لیست جاهای دیدنی بابلسر | جاذبه های گردشگری بابلسر

معرفی جاهای دیدنی بابلسر | راهنمای سفر به بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر آن را به یکی از زیباترین شهر های شمالی ایران تبدیل کرده اند و هر سال مسافران زیادی را جذب خود می کنند.

جاهای دیدنی بابلسر
ویکی گردی:

جاهای دیدنی بابلسر، از زیباترین مکان های گردشگری کشور هستند. آب و هوای مطبوع، ساحل پاکیزه و جاهای دیدنی بابلسر آن را به یکی از شهر های گردشگری ایران تبدیل کرده اند. علاقه ویژه آخرین سلسله پادشاهی به شهرهای شمالی سبب شده است که بابلسر مانند سایر شهرهای بزرگ سه استان گلستان، مازندران و گیلان، علاوه بر مناظر طبیعی فوق العاده، در ارائه جذابیت‌های گردشگری ساخته دست بشر نیز غنی باشد. منطقه ساحلی میرود، روستای گالشکلا و تالاب عزیزک از جاهای دیدنی بابلسر هستند که با آنها در این مقاله آشنا می شوید. 

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران واقع شده است. این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر است که بر زیبایی بابلرود می‌افزاید. این پل اولین پل ماشین‌رو است که قسمت شرقی و غربی بابلسر را به‌ هم پیوند می‌دهد و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی، غربی استان و بسیار پرتردد است. طول آن ۸۰ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر است.

جاهای دیدنی بابلسر

بابلرود

رودخانه بابلرود در بابلسر به علت داشتن شرایط طبیعی و تفریحگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و اماکن پذیرائی برای برنامه ریزی ساخت اسکله‌های تفریحی برای قایق‌های تندرو مساعد است. این رودخانه همچنین برای ورزش‌های آبی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی در کلاس‌های گوناگون نیز مناسب می‌باشد. وجود دو پل زیبای تاریخی سبب زیبایی بیشتر شهر بابلسر شده است. بستان‌های پیرامون رود و اسکله‌های قایق‌ها در دو سوی آن در روزهای تعطیل سال باعث جذب میلیون‌ها گردشگر به این شهر زیبا می‌گردد.

جاهای دیدنی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسریکی از قطب های توریستی است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اوج بازدید از این اثر طبیعی در بهار و تابستان است زیرا در این فصول هوا مطلوب و محیط آن بسیار دل انگیز است و می توان اوقات خوشی را در کناردوستان وخانواده رقم زد. آنچه حائز اهمیت است برنامه ریزی جهت گسترش و ایجاد امکانات جهت رفاه حال مسافران است تا با راه اندازی کسب و کارهای جدید در میزان درآمد مردم بابلسر تحولی ایجاد شود و با تجهیز کردن اسکله بابلسر از هرگونه آسیب احتمالی به این اثر چشم نواز جلوگیری کرد، بنابراین اگر قصد ماندن در این مکان را دارید باید امکانات کافی از جمله چادرمسافرتی،لباس مناسب و مواد غذایی و بنزین و سایر لوازم مورد نیاز به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود بابلسر، در فاصله‌ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، منطقه‌ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده قرار دارد که به «منطقه‌ی گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل می‌شود.

بهنمیر یکی از شهرهایی است که از طریق محله میرود به دریا متصل است و منظره جنگل و دریا در کنار هم هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.شهر زیبا و ساحلی بهنمیر دارای منطقه ای بکر و نوار جنگلی زیبایی در قسمت شمالی خود می‌باشد که در نوع خود منحصر بفرد می‌باشد و هرساله میزبان گردشگران و میهمانان زیادی از سایر نقاط کشور می‌باشد.

جاهای دیدنی بابلسر

روستای گالشکلا

یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله ی یک کیلومتری از آن واقع شده است. این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم انداز زیبا و دیدنی و میهمان نوازی مردم روستا باعث گردیده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و میهمان‌نوازی مردم روستا باعث شده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

این روستا از لحاظ تقسیماتی به دو قسمت پایین گالشکلا در محدوده جاده بهنمیر به قائمشهر و ساری بالاگالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم بندی شده، از ضلع غربی در مجاورت شهر بهنمیر، ضلع شرقی در مجاورت روستای قائم ده شهرستان قائمشهر و روستای اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار، ضلع شمالی به روستای روشندان بهنمیر و ضلع جنوبی به روستای سرخدشت بهنمیر و روستای دینه سر شهرستان قائمشهر متصل می باشد.

جاهای دیدنی بابلسر

منطقه توریستی گرفون 

طبیعت این منطقه به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و دیدنی است. ترکیب بینظیری از دریا، رودخانه، تالاب، مراتع و ماسه زارهای زیبا طبیعت گیاهی و جانوری منحصر به فردی را در منطقه کرفون ایجاد کرده است که هر گردشگر و توریستی را به وجد می‌آورد. شایان ذکر است که ساحل کرفون بی‌شک یکی از تمیزترین و زیباترین سواحل دریای خزر را شامل می‌شود.

این ساحل زیبا دارای امکانات تفریحی و اقامتی مختلف در ۴ فصل سال بوده و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. به واسطه نزدیکی و همجوار بودن کرفون با دریای خزر، گردشگرانی که به منطقه گردشگری کرفون تشریف می‌آورند می‌توانند با طی مسیر بسیار کوتاهی از ساحل جذاب این منطقه و همچنین بازار ساحلی کرفون دیدن نمایند. همچنین مسافرانی که قصد اقامت طولانی در این ناحیه خوش آب و هوا را دارند می‌توانند ویلاهای رو به دریای این ناحیه را با قیمت‌های مناسب خریداری کرده و هر زمان که مایل بودند در آن اقامت داشته باشند.

JrTSbo0bV7jV

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک که از آن با عنوان آب بندان عزیزک نیز یاد می شود یکی از دیدنی های طبیعی شهر شمالی بابلسر است. این آب بندان دیدنی با وسعت تقریبی 550 هکتار تشکیل شده از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک از بخش بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر در استان مازندران می باشد. آب‌ بندان گونه ‌ای تالاب است که به دست انسان ساخته می شود. از پرندگان این تالاب می توان به قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا، گیلارو و ویلو اشاره نمود. همچنین شنگ از مهم ترین پستانداران آب بندان است.

جاهای دیدنی بابلسر

برج ساعت بابلسر

برج قدیمی ساعت بابلسر در خیابان فلسطین یا کاخ این شهر قرار دارد. این برج ساعتی که در سال ۱۳۶۸ خورشیدی با شماره‌ی ۲۰۶۸۸ به ثبت ملی رسیده است در دوره پهلوی اول ساخته شده و بنای آن را به شیخ سید صالح صالحی مشهد سری بزرگ خاندان صالحی بابلسر نسبت می‌دهند. این برج در حال حاضر آسیب‌دیده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

جاهای دیدنی بابلسر

شهرک ساحلی خزر شهر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است، به‌دلیل فاصله‌ کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است.

جاهای دیدنی بابلسر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر