هتل عباسی اصفهان | اماکن دیدنی نزدیک هتل عباسی اصفهان

جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان + آدرس و عکس

با اقامت در هتل عباسی اصفهان با کمی پیاده‌روی می‌توانید از مکان های گردشگری جذاب اصفهان دیدن کنید

جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان
ویکی گردی:

آشنایی با جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان به همراه اطلاعات کامل آن ها به شما کمک می کند تا اقامت و سفر خاطره انگیزتری را در شهر اصفهان و هتل عباسی اصفهان تجربه کنید. ویکی گردی در این مقاله بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان را به شما معرفی کرده است.در انتخاب معرفی جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان، نه تنها به نزدیکی این جاذبه ها بلکه به زیبایی و تاریخی بودن این اماکن هم توجه شده است.بنابراین با ویکی گردی همراه باشید.

کاخ هشت بهشت

به مانند بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگر و اماکن تاریخی اصفهان، کاخ هشت بهشت اصفهان نیز یادگاری ارزشمند و خیره‌کننده از دوران شکوه و فرمانروایی صفویان در ایران است. کاخ هشت بهشت در حدود سال های 1080 هجری قمری و در زمان سلطنت شاه سلیمان صفوی ساخته شد. کاخ هشت بهشت که در باغ مصفا و بزرگ هشت بهشت قرار دارد، از آن آثاری است که تحسین و شگفتی بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران ایرانی و خارجی را برانگیخته است.

ساعت و روزهای بازدید از کاخ هشت بهشت اصفهان

  • همه روزهای هفته به جز : ۱۴ خرداد، ۲۱ رمضان ، تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۸ صفر و ۲۵ شوال.
  • آدرس کاخ هشت بهشت اصفهان: اصفهان، خیابان باغ گلدسته.

  • فاصله هتل عباسی اصفهان تا کاخ هشت بهشت: 400 متر، 5 دقیقه پیاده‌روی.

 

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که حالا با نام میدان امام اصفهان شناخته می‌شود، از آثار بی‌بدیل تاریخی باقی‌مانده از دوران سلطنت صفویان و نمونه خارق‌العاده‌ای از هنر شهرسازی صفویان به شمار می‌رود. این میدان بزرگ با حوض‌های وسیع آب و فواره‌ها و درختان و گل‌های رنگارنگ خود یکی از باصفاترین نقاط اصفهان و میدان مرکزی این شهر تاریخی به حساب می‌آید.

جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان

ساعت و روزهای بازدید از میدان نقش جهان اصفهان

  • همه روزهای هفته به جز ایام سوگواری.
  • آدرس میدان نقش جهان اصفهان: اصفهان، خیابان استانداری، خیابان سپاه.

  • فاصله هتل عباسی اصفهان تا میدان نقش جهان: 900 متر، 10 دقیقه پیاده‌روی.

 

مسجد جامع عباسی (مسجد امام)

مسجد جامع عباسی که به مسجد شاه، مسجد شاه عباس و مسجد امام نیز معروف است، از شناته‌شده‌ترین و فاخرترین آثار تاریخی اصفهان است. این مسجد شکوهمند به عنوان یک اثر هنری یگانه در سمت جنوبی میدان نقش جهان قرار گرفته است. از مسجد شاه اصفهان همواره به عنوان یکی از شاهکارهای هنر معماری و از نمونه‌های بی‌نظیر هنر کاشی‌کاری یاد می‌شود. مسجد جامع عباسی که در حدود 400 سال پیش و در دوران شاه عباس یکم صفوی و برای شادی روح جدش، شاه تهماسب صفوی ساخته شد، نمونه کمال یافته هنر معماری اسلامی و مسجد سازی ایران است.مسجد شاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد ایران، در دوره‌های مختلف پس از شاه عباس و توسط جانشینان او تکمیل شده است. هنرمندان بسیاری در عصر صفوی هنر خود را در این مسجد به نمایش گذاشته‌اند. استاد علی اکبر اصفهانی، علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریز، محمدرضا امامی و… از جمله هنرمندانی بوده‌اند که در ساخت این اثر هنری شگفت‌انگیز نقش داشته‌اند.

ساعت و روزهای بازدید از مسجد جامع عباسی اصفهان

  • همه روزهای هفته به جز ایام سوگواری و ایام اعتکاف از ساعت 9 الی 11:30 صبح و 13 الی 16:30.
  • آدرس مسجد جامع عباسی اصفهان: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان.

  • فاصله هتل عباسی اصفهان تا مسجد جامع عباسی: 1 کیلومتر، 14 دقیقه پیاده‌روی.

 

عمارت عالی قاپو

از دیگر آثار مهم تاریخی اصفهان که در میدان نقش جهان قرار گرفته‌ است، عمارت عالی قاپو است. این سازه باشکوه که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان شناخته می‌شود، در واقع مقر حکومت و فرمانروایی صفویان بوده است.عمارت عالی قاپو با نام اصلی آلا قاپی به عنوان دولت‌خانه صفویان در زمان شاه عباس اول صفوی ساخته شده است. این عمارت شکوهمند که مملو از آثار هنری بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی همچون مینیاتور و کاشی‌کاری است، در مراحل مختلف در زمان پادشاهان بعد از شاه عباس، به مروز تکمیل و هر بار به طبقات آن افزوده شد.

جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان

ساعت و روزهای بازدید از عمارت عالی قاپو اصفهان:

  • همه روزهای هفته به جز ایام سوگواری.
  • آدرس عمارت عالی قاپو اصفهان: اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان.

  • فاصله هتل عباسی اصفهان تا عمارت عالی قاپو: 1.2 کیلومتر، 16 دقیقه پیاده‌روی.

 

سی و سه پل

سی و سه پل که به پل الله وردی خان، نام سازنده آن نیز معروف است، از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان و از دیدنی‌ترین نقاط این شهر به شمار می‌آید. سی و سه پل نیز مانند دیگر آثار تاریخی اصفهان در زمان شاه عباس یکم صفوی ساخته شده است. وجود ۳۳ دهانه بر روی پل 295 متری سی و سه پل علت اطلاق چنین نامی به این پل است. کاربری سی و سه پل علاوه بر گذر از زاینده رود، وجود جایگاهی برای برگزاری مراسم جشن سالانه آب‌پاشان در ایام نوروز و یا اوایل فصل تابستان بوده است.

جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان

ساعت و روزهای بازدید از سی و سه پل اصفهان:

  • همه روزهای هفته.
  • آدرس سی و سه پل اصفهان: اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی، میدان انقلاب.

  • فاصله هتل عباسی اصفهان تا سی و سه پل: 1.2 کیلومتر، 16 دقیقه پیاده‌روی.

 

بازار اصفهان

بازار اصفهان به‌عنوان یکی از زیباترین و پویاترین بازارهای سنتی ایران محدود به یک نقطه مکانی مشخص نیست؛ بلکه از بخش‌های بسیار مختلف و متنوعی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها قدمتی بیش از سایر بخش‌ها دارند. در کل و به‌صورت خلاصه باید بگوییم که مرکز شهر اصفهان و حوالی میدان نقش‌جهان پر از مغازه‌ها و راسته‌های مختلف است که به سمت شمال و اطراف میدان عتیق یا امام علی و مسجد جامع حکیم ادامه پیدا می‌کنند. برای دسترسی به بازار مسیرهای مختلفی وجود دارند که در ادامه به‌طور مفصل درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ساعت و روزهای بازدید از بازار اصفهان :

  • بازدید از این مجموعه محدودیت زمانی ندارد و به صورت رایگان است.
  • آدرس بازار اصفهان : اصفهان، میدان نقش جهان، بازار اصفهان

  • فاصله هتل عباسی تا بازار اصفهان: ۲۱ دقیقه پیاده و ۱۲ دقیقه با ماشین (۱.۷ کیلومتر)

هتل عباسی اصفهان یکی از بهترین هتل های اصفهان و حتی ایران است، امیدواریم با آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری اطراف هتل عباسی اصفهان، اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

 

اگر شما تجربه سفر و بازدید از این جاذبه های گردشگری را داشته اید با ما به اشتراک بزارید و یا اگر سوالی در مورد هریک از این جاذبه های گردشگری را دارید از ویکی گردی بپرسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر