معرفی بهترین مکان های پاییزی برای عکاسی | آشنایی با بهترین مکان های پاییزی برای عکاسی

10 تا از بهترین مکان های پاییزی برای عکاسی | بهترین مکان های پاییزی برای عکاسی + عکس

فصل زیبای پاییز فرصت خوبیست برای عکاسی در کنار طبیعت هزار رنگ. کافی ست بهترین مکان های پاییزی را برای عکاسی شناسایی کنیم. با ویکی گردی همراه باشید.

مکان های پاییزی
ویکی گردی:

مکان های پاییزی همواره برای همه ما یادآور فصلی هزار رنگ و پر از زیبایی است که در آن می‌توان به دل طبیعت رفت و از طراوت و زیبایی آن لذت برد. اما یکی از بهترین کارهایی که مکان های پاییزی برای آن مناسب است ثبت این لحظه ها و تصاویر ناب است. پاییز و به‌خصوص از اواسط آبان‌ماه تا اواسط آذر‌ماه فرصتی مناسب برای بازدید از مکان های پاییزی و عکاسی در آن است.

باغ فردوس تهران

مکان های پاییزی

باغ فردوس از خانه های ارزشمند و تاریخی بخش شمیرانات تهران می باشد و در یکی از محله های قدیمی در منطقه ای به همین اسم  واقع شده است. خانه ی تاریخی باغ فردوس، از زمان سلسله ی قاجار تا به حال به جای مانده و از سال ۱۳۸۱ به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفت. باغ فردس بجز اینکه محوطه زیبا و دیدنی در پائیز دارد، بلکه عمارت حیرت انگیزی را در خود جای داده است که جلوه ای خاص به عکس های شما می بخشد.

آدرس باغ فردوس : استان تهران، تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش.

 

گردنه حیران

گردنه حیران یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که در مسیر آستارا - اردبیل قرار گرفته‌ است. این گردنه میان کوه‌های پوشیده از جنگل‌ و دره‌ای نه‌ چندان عمیق که رود کوچکی(آستاراچای) از آن عبور می‌کند، قرار دارد. این رود (آستاراچای) تعیین کننده مرز آستارای ایران از آستارای جمهوری آذربایجان است.‌‌

مکان های پاییزی

 بیشتر مواقع گردنه حیران با پوششی از مه دیده می شود و دره ها و کوهپایه های آن پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند که زیبایی آن در فصل پاییز دوچندان می شود. و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. گردنه حیران در فصل پاییز به هزاران رنگ درآمده و باعث ثبت عکس هایی متفاوت و جذاب می شود.

آدرس گردنه حیران : ایران، گیلان، آستارا، منطقه حیران.

 

 

روستای زرین دشت

مکان های پاییزی

روستای زرین دشت از توابع فیروزکوه است که به دلیل موقعیت بسیار خوب اقلیمی و وجود باغات، چشمه ها و کوهستان بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. روستای زرین دشت در فصل پاییز بهترین مکان برای علاقه مندان به عکاسی می باشد که می توانند از سورژه های خود در این روستا عکس هایی بی نظیر بگیرند. فراموش نکنید که اگر علاقه به دیدن برف و سرما دارید روستای زرین دشت گزینه ای مناسب برای شما می باشد به شرط آن که با تجهیزات مناسب به آن جا سفر کنید.

 

جنگل لفور

مکان های پاییزی

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. مضاف بر اینکه جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید تمامی زیبایی و طبیعت مازندران را تنها در یک سفر پاییزی لمس و زندگی کنید، لفور یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است. لفور در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می‌رسد و شاید کم‌تر مکان در مازندران به خوبی لفور در هماهنگی همه عوامل زیبایی طبیعت موفق عمل کرده باشد.

 

باغ وکیل اباد مشهد

مکان های پاییزی

پارک وکیل آباد از تفرجگاه های قدیمی و زیبای مشهد که در در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل اباد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مرتبط می شه. وکیل آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده.پارک وکیل آباد به مساحت ۷۰ هکتار دارای طبیعتی فوق العاده است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار می باشد. می توان در این باغ زیبا از درخت های کهنسال نار و کاج و همچنین منظره ی فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد. این پارک که بنابر طبیعت زیبا و همچنین جذابیت های طبیعی و آبُ هوای مطبوع خود به عنوان ییلاق مورد توجه محلی های شهر بوده امروز از زیباترین نقاط گردشگری داخل شهر مشهد محسوب می شود و همواره مورد توجه عکاسان بوده است.

 

باغ ارم شیراز

مکان های پاییزی

باغ ارم در شیراز ، نمونه ای از باغ های بی نظیر تاریخی ایرانی ، امروز در دست نقاش طبیعت بویژه در فصل پاییز، جلوه گری می کند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های این باغ که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند،درختکاری‌ها و باغچه‌ها و گلهایی که در هر کجای آن به چشم می‌خوردند.یکی، سرو هزار ساله اینجا و دیگری عمارت وسط باغ است. عمارتی که یکی از شاهکارهای دوره قاجار محسوب می‌شود.پاییز فصل رنگ هاست وفصل عکاسان. باغ ارم شیراز یکی از مکان های پاییزی مورد علاقه عکاسان می باشد.

 

اوان الموت

مکان های پاییزی

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی الموت در دامنه کوه خشچال در فاصله 75 کیلومتری و در میان چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد.این دریاچه که بیش از 70 هزار متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است. طول آن در طویل‌ترین قسمت 325 متر و عرض آن 275 متر می‌باشد.در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری، آب تنی و قایق سواری و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواری است. اوان در فصل پاییز مقصد خوبی برای عکاسی و ثبت عکس های متفاوت و زیبا است.

 

دریاچه شورمست

مکان های پاییزی

شهرستان سواد کوه فقط یک دریاچه طبیعی دارد. دریاچه شورمست، که وسعت آن 15 هزار متر مربع و عمیق ترین قسمت آن 5 متر است، یکی از توریستی ترین دریاچه های شمال ایران است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته است. زیبایی این دریاچه در فصل پاییز دو چندان می شود و از زیباترین مناطق برای عکاسی در پاییز است.

 

باغ شاهزاده ماهان

مکان های پاییزی

باغ شاهزاده ماهان که به گوشه ای از بهشت در کویر مشهور است به عنوان یکی از شاهکارهای باغ های سنتی ایرانی به ثبت جهانی رسیده است.باغ شاهزاده (شازده) در ماهان و ۳۵ کیلومتری جنوب کرمان قرار گرفته و نه فقط از مراکز تفریحی و تفرجگاه های با صفا و آثار تاریخی و دیدنی کرمان به شمار می رود بلکه به عنوان یکی از زیباترین باغ های چشم نواز کشور نیز شناخته می شود.این باغ یادگار 'ˈعبدالحمید میرزا فرمانفرما' حاکم عصر قاجار در کرمان است که آن را در دامنه کوه های تیگران و در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار و با ۲ مجموعه بنای ارزشمند شرقی و غربی و حمامی خصوصی بنا کرد.

 

ایل گلی تبریز

مکان های پاییزی

ائل گلی یا شاه‌گلی زیباترین و مهم‌ترین تفرجگاه‌ شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق‌ قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است. عمق دریاچهٔ شاه‌ گلی ۱۲ متر بوده و در محوطهٔ آن قایقرانی انجام می‌شود. همچنین شهربازی (لوناپارک) و نیز اقامتگاههای متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد. با احداث هتل پارس ائل گلی، این گردشگاه جنبهٔ جهانی پیدا کرده‌است. این مکان در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۷۷۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

شما تجربه عکاسی در این مکان های پاییزی را داشته اید ؟ مکان پاییزی مورد علاقه شما کدام است ؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر