معرفی خانه اخوان کاشان | اطلاعات خانه اخوان کاشان

بازدید از خانه اخوان کاشان | خانه اخوان کاشان + عکس و آدرس

خانه اخوان کاشان یکی از خانه های پر پیج و خم و اسرار آمیز شهر کاشان است .شهر زیبای کاشان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران محسوب می شود که به داشتن خانه های بزرگ، زیبا و قدیمی شهرت خاصی دارد. با ویکی گردی همراه باشید تا در میان عطر و بوی دلنشین گلاب، معماری اعجاب‌انگیز خانه‌های تاریخی کاشان، نمای قدیمی شهر و طرح و نقش جذاب قالی‌های کاشان، با خانه اخوان کاشان بیشتر آشنا بشیم.

خانه اخوان کاشان
ویکی گردی:

خانه اخوان کاشان یکی از خانه های پر پیج و خم و اسرار آمیز شهر کاشان است. مالک این خانه، خانواده اخوان است و این بنای معروف این روزها در بافت تاریخی شهر کاشان قرار دارد. در کمال تعجب این بنا اصلا قدیمی نیست. و قابل قیاس با خانه بروجردی ها و طباطبایی ها نیست. خانه اخوان کاشان را مهندس کیارش اقتصادی طراحی کرده، آن هم در سال 1390 هجری شمسی! این معمار تبریزی کارش این است که خانه‌‌های از بین رفته را به اقامتگاه‌های بومخانه گردی تبدیل می‌کند. خانه اخوان کاشان نیز جز همین عمارت ‌ها است. این خانه 450 مترمربع وسعت دارد. خطوط منحنی به کار رفته در معماری، این خانه را خاص جلوه می ‌دهد. در خانه اخوان کاشان، معماری مدرن و سنتی ترکیب شده و عمارتی کم‌ نظیر متولد گشته است.

داستان معماری خانه اخوان کاشان

چون خانه را با کاهگِل بازسازی کرده ‌اند، همه فکر می‌کنند که بنایی تاریخی و متفاوت در کاشان است. قصه این خانه بر می‌گردد به اوایل سال 90. وقتی یکی از دوستان مهندس کیارش اقتصادی که کاشانی است با او تماس می‌گیرد و پیشنهاد خرید خانه‌ای تاریخی به او می‌دهد که در حال ویرانی است. خانه شامل یک بخش اصلی است و یک حیاط پشتی که چیزی جز ویرانه از آن باقی نمانده است. کیارش اقتصادی، کارشناس معماری است و کارشناس ارشد مرمت. هر دو تخصصش را در این سازه به کار می‌برد. بخش اصلی را که نشانه‌هایی برای مرمت دارد با حفظ اصالت مرمت می‌کند و حیاط ویران را می‌سازد. خانه با متراژ حدودی 450 متر در همان سال به قیمت 50 میلیون تومان فروخته می‌شود و بعد از بازسازی به بابک اخوان فروخته می‌شود، کارآفرین برتر حوزه پوشاک الیاف طبیعی که اهل تهران است و دلبسته بافت تاریخی کاشان. حالا هم به همان اسم معروف شده، ظاهرا در آینده قرار است. خانه اخوان کاشان تبدیل به اقامتگاهی بومگردی شود و در دسترس عموم قرار گیرد تا که افراد بیشتری با این معماری کم  نظیر آشنا شوند.

خانه اخوان کاشان

آدرس خانه اخوان کاشان :

خانه اخوان کاشان درست پشت مسجد آقابزرگ است. به خیابان فاضل نراقی بروید و کوچه مسجد آقابزرگ را پیدا کنید. از هر کسی بپرسید، خانه تاریخی اخوان کاشان را نشانتان می‌دهد.خانه اخوان کاشان درست کنار هتل خانه دوست است. خانه اخوان در محله گذر آب انبار خان واقع شده است.

شماره تلفن خانه اخوان کاشان : خانه اخوان هنوز شماره‌ای ندارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با خانه دوست تماس بگیرید : 03155233324

خانه اخوان کاشان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر