‌ترین پیست‌ها از نگاه فدراسیون به شمار می‌رود.اگر ساکن شمال شرق تهران هستید، شمشک از نظر مسافت یکی از بهترین پیست های اسکی ایران محسوب می‌شود و جان می‌دهد آخر هفته‌ای را در میان برف و هیجان اسکی سر کنید. به طور دقیق فاصله شما از پیست شمشک ۵۷ کیلومتر است؛ اما همه این‌ها را فراموش کنید، شمشک به عنوان یکی از مهم ترین پیست‌ های اسکی ایران به شمار می‌رود که نه تنها پیست روزانه دارد بلکه پیست شبانه آن هم دایر است.اگر حوصله شلوغی پیست را ندارید، پیست شبانه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ میزبان شما عزیزان است.

مسیر دسترسی به پیست شمشک:

از اتوبان بابایی به سمت لشکرک پیش بروید تا آنجایی که در مسیر خود از میگون عبور کنید. پس از گذر از درود تابلوهای راهنما شما را تا پیست اسکی شمشک می‌رسانند.

 

پیست اسکی توچال

پیست های اسکی

وقتی در کلان‌شهری مانند تهران زندگی کنید، نداشتن وقت و حوصله یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد. یکی از بهترین مناطق برای اسکی و آن هم در دل تهران،  پیست اسکی توچال است؛ البته اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم توچال پیستی است که در مناطق شمالی تهران و درست در ارتفاعات بالای ولنجک واقع شده است.

برای دسترسی به این پیست اسکی تنها راهی که وجود دارد، استفاده از تله‌کابین توچال است. ایستگاه ۷ تله‌کابین توچال با داشتن دوتله سیژ و یک تله اسکی، از اواسط آبان ماه و تا اواخر خرداد میزبانان دوستداران اسکی روی برف است. البته فراموش نکنید که برف و میزان بارش آن، عامل اصلی است که زمان دقیق اسکی رفتن را تعیین می‌کند پس قبل از حرکت، حتما سایت و شبکه‌های اجتماعی این مجموعه را چک کنید.

توچال از آن دست پیست‌های اسکی محسوب می‌شود که امکاناتش با پیست‌های اسکی خارج از کشور برابری می‌کند. از جمله امکاناتی که این پیست رویایی دارد، یک هتل، دو رستوران، مدرسه مجهز اسکی و طولانی‌ترین خط تله کابین و سورتمه کشور است.

مسیر پیست اسکی توچال:

برای آن‌که به پیست اسکی توچال برسید، باید بزرگراه چمران به سمت شمال بروید تا به خیابان یمن برسید، انتهای خیابان ولنجک به ورودی مجموعه توچال می‌رسید.

 

پیست اسکی آبعلی

پیست های اسکی

همه آبعلی را به خاطر دوغ‌های گازدار و خنکش می‌شناسند اما برای ورزشکاران آبعلی خانه یکی از قدیمی‌‌ترین پیست های اسکی ایران است. هنگام بارش برف و درست در زمانی که برف سپید و یکدست، تمامی ارتفاعات آبعلی را پوشانده است، این پیست دیدن دارد و جان می‌دهد برای اسکی.آبعلی با داشتن امکاناتی همچون ۱ تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، ۱ تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی یکی از مهم ‌ترین پیست اسکی ایران به شمار می‌آید و با وجود آن که قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد به عنوان یکی از مجهزترین پیست‌ های اسکی ایران شناخته می‌شود.

اگر هم به تازگی به ورزش اسکی علاقه‌مند شده‌اید، آبعلی می‌تواند بهترین پیستی باشد که در آن به اسکی بپردازید اما نکته‌ای درباره این پیست وجود دارد و آن هم زمان است. فراموش نکنید که بهترین زمان برای اسکی در پیست آبعلی اواسط دی تا اواخر اسفند است پس اگر از آن دست افرادی هستید که کیفیت پیست برایتان مهم است و صبر ندارید، آبعلی نمی‌تواند پیستی باشد که شما را به خود علاقه‌مند کند!

مسیر پیست اسکی آبعلی:

برای رسیدن به این پیست جذاب، ۲ راه وجود دارد. جاده فیروزکوه و جاده هراز یا امامزاده هاشم، دو راهی است که شما را به پیست اسکی آبعلی می‌رساند و در نهایت به مازندران ختم می‌شود. با اجاره ویلا در فیروزکوه به مدت یک شب می‌توانید برنامه اسکی خود را به یک سفر جذاب دو روزه در اطراف تهران تبدیل کنید. یکی از جذاب‌ترین جاهایی که در فیروزکوه می‌توانید اجاره کنید، یکی از کلبه های چوبی حاج محمد فیروزکوه است.

 

پیست اسکی دربندسر

پیست های اسکی

لذت بارش برف تنها به برف بازی و از آن مهم‌تر تعطیلی مدارس ختم نمی‌شود! این تجربه‌ای است که از اسکی در ارتفاعات دربندسر برای هر فردی رقم خورده است.دربندسر یکی از بزرگترین پیست اسکی ایران است که برای هر نوع سلیقه و مهارتی، بخش‌های متنوعی در نظر گرفته است. به طور متوسط ابن پیست برای افراد مبتدی ۲۵ درصد، برای افرادی که به طور پیشرفته اسکی می‌کنند ۵۰ درصد و برای حرفه‌ای‌هایی که به طور مستمر به این ورزش می‌پردازند، ۲۵ درصد از زمین‌های دربنسر را در نظر گرفته است.

پیست اسکی دربندسر دارای امکاناتی همچون: ۳ دستگاه تله سیژ، یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، یک دستگاه تله‌ کابین ۱۲ نفره و دو دستگاه تله اسکی چکشی است. علاوه بر این موارد، پیست اسکی شبانه نیز از جمله امکانات مهم دربنسر به شمار می‌آید و این پیست را از بقیه همتایان خود، خاص می‌کند.

مسیر دسترسی به پیست اسکی دربندسر:

پیست اسکی دربنسر در ۳۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد و در محله دربنسر شهر جدید شمشک واقع شده است، پس برای دسترسی به این پیست باید به منطقه شمشک بروید.

 

پیست اسکی پولادکف

پیست های اسکی

بد نیست کمی از تهران و پیست‌های اسکی آن فاصله بگیریم و به سراغ یکی از شهرهای خوش آب و هوای ایران برویم. شیراز این شهر شعر و ادب ایرانی را که فقط در اردیبهشت نباید دید! اگر سری به پیست پولادکف بزنید متوجه حرف ما می‌شوید که چرا این پیست یکی از بهترین پیست های اسکی ایران است.

پولادکف یکی از محبوب‌ترین پیست های ایران است که در حوالی شهرستان سپیدان و حوالی شیراز واقع شده است. این پیست دارای امکاناتی همچون: هتل چهارستاره، رستوران‌، تله کابین، زیپ‌ لاین، ۸ دستگاه موتور برفی و دو دستگاه تله اسکی به طول ۱۶۰۰ متر است؛ همچنین پس از پیست اسکی دیزین، پولادکف به عنوان بزرگترین پیست اسکی ایران شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر، به عنوان دومین پیست بین‌المللی اسکی کشورانتخاب شده است.

مسیر دسترسی به پیست پولادکف:

از شیراز به سمت سپیدان بروید، در۱۵ کیلومتری اردکان با توجه به تابلوهای راهنما به پیست اسکی پولادکف خواهید رسید.

 

پیست اسکی فریدون‌ شهر

پیست های اسکی

پیست اسکی فریدون‌ شهر، یکی دیگر از پیست های اسکی ایران است که در نزدیکی شهر اصفهان واقع شده است و به هنگام بارش برف دیدن دارد.پیست اسکی فریدون شهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب شهر اصفهان واقع شده است و متاسفانه تنها پیست مجهز این استان محسوب می‌شود.

مهم‌ترین امکانات این مجموعه که در طی روز به آن احتیاج پیدا خواهید کرد شامل: دستگاه برف‌کوب، تله سیژ، بالابر بشقابی و زیپ‌لاین می‌شود؛ علاوه بر این، پیست اسکی فریدون شهر دارای یک رستوران، پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو و واحدهای اقامتی متنوع است.اگر هم به تازگی به این ورزش هیجان‌انگیز علاقه‌مند شده‌اید، مدرسه اسکی این مجموعه را از دست ندهید، مربیان حرفه‌ای پیست اسکی فریدون‌ شهر شما را راهنمایی خواهند کرد.

مسیر دسترسی به پیست اسکی فریدون شهر:

برای رسیدن به این پیست کافی است از فریدون شهر ۶ کیلومتری را به سمت ارتفاعات گردنه روستای چیغورت پیش بروید.

 

پیست اسکی خوشاکو

پیست های اسکی

اگر کمی از پایتخت و مرکز ایران زمین فاصله بگیریم و به سمت شمال کشور عزیزمان پیش برویم، با یکی از محبوب‌ترین پیست های اسکی ایران یعنی پیست اسکی خوشکا روبه‌رو خواهیم شد.پیست اسکی خوشکا در ارومیه و درست در دل یکی از مناطق برف‌گیر به نام راژان واقع شده است و هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. البته ناگفته نماند که به خاطره عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، این پیست به هنگام بارش‌های فراوان تعطیل می‌شود.

جالب است بدانید که در حوالی خوشکا، دو پیست دیگر به نام‌های سهند و آلوارس نیز وجود دارد و متوسط زمانی که می‌شود از خوشکا به این پیست‌ها رسید به ترتیب، ۳ و ۵ ساعت است.

مسیر دسترسی به پیست خوشاکو:

برای رسیدن به این پیست جذاب، باید ۳۴ کیلومتری به سمت غرب ارومیه و درست به منطقه راژان بروید؛ پس از آن تابلوهای راهنما شما را تا روستای خوشاکو و پیست این منطقه همراهی می‌کنند.

 

پیست اسکی چلگرد (کوهرنگ)

پیست های اسکی

در فصل زمستان، دامنه‌های زاگرس پر از برف یکدست سپیدی می‌شود که شما را به یک اسکی هیجان انگیز دعوت می‌کند. پیست اسکی چلگرد یکی از مهمترین پیست های اسکی ایران در بخش‌های مرکزی و درست در دل شهرکرد محسوب می‌شود که از امکانات ویژه‌ای برخوردار است.برف‌کوب، تله اسکی و دستگاه‌های بالابر به طول ۲۰۰ متر از جمله امکانات این مجموعه است.

مسیر دسترسی به  پیست چلگرد:

برای اسکی کردن در این پیست، باید خودتان را به استان چهارمحال بختیاری برسانید از آنجا به سمت کوهرنگ بروید و از آنجا با کمک تابلوهای راهنما می‌توانید مسیر دسترسی به پیست را می‌توانید بیابید.

 

پیست اسکی آلوارس

پیست های اسکی

در سرعین اردبیل پیستی به نام آلوارس وجود دارد که به هنگام زمستان، اسکی کردن در آن بسیار هیجان انگیز است. این پیست در دامنه کوه سبلان قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین پیست های ایران شناخته می‌شود.

این پیست دارای امکاناتی همچون: تله سیژ، بالابر و … است. یکی از نکات بسیار مهمی که درباره این پیست وجود دارد، آموزش اسکی آن است. به جرا ت می‌توان گفت که در آلوارس هزینه یادگیری اسکی نسبت به دیگر پیست‌های دیگر کم‌تر است.

مسیر دسترسی به پیست اسکی آلواراس:

اگر مبدا را مرکز اردبیل قرار دهیم، برای رسیدن به پیست آلوارس باید به ۲۵ کیلومتری سرعین بروید. آنقدر پیش بروید تا روستاهای گاریز و علیداشین را پشت سر بگذارید از این پس مقصد تنها چند کیلومتر با شما فاصله دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر