آشنایی با دیدنی ترین مکان های پاییزی | دیدنی ترین مکان های پاییزی

دیدنی ترین مکان های پاییزی + عکس | معرفی دیدنی ترین مکان های پاییزی

وقتی پاییز از راه ‌می‌رسد، تن‌پوشی از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز بر تن درختان خواهد کرد و همین امر باعث شکل‌گیری بزرگترین گالری نقاشی در جهان خواهد شد. حالا ویکی گردی در این مقاله دیدنی ترین مکان های پاییزی را جمع آوری کرده است.

مکان های پاییزی
ویکی گردی:

 در این مقاله به معرفی دیدنی ترین مکان های پاییزی برای سفر می‌پردازیم و مکان های پاییزی که چهره ای متفاوت و خاص دارند را معرفی می کنیم.ایران عزیزمان، کشوری چهارفصل است و پاییز، فصل ترکیب‌بندی زیباترین رنگ‌ها است. به همین دلیل نیز انتخاب مکان های پاییزی در ایران گاهی می‌تواند دشوار باشد. اگر قصد سفر و بازدید از مکان های پاییزی را دارید این مقاله را تا انتها بخوانید و اگر تجربه سفر به مکان های پاییزی را دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 

روستای خور

مکان های پاییزی

روستای خور در دامنه غربی قله گندم چال در شمال غرب تهران و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی است که دارای طبیعت منحصر به فرد و دارای مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغ های زیبا را است. یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشار خور است. منطقه توریستی خور دارای جاذبه های خاص گردشگری و سیاحتی و ورزشی همچون (کوهنوردی،پیست اسکی) است. مردم آنجا خونگرم و مهمان نواز همراه با اعتقادات مذهبی اسلامی هستند. در مرکز روستا گورستانی قدیمی قرار دارد که در آنجا نیز آثار سنگ‌هایی با قدمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ سال با نام اشخاصی که پسوندهای منتصب به خور دارند یافت می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این روستا همجواری با آبشارخور است که جزو مناطق ویژه طبیعت ایران است و بلندی آن به ۶۰ متر می‌رسد.

آدرس روستای خور : استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس، 17 کیلومتری کرج.

 

روستای سنگان

مکان های پاییزی

روستای سنگان، از توابع بخش کن در شمال غربی تهران بزرگ و در میان کوه‌های البرز میانی واقع است. ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا 2100 متر است. سنگان مشتمل بر شش محله به نام‌های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو است. قدیمی‌ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین است که ورود به سنگان نیز از طریق همین روستا می‌باشد. آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده‌های سه گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته‌های برخی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال پیش می‌رسد. آبشار سنگان در شمال غرب روستای سنگان از توابع بخش کن و در حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار در ارتفاع 2575 متری از سطح دریا قرار دارد. روستای سنگان در پاییز به اوج زیبایی خود می رسد و همگان را به وجد می آورد.

آدرس روستای سنگان : ایران، استان تهران، ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان.

 

پل ورسک

مکان های پاییزی

پل ورسک از زیبا ترین و مشهور ترین پل‌ های تاریخی ایران و از شاهکار های مهندسی کشور محسوب می ‌شود که هدف از ساخت آن، تردد قطار به ‌سمت شمال کشور بوده است. شاید بار ها با قطار از روی آن عبور کرده باشید و قصه ‌ای که در خشت خشت این بنا وجود دارد را نشنیده باشید.این پل در مدت ‌زمان دو سال ساخته شد و کار ساخت آن از آبان سال ۱۳۱۳ هجری شمسی تا اردیبهشت ۱۳۱۵ هجری شمسی به طول انجامید و سرانجام در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسید. پل ورسک هر گردشگری را مجاب می کند که در گذر از این منطقه حداقل برای دقایقی توقف داشته و از این پل زیبا دیدن کند.

 

پارک جنگلی قرق

مکان های پاییزی

پارک جنگلی قرق که شامل پارک وحش، تأسیسات رفاهى و پارک بازى می‌شود، در شهرستان گرگان واقع است. این جاذبه که در حال حاضر یکی از مناطق زیست محیطی مهم در ایران به شمار می‌آید، مساحتی بالغ بر 650 هکتار دارد. با رفتن به این منطقه هم می‌توانید از وجود طبیعتی رنگارنگ لذت ببرید و هم از منطقه‌ی حفاظت شده چل چلی که زیستگاه گوزن قرمز شناخته شده است، دیدن کنید. وجود این گوزن‌ها، یکی از جالب توجه‌ترین جنبه‌های این پارک جنگلی به محسوب می‌شود که به طور خاص در پارک جنگلی قرق زندگی می‌کنند. دیگر جذابیت‌هایی که در پارک جنگلی قرق مشاهده خواهید کرد، می‌توان به وجود امکاناتی برای رفاه حال گردشگران اشاره کرد که عبارتند از: دکه‌های فروش خوراکی، سکوهای مناسب سازی شده جهت زدن چادر، سرویس بهداشتی و غیره. با رفتن به دلِ طبیعت این پارک جنگلی که در قسمت شمالی پارک قرار دارد، می‌توانید تجربه‌ی یک پیک نیک فوق‌العاده را داشته باشید.

 

روستای زیارت گرگان

مکان های پاییزی

روستای زیارت یکی از روستاهای بی نظیر شمال است که می توان چهار فصل را در آن تجربه کرد. روستایی ویژه در استان گلستان است که همانند گنجی پنهان و ارزشمند است که همه به دنبال می گردند. اگراهل روستا گردی هستید و به دنبال یک روستا با آب و هوای بینظیر و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز هستید حتما دیدن روستای زیارت را ازدست ندهید. این روستا یکی از بسته های ویژه سفر به گلستان می باشد و بسیار ارزشمند هست. روستای زیارت در نزدیکی پارک جنگلی معروف گرگان , ناهارخوران و النگدره قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی روستای زیارت  که غنی از فرهنک و تاریخ می باشد امامزاده روستا , چشمه آبگرم روستا , آبشار , قدم زدن در بافت تاریخی روستا و ... می باشد که همه اینها محبوبیت این روستا را چند صد برابر کرده است.

 

پارک جنگلی کشپل

9a2b79e9-ec87-403f-9e92-342d7e9a5cc6-(1)

پارک جنگلی کشپل یا جنگل کشپل چمستان یکی از جاذبه های شهرستان نور در مازندران است .مساحت جنگل کشپل 7  هکتار می باشد و از نظر پوشش گیاهی دارای 6 مدل توسکا ،لرک ،بلوط ،افرا ،ممرز ،انجیلی است .جنگل کشپل دارای رودخانه های پر آب ،چشمه های زیبا ،درختان بلند و دریاچه ای دیدنی است .در این جنگل زیبا امکاناتی مانند قایق سواری، رستوران، قهوه خانه سنتی ،فروشگاه  مواد غذایی ،سرویس بهداشتی و فضای بازی کودکان و ... وجود دارد .هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر برای تفریح و سرگرمی به این مکان سفر می کنند .

 

پارک جنگلی دلند

مکان های پاییزی

پارک جنگلی دلند یکی از جاهای تفریحی و طبیعی رامیان استان گلستان است. پارک جنگلی دلند  در 13 کیلومتری آزادشهر قرار دارد. یکی از خوبی های این پارک این است که در مسیر اصلی مشهد - گرگان و ساری قرار دارد و فضای زیبایی را برای استراحت و گردشگری فراهم آورده است. پارک جنگلی دلند نزدیک شهر دلند قرار دارد . این پارک دارایی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، کلبه های چوبی، سوپر مارکت و غیره می باشد. پارک جنگلی دلند که یکی از پارک های ملی ایران نیز محسوب می شود دارای درختان میوه چون بلوط، پسته و انگور می باشد. پارک جنگلی دلند نزدیک زمین های زراعی است که در این زمین ها محصولات کم یابی مانند توت فرنگی، خیار، گرجه و برنج کشت می شود. در این  پارک جنگلی حیواناتی چون خوک وجود دارد. داخل پارک دو تپه تاریخی است که بخشی از تاریخ کهن آن پارک به حساب می آید. مسیر پارک کاملاً آسفالت است و شب ها دارایی روشنایی می باشد. 

 

پل هوره سامان

مکان های پاییزی

پل هوره در روستای هوره و در شهرستان سامان و در استان چهار محال بختیاری واقع شده است. این روستا که دارای قدمت بسیاریست، مکان های گردشگری قدمت دار بسیاری را هم در خود جای داده است.درون این روستای خوش آب و هوا پل بسیار زیبای سنگی هوره قرار گرفته است که این پل از قدیمی ترین مکان های گردشگری این روستا و استان چهار محال بختیاری محسوب می شود؛ زیرا زمان ساخت این پل به دوران صفویان بر می گردد. این پل سنگی سیمانی بسیار زیبای قدیمی با سه هدف ساخته شده است. اولین دلیل این است که پل هوره بر روی رودخانه زاینده رود احداث شده است و دو روستای، هوره و روستای سواد جان که آن هم در شهرستان سامان قرار گرفته است را بهم متصل میکند.

 

شما تجربه حضور در کدام یک از پیشنهادات ویکی گردی را داشته اید ؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر