بازدید از خانه مشروطه اصفهان | معرفی خانه مشروطه اصفهان

آشنایی با خانه مشروطه اصفهان | خانه مشروطه اصفهان + عکس و آدرس

خانه مشروطه اصفهان که از بناهای تاریخی دوران قاجار به شمار می رود، حکم مجلس آن دوران را داشت. چرا که رجال سیاسی، علما و آزادی‌ خواهان در این خانه جمع می شدند تا درباره مشروطیت و امور مدنی مشورت داشته باشند. با سفر به شهرزیبای اصفهان می توانید در شاه نشین ها و حیاط های این خانه قدم بزنید و خود را در لابه لای آن تاریخ تصور کنید. این خانه تاریخی سهم بزرگی در تاریخ، فرهنگ و هنر شهر اصفهان دارد.

خانه مشروطه اصفهان
ویکی گردی:

خانه مشروطه اصفهان یا همان خانه ی مشروطیت اصفهان رتاریخ 1387 در آثار ملی ایران ثبت گردید. خانه مشروطه اصفهان با معماری زیبایی و چشم نوازی که دارد دارای دو شاه نشین می باشد که در قسمت شمالی و جنوبی، دو حیاط اندرونی و بیرونی، و 12 اتاق می باشد. اتاق هفت دری که درخانه مشروطه اصفهان قرار دارد از دو طرف دارای شیشه کاری است. شیشه کاری ها بر روی هفت لنگه در که به آن ارسی گفته می شود، قرار گرفته است که در زمان تابش نور آفتاب محیطی زیبا و جذاب در اتاق ها ایجاد می شود.

خانه مشروطه اصفهان

تاریخچه خانه مشروطه اصفهان

تاریخچه خانه مشروطه اصفهان که زمانی خانه حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی بود به عصر قاجار بر می گردد. این بنا بعد ها توسط شهرداری خریداری شد و مورد مرمت قرار گرفت. در نهایت خانه تاریخی مشروطه اصفهان در بعد از مرمت در سال ۱۳۸۷ بدر قالب یکی از دیدنی های اصفهان افتتاح شد تا مردم با بازدید خانه مشزوطه اصفهان بیشتر با دروان مشروطه آشنا شوند. چنانچه تصمیم به مسافرت در اصفهان را دارید حیف است که دیدن این خانه تاریخی را از دست بدهید ولازم نیست نگران اقامت در هتل و نزدیکی هتل به مکان های تاریخی باشید زیرا هتل شیخ بهایی واقع در خیابان شیخ بهایی می تواند یک گزینه ایده آل برای شما جهت سکونت در اصفهان باشد. این رستوران می توانهد خاطره شیرینی از صفهان برای شما ایجاد نماید.

خانه مشروطه اصفهان

معماری و پلان خانه مشروطه اصفهان

خانه تاریخی مشروطه اصفهان، در دو جبهه جنوبی و شمالی خود دو شاه نشین داشته و دارای 12 اتاق و حیاط های اندرونی و بیرونی می باشد. از طرف دیگر این خانه یک هفت دری نیز در درون خود جای داده که طرفین آن، شیشه کاری های زیبا دارد. این اتاق هفت لنگه در به نام ارسی دارد که شیشه کاری ها بر روی آن ها حک شده. اتاق های هفت دری ویژه روزهای گرم سال بوده. همچون دیگر خانه های این دوره، این کار باعث شده که نورپردارزی متفاوت و رنگین فوق العاده ای در داخل خانه به وجود بیاید. ارسی ها و شاه نشین های این خانه به طور سنتی محل برگزای ملاقات های رسمی صاحبان خانه بوده.

خانه مشروطه اصفهان

دیوارهای این اتاق ها مزین به نقاشی هاییست که به شیوه شیر و شکر تزئین شده. این نقاشی ها جوری اجرا می شده که برجسته به نظر می آمدند. تالارهای خانه تاریخی مشروطه اصفهان، مزین به این نوع تزئینات و گچبری ها بوده اند. در بخش هایی از این خانه برای بازسازی زنده تر وقایع انقلاب مشروطه، ماکت هایی از روحانیون و رهبران فعال آن دوره ساخته و در کنار اسناد مکتوب و توضیحات گذاشته شده. این خانه از دو قسمت موزه خانه مشروطه و یک بخش علمی و فرهنگی برای برگزاری همایش ها و کنفرانس ها تشکیل شده.

صاحبان مشهور خانه مشروطه اصفهان

خانه مشروطه ایران، از دیرباز صاحبان مشهوری داشته که نخستین مورد آنها محمد تقی رازی می باشد. وی را شیخ رازی و نیز محمدتقی خان ایوانکی می خوانده اند. شیخ رازی هم عالم بزرگ و شناخته شده در زمان خود بوده و هم بزرگ و سرسلسله خانواده معظم نجفی در اصفهان به شمار می آمده. او نویسنده کتاب هدایت المسترشیدن و نیز مشهور به صاحب حاشیه بوده است. پسر او، نورالله نجفی اصفهانی نیز، بزرگ دانشمندان دینی اصفهان بوده، به ثقه الاسلام شناخته می شده و رساله های مقیم و مسافر از اوست.

خانه مشروطه اصفهان

ساعت بازدید و قیمت بلیط خانه مشروطه اصفهان

از این خانه تاریخی در اصفهان می توان هر روز ساعت های 8 تا 14 و 16 تا 20 دیدار کرد. نکته جالب درباره این خانه این می باشد که بازدید از آن برای دوستداران فرهنگ و تاریخ شهر اصفهان و توریست ها رایگان می باشد. با یان حال حتما پیش از رفتن به این خانه با اطلاعات این موزه تماس بگیرید و از باز بودن آن اطلاع دقیق حاصل نمایید. پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید از این خانه از شاهکارهای معماری این شهر همچون کاخ عالی قاپو اصفهان نیز بازدید نمایید.

شماره تماس موزه مشروطه اصفهان: 03132212556

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر