آشنایی با مکان های پاییزی | مکان های پاییزی + عکس و آدرس

معرفی مکان های پاییزی | زیباترین مکان های پاییزی در ایران

فصل پاییز، فصل مورد علاقه بسیاری از سفر دوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران و توریست ها، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می کنند؛ چراکه در مکان های پاییزی، جهانی از رنگ ها و آب و هوایی دلچسب منتظرشان است. به همین خاطر، باتوجه به اهمیت سفر در فصل پاییز، لیستی کامل و متفاوت از بهترین مقصدهای پاییزی را برای مسافرت های شما در این فصل جذاب تهیه کرده ایم.

مکان های پاییزی
ویکی گردی:

در نیمه دوم سال سفر به مکان های پاییزی بیشتر می شود و چهره هزار رنگ طبیعت در فصل پاییز در هر گوشه کشور از شمال تا جنوب، به بهترین شکل ممکن به نمایش در می‌آید و شیفتگان این فصل زیبا را به وجد می‌آورد.آب و هوای چهار فصل ایران در هر زمانی از سال جذابیت‌های ویژه‌ای دارد؛ اما وقتی سخن از پادشاه فصل‌ها به میان می‌آید، زیبایی طبیعت جلوه دیگری پیدا می‌کند.در کشورعزیزمان مکان های پاییزی بسیاری برای سفر وجود دارند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. برای یک سفر پاییزی دلچسب و به‌یادماندنی، ابتدا باید مقصد خوبی را انتخاب کرد که از نظر اقلیم یا مناظر چشم‌نواز و منحصربه‌فرد، رضایت خاطر نسبی را فراهم آورد.ویکی گردی در این مقاله شما را با زیباترین مکان های پاییزی در ایران آشنا کرده است پس با ویکی گردی همراه باشید.

جاده اسالم به خلخال

مکان های پاییزی

جاده اسالم به خلخال بزرگ ترین جاده جنگلی ایران است. این جاده شگفت انگیز از شهر اسالم، واقع در استان گیلان آغاز می شود و حدود 70 کیلومتر ادامه می یابد؛ و نهایتا به شهر خلال در جنوب استان اردبیل می رسد.جاده اسالم به خلخال، با گذر از جنگل های متراکم، کوهستان ها و طبیعت بکر، توسط بسیاری از مسافران به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای جاده ای به خصوص در مسافرت های پاییزی انتخاب می شود. اما زیبایی جاده اسالم به خلخال در فصل پاییز، دو چندان می شود.

 

جاده چالوس

شهر چالوس از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور است. علاوه بر این، جاده چالوس معروف ترین و البته، دیدنی ترین جاده ایران در تمام فصول است. مهم ترین دلیل انتخاب جاده چالوس به عنوان بهترین مقصد پاییزی، تنوع رنگ ها در دل این جاده است.مطمئن باشید، زیبا ترین تصویر پاییزی تمام عمرتان را در جاده چالوس خواهید دید. دلیل دوم سفر به چالوس در پاییز، تنوع آب و هوایی این جاده است. نه تنها بارش باران و برف از جذابیت های جاده چالوس در پاییز است؛ بلکه در ارتفاعات این جاده می توانید تصویری حیرت انگیز از دره ای غرق در مه را ببینید.

مکان های پاییزی

 

جاده جنگلی دوهزار

مکان های پاییزی

جنگل دوهزار جزو زیباترین و بزرگ‌ترین جنگل‌های شمال ایران است. این جنگل کوهستانی که آرام‌آرام با جاده‌ای پیچ‌در‌پیچ شما را به نوک کوه می‌رساند. این جنگل جزو بکرترین جنگل‌های شمال ایران به حساب می‌آید. جنگل دوهزار یکی از جاهای دیدنی استان مازندران است. برای دسترسی به آن باید خودتان را به شهرستان تنکابن برسانید. سپس عازم بخش خرم‌آباد شوید و سپس مسیر را به‌سمت منطقه دوهزار ادامه مسیر دهید.

 

چهار باغ عباسی اصفهان

مکان های پاییزی

اگر شیفته پاییز هستید، چهار باغ عباسی اصفهان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این باغ پوشیده از درخت چنار است و در فصل پاییز تصویری زیبا همچون تابلوی نقاشی را به تصویر خواهد کشید.این باغ که در زمان شاه عباس اول ساخته شده، طی سالیان طولانی تغییراتی داشته است. به‌عنوان مثال، در دوران صفوی بخشی از خیابان که تا کنار رودخانه ادامه داشت، پوشیده از درختان بزرگ و باشکوه بود و میان اُمرای آن زمان برای ساخت و ساز تقسیم شد.

 

جاده هراز

مکان های پاییزی

جاده هراز از دیگر مسیرهای دسترسی تهران به استان مازندران محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سه مسیر اصلی دسترسی به استان مازندران وجود دارد. برای دسترسی به جاده هراز از تهران باید خودتان را به رودهن برسانید. از رودهن وارد یک دوراهی می‌شوید. مسیر سمت چپ شما را به‌سمت هراز هدایت می‌کند و مسیر سمت راست به‌سمت فیروزکوه می‌رود. از مازندران نیز باید به بخش جنوبی آمل بروید و خودتان را به ورودی جاده هراز برسانید.

 

باغ محتشم رشت

8av9u8qq732pavvqddop

باغ محتشم یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر رشت است که در دوره حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. مالک و بانی اصلی ساخت این باغ، اکبرخان بیربیگی یکی از ملاکان و ثروتمندان ایران در دوره قاجار بود و کلیه مراحل کاشت نهال‌های باغ، احداث عمارت کلاه‌ فرنگی و خیابان کشی تحت نظارت او انجام شده است.تنوع پوشش گیاهی این باغ باعث شده تا تغییر رنگ برگ درختان در پاییز از آن یک اثر هنری زیبا بسازد. باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایران در پاییز رشت است.

 

پارک جنگلی النگدره

مکان های پاییزی

الگندره علاوه بر تمام زیبایی هایش، در طول پاییز فوق العاده تر از همیشه می باشد. این پارک جنگلی، از گزینه های اصلی مسافران برای انتخاب به عنوان مقصد پاییزی می باشد. به همین خاطر پارک جنگلی النگدره جز 7 منطقه نمونه طبیعی ایران است. آب و هوای پارک الگندره در پاییز معتدل و خاص است. علاوه بر اینکه این جنگل غرق در هزاران رنگ درخشان است. در کنار جذابیت های این جنگل در پاییز، تعدادی چشمه و رودخانه نیز در دل این پارک جنگلی قرار دارد.

 

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر از قدیمی ترین و البته زیباترین جنگل های ایران است. این جنگل شگفت انگیز، ادامه جنگل های شمالی ایران است و در جنوب رشته کوه های البرز قرار دارد. جنگل ابر در استان سمنان، شهر شاهرود قرار دارد. زمانی که در طبیعت بکر و پاییزی این جنگل قرار می گیرید، باورتان نمی شود که در بخشی از شهر کویری سمنان قرار دارید. جنگل ابر شاهرود، مملو از تپه های شیب دار و رودخانه های مختلف می باشد.

 

فیلبند

مکان های پاییزی

در شمال ایران، دهکده ی باورنکردنی و زیبای فیلبند قرار دارد. فیلبند با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران شناخته می شود. جذابیت فوق العاده فیلبند این است که این روستای شگرف به طور معمول توسط ابرهای سفید پوشیده شده است. بهترین زمان برای سفر به فیلبند، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز می باشد. هوای این منطقه در پاییز، کم نظیر و تراکم ابرها در بهترین حالت خود می باشد. به همین خاطر فیلبند را در لیست بهترین مقصدهای پاییزی قرار داده ایم.

 

دشت لار

مکان های پاییزی

دشت لار که با زیبایی های بی نظیر خود در کوهپایه قله دماوند و در استان مازندران بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است.این دشت در قدیم مکانی برای فرار پادشاهان از گرمای هوا بود. تنوع گیاهی و جانوری دشت لار بسیار است و در آن گون، هم آویشن، هم کاسنی و هم شیرین بیان پیدا می شود. دشت لار با گل های زرد و شقایق های بی شمارش و وجود چشمه سارهای فراوان همیشه جذابیت خود را حفظ کرده است.

 

دریاچه ی جنگلی چورت

مکان های پاییزی

دریاچه چورت یکی از زیباترین دریاچه های ایران است که پاییز بسیار زیبایی دارد. دریاچه «چورت» به علت زمین لرزه ای در حدود 70 سال پیش و نیز به دلیل بسته شدن مسیر چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، ایجاد شده است و در شمال شرقی مازندران قرار دارد. نام اصلی این دریاچه «میانشه» است، اما به دلیل قرار داشتن روستایی به نام «چورت» در همین نزدیکی آن را بیشتر با این نام می شناسند.

 

آب گرم لاویج

مکان های پاییزی

در کوهپایه های البرز استان مازندران، در شهرستان کوچک چمستان یک روستای زیبا وجود دارد که شهرت بیشتری نسبت به سایر شهرهای منطقه دارد و جنگل های رنگارنگ و طبیعت بی نظیرش مسافران پاییزی را جذب خود می کند. آب گرم لاویج داشتن املاح معدنی و خاصیت گوگردی تاثیر مفیدی در درمان یا پیشگیری از بیماری های پوستی دارد و خنکای پاییز را به تن تان گرم می کند.

 

اولسبلنگاه

مکان های پاییزی

تخصص ما پیشنهاد جاهای عجیب و غریب، با اسامی غریب‌تر است. ییلاق «اولسبلنگاه» منطقه‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال است که وجه تسمیه نامش از دو بخش «اولسا» و« بلنگاه» تشکیل شده و به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز می‌روید. این منطقه برای سفر پاییزی دونفره فوق‌العاده است. شاید با رزرو هتل‌های لوکس و پنج ستاره، اقامتی راحت در سفرتان داشته باشید، اما اگر یک روز در کلبه های چوبی ییلاق اولسبنگاه اقامت کنید، دیگر به فکر رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما برای سفر به کشورهای خارجی نمی افتید.

 

روستای سرخ ابیانه

مکان های پاییزی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک‌روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنارِ هم، سفر به روستای سرخ ،یعنی ابیانه است؛ روستایی که در سال 1354 درفهرست آثار ملی کشور جای گرفت و دسترسی به آن از تهران،قم، کاشان، اراک، شهرکرد و اصفهان آسان است و می‌توان در یک روز تعطیل از آن دیدن کرد.

 

ناهارخوران

مکان های پاییزی

ناهار خوران در استان گلستان ایران است؛ مکانی به زیبایی و نیکویی، برازنده این استان زیبا بوده و یکی از مقصدهای بکر طبیعت گردی ایران به شمار می رود.جنگل ناهار خوران، بیش از 300 هکتار وسعت دارد و درختان تنومند و سرو قامتی دارد که پاییز هزار رنگ را به خوبی در آن می توان احساس کرد و سلفی های به یاد ماندنی گرفت.

 

درود لرستان

مکان های پاییزی

 لرستان یکی از استان هایی است که در پاییز، رنگ و بوی رویایی به خود می‌گیرد و می تواند یکی از مقصد های فوق‌العاده برای گردشگران رمانتیک پاییزگرد باشد. لرستان، عروس آبشار های ایران است و گردشگری آبشاری را می توان در این اقلیم زیبا و خوش آب و هوا در فصل پاییز، در دسترس داشت. یکی از آبشار های زیبای این استان را می توان آبشار بیشه دانست که در شهرستان درود قرار دارد. در این آبشار، سقوط آب از ارتفاعی بیش از ۴۵ متر، بسیار زیبا بوده و رنگین‌کمان پاییز را شکل می دهد.

 

ماسال

مکان های پاییزی

شهر ماسال به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های تالش و از سمتی مقابل دریای خزر منطقه‌ای کاملاً بکر و خاص است که آب و هوای معتدل و مرطوبی نیز دارد. ماسال از نظر ارتفاع بعد از شهر رودبار، مقام دوم را در استان گیلان دارد و این شهر 44 متر از سطح دریا بالاتر است. ماسال به دو بخش ماسال و شاندرمن تقسیم می‌شود. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر ماسال رودخانه‌های زیبای آن هستند که جذابیت منطقه را صد چندان کرده‌اند. رودخانه‌ی خالکایی در بخش ماسال و رودخانه‌ی مرغک در شاندرمن از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرند و در سراسر طول سال خروشان و پر آب هستند.

 

جنگل گیسوم

مکان های پاییزی

جنگل‌های گیسوم در میان روستایی به همین نام قرار دارد. گیسوم روستایی ست از توابع بخش اسالم شهرستان تالش که در استان گیلان واقع شده است. جنگل گیسوم پوشش گیاهی بی‌نظیری در خود دارد. گیسوم در پاییز زرد پوش می شود و یک لوکیشن عالی برای عکاسی و ساختن روزی شاد برای شما و همسفرهای‌تان فراهم می کند پس علاوه بر مکان های پاییزی دیگر به گیسوم هم نگاه ویژه تری داشته باشید.

 

آبشار گزو

مکان های پاییزی

آبشار گزو از جمله آبشارهای مرتفع ایران است که در دل جنگل های هیرکانی واقع شده است. این آبشار 48متر ارتفاع دارد و کنار امام زاده ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله 15 کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار گرفته است.برای رسیدن به گزو، از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید، بعد از شیرگاه از طریق جاده لفور در پشت سد در حال ساخت البرز، وارد جنگل زیبا و بکر لفور شوید.

 

بهشت گمشده

مکان های پاییزی

منطقه ییلاقی بهشت گمشده یا تنگ بستانک در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت استان فارس قرار گرفته است . این منطقه دیدنی که زیبایی درختان انبوه و رودخانه های پرآبش، چشم هر بیننده ای را می نوازد از مناطق حفاظت شده استان فارس است. این محدوده حفاظت شده 15 هزار و 324 هکتار مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1700 تا 3700 متر است. آبشار، کوچه باغ های روستایی، جنگل دیدنی و دریاچه سد در کنار هم، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق در پاییز تبدیل نموده است.

 

روستای آهار

مکان های پاییزی

آهار نام یکی از بزرگترین روستاهای منطقه رودبار قصران از توابع شمیرانات تهران است که طبیعتی فوق العاده و هوایی پاک و مطبوع دارد و بهترین مکان برای پاییزگردی است. این روستا به نام اوهر نیز شهرت داردکه به معنی آب و آسیاب است .آهار حیات خود و زیبایی هایش را مدیون رودخانه هایی به نام "شکرآب" و "پیش کنک" است که هر دوی این رودخانه ها در زیر آبادی به هم می رسند و به رودخانه جاجرود می پیوندند. از دیدنی های دیگر آهار آتشگاه باستانی قصران است که در ارتفاعات روستا قرار دارد و قدمتش به زمان ساسانیان برمی گردد.

 

آلاشت

مکان های پاییزی

سی و نه کیلومتر مانده به شهرستان سوادکوه، ییلاق جادویی آلاشت قرار دارد. آلاشت یک سرزمین رویایی و از جمله جاهای دیدنی سوادکوه در فصل پاییز است. مه چنان دور تا دور آلاشت پیچیده که انگار قصد دارد آن را از شر دیو و دود محافظت کند. آلاشت روستایی کوچک با کوچه پس‌کوچه‌های تنگ و سنگفرش و البته سبزِ سبز، خانه‌های خشتی و شیروانی‌های چوبی است که از همان نگاه اول دلربایی کرده، این منطقه زیبا را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز کرده‌اند.

 

مرداب رنگی هسل

مکان های پاییزی

در فاصله ده کیلومتری چالوس و در نزدیکی روستای طلاجو، جنگل‌های سرسبز و با طراوت مشل موزی قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی چالوس است. اگر دل به جنگل بسپارید و کمی طبیعت‌گردی کنید، جنگلی خیال‌انگیز و دیدنی پیش روی شماست.آنچه آدمی را راهی این جنگل زیبا و جذاب می‌کند، خود جنگل نیست؛ اگرچه پیاده‌روی در جنگل مسحورتان می‌کند، اما مقصد اصلی مردابی است که بسیار دلربا و زیبا و از جمله جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز است. مردابی که در هر فصل سال رنگی تازه پیدا می‌کند و هر چهار فصل سال دیدنی است؛ در بهار و تابستان سبز زمردی و در پاییز و زمستان قرمز آتشین و نارنجی.

 

جنگل های راش مازندران

مکان های پاییزی

یکی از جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز جنگل راش است. جنگل راش از بزرگ‌ترین منابع چوب درخت راش است و پیاده‌روی و جنگل‌نوردی در میان درختان بلند و تنومند راش لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما فراهم می‌آورد. آرامش حاکم بر این جنگل چنان است که صدای رودخانه‌ای که اطراف این جنگل زیبا در حال گذر است، به وضوح شنیده می‌شود. جنگل‌های راش از بهترین جاذبه های طبیعی و زیباترین جنگل های پاییزی ایران است و هر سال در این فصل طبیعت گردان زیادی برای تماشای این جنگل هزار رنگ به این منطقه سفر می‌کنند.

 

دریاچه الندان

دریاچه الندان یا به گویش بومیان محل «آب‌بندان پله ازنی» از خاص‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریاچه‌های ایران و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی‌ مازندران است. دریاچه‌ای طبیعی با قدمت ۲٫۵ میلیون سال و متعلق به عصر کواترنری زمین‌شناسی که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید. اگر در پاییز رهسپار دریاچه الندان شوید؛ نمایش دلفریب‌تری از شگفتی‌های طبیعت را مشاهده خواهید کرد. رشد درختچه‌های ولیک، ازگیل و تلکا در اطراف این دریاچه، تصویر پاییزی و رنگارنگ دریاچه الندان را تکمیل می‌کند و مهمانان این فضا را به تناول میوه‌های جنگلی فرا می‌خواند.

.شما تجربه بازدید از کدام یک از این مکان های پاییزی را داشته اید ؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر