بهترین مکان های تفریحی مشهد | راهنمای سفر به مشهد

لیست بهترین جاهای تفریحی مشهد | امکانات جاهای آبی مشهد

وقتی نام شهر مشهد می آید، همه به یاد حرم امام رضا(ع) می افتند و معمولا برای زیارت به این شهر می روند. اما اگر به شهر مشهد رفتید؛ بعد از زیارت بد نیست که نگاهی به جاهای تفریحی آن نیز بیاندازید.

جاهای تفریحی مشهد
ویکی گردی:

جاهای تفریحی مشهد، معمولا به علت وجود حرم امام رضا(ع) کمتر مورد توجه قرار می گیرند. مشهد یکی از شهر های زیارتی ایران است و اکثر افراد به عنوان زائر به این شهر سفر می کنند اما جاهای تفریحی مشهد، از آن دسته جاذبه هایی هستند که ارزش بازدید دارند. بعد از زیارت حرم امام رضا(ع)، بهتر است از جاهای دیدنی مشهد غافل نشوید. 

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین جاهای دیدنی مشهد است. این مجموعه در زمینی به مساحت 8460 متر مربع و با زیربنای 23000 متر مربع ساخته شده است که از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه به ‌شمار می‌رود. سرسره «تاپسی توروی» این مجموعه، برنده بهترین سرسره آبی سال 2010 از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان است.سرزمین موج‌های آبی در سال 1378 افتتاح شد. این مجموعه بسیار وسیع و بزرگ، وسعتی به‌اندازه یک شهرک کوچک دارد. همچنین این پارک آبی که یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد است، جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در خاورمیانه هم به حساب می‌آید. مکانات تفریحی این مجموعه شامل: سرسره موج، استخر شنا، سونا، جکوزی، سرسره های سرعتی، رودخانه آرام و خروشان، سرسره های آهسته، استخر موج، کافی شاپ و رستوران است.

جاهای دیدنی مشهد

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان مشهد، یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی مشهد است. مجموعه‌ای فوق‌العاده به وسعت 100 هکتار با پرسنلی که تمام تلاش خود را در راستای به دست آوردن لبخند رضایت شما می‌کنند.

این پارک از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و شامل دو بخش مجزاست. قسمت اول روباز بوده و مخصوص آقایان است و قسمت بعدی سرپوشیده و مخصوص بانوان گرامی ساخته شده است.

جالب است بدانید که استفاده از امکانات پارک آبی ایرانیان در تمامی فصول امکان‌پذیر بوده و عوامل آن در زمستان هم میزبان شادی و نشاط شما و خانواده‌تان خواهند بود.

از دلایلی که سبب شد این پارک پس از مدت کوتاهی به شهرت برسد استانداردهای رعایت شده در آن بود. برای ساخت این پارک از شرکتی کانادایی به نام white water park کمک گرفته شده است، این شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات مختلف برای پارک‌های آبی است.

جاهای ددیدنی مشهد

پارک ساحلی آفتاب

مجموعه فرهنگی ورزشی پارک ساحلی آفتاب در مجاورت بازار بین‌المللی سپاد و مجتمع تجاری الماس شرق، با مساحتی در حدود 15000 مترمربع در سال 1390 اقتتاح شد. این مجموعه باتوجه‌به زیربنا و تعداد طبقات، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا است. پارک ساحلی آفتاب استخر مخصوص غواصی به عمق ۱۲ متر دارد که در نوع خود اولین نمونه در ایران است. این استخر نمایی طبیعی و به مانند مناظر زیر دریا دارد. پارک آفتاب علاوه بر امکانات متنوع تفریحی و ورزشی، خدمات آموزشی چون آموزش شنا، شنای موزون، نجات غریق و غواصی نیز ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های پارک ساحلی آفتاب دارا بودن تکنولوژی ازن است. این مجموعه مجهز به تأسیسات و سیستم به‌روز تصفیه آب ازن و به‌خصوص سیستم آنالیز، جهت کنترل دیجیتال کلر PH با بیش از 22 عدد منبع تصفیه شنی است که هریک از استخرها و برکه‌های آبی را به‌صورت جداگانه پوشش می‌دهد.

جاهای دیدنی مشهد

سرزمین موج های خروشان

سرزمین موج های خروشان بزرگ ترین مجموعه آبی سرپوشیده در جهان در مساحتی بالغ بر 60,000 متر مربع در یکی از بهترین و استراتژیک ترین مراکز تفریحی و گردشگری ایران واقع در مشهد - کیلومتر 2 جاده شاندیز قرار گرفته و به عنوان نگین گردشگری مشهد شناخته می شود. در حال حاضر بیش از 63 سرسره مدرن و هیجان انگیز با به روزترین نقشه ها و طرح های جهانی در مجموعه نصب می باشد. 11,000 کمد تک آماده تجربه لذت روزی فراموش نشدنی را برای آقایان و 7,000 کمد تک مجزا آماده پذیرایی از بانوان گرامی بصورت همزمان می باشد. 

جاهای دیدنی مشهد

پینت بال جام جم

باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی پرشین جام جم مشهد بزرگترین زمین بازی را در شهر مشهد با متراژ 2800 متر مساحت دارا می‌باشد. در باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی پرشین جام جم مشهد برای بازی افراد ابتدا آموزش اولیه به بازیکنان داده می‌شود همچنین به افراد لباس، ماسک، جلیقه، اسلحه تیپ من امریکایی و گلوله های الکسیر کره داده می‌شود.

  باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی پرشین جام جم مشهد همزمان خانم‌ها و آقایان با هم می توانند بازی کنند.

جاهای دیدنی مشهد

پینت بال هتل ثامن

باشگاه پینت‌بال ثامن مشهد در انتهای بلوار وکیل‌آباد این شهر در خیابان امام رضا و در هتل ثامن واقع شده که علاوه بر پینت‌بال امکانات ورزش والیبال ساحلی نیز در این مکان در دسترس است.

زمین پینت‌بال هتل ثامن مشهد موانع استانداردی دارد که وجود این موانع بازی را هیجان‌انگیزتر و ماجراجویانه‌تر می‌کند. در بازی پینت‌بال معمولا 2 تیم 8 نفره باتوجه‌به شرایط حذف بشه زمین بازی و قوانین و مقررات متفاوتی که وجود دارد، در مقابل هم قرارمی‌گیرند.

این باشگاه که از جاهای تفریحی مشهد به حساب می‌آید، شامل امکاناتی همچون جای پارک اتومبیل، رختکن ویژه، کارتخوان، جشن گلوله‌های رنگی در آسمان و موانع استاندارد بازی است که هم آقایان و هم بانوان می‌توانند در بازی حضور داشته باشند.

 

شهر بازی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد، یکی از مهم‌ترین پارک های شهر مشهد می‌باشد که در غرب این شهر قرار گرفته‌است. چرخ و فلک شهر باز این پارک بزرگترین چرخ وفلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک مرتفع جهان میباشداز قسمتهای مرکزی تا قسمتهای شرقی پارک ، شهربازی قرار گرفته‌است. این شهربازی در سال 1350 خورشیدی احداث شد و اولین شهربازی مشهد به حساب می‌آید. این شهربازی تا به امروز تغییرات بسیار زیادی کرده‌است. چرخ و فلک (فانفار) این شهر بازی با قطر 80 متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک مرتفع در دنیا(پس از چرخ و فلک توکیو و لندن) می‌باشد. این چرخ و فلک 250 تنی در سال 1384 به بهره برداری رسید و قادر است در هر دور خود 450 نفر را تا 80 متر بالا ببرد. 

جاهای دیدنی مشهد

شهر بازی سرزمین عجایب مشهد

شهربازی سرزمین عجایب مشهد با مساحت 2500 متری خود بزرگترین شهربازی سرپوشیده این شهر محسوب شده و همچنین دارا بودن 10 دستگاه اصلی و 100 بازی رایانه ای، فضایی بسیار خوبی را جهت استفاده از بچه ها و بزرگترها فراهم می کند. شهربازی سرزمین عجایب مشهد، در طبقات فوقانی مجتمع تجاری الماس شرق مشهد قرار داشته که این فرصت را به خانواده ها داده که پس و حین خریدهای خود، بدون نگرانی فرزندان خود را جهت استفاده از وسایل شهربازی بفرستند  همچنین خودشان نیز از انجام بازی های سرزمین عجایب بهره ببرند. از جمله ویژگی های این شهربازی می توان به سرپوشیده بودن این شهربازی اشاره کرد که میتواند در چهار فصل سال خدمات آن مورد استفاده قرار بگیرد، از دیگر امکانات شهربازی نزدیکی به مراکز خرید و فروشگاه های تجاری، ضریب ایمنی بالا تجهیزات و وسایل، طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد این مجموعه اشاره کرد. 

جاهای دیدنی مشهد

شهر بازی سمگا مشهد

کی از شهربازی‌های مشهد که طی چند سال اخیر در ترمینال مسافربری مشهد ساخته‌شده است سرزمین بازی‌ها یا همان شهربازی سمگا است که با مساحتی بیش از 20000مترمربع، وسیع‌ترین مجموعه شهربازی سرپوشیده ایران محسوب می‌گردد.

این شهربازی سرپوشیده مشهد با دارا بودن بیش از 110 دستگاه سالنی و همچنین تجهیزاتی همچون سینمای 5 بعدی، باشگاه بولینگ، بیلیارد، پینت بال، فوتبال دستی، تیر و کمان و اتاق تولد و سالن همایش، می‌تواند میزبان گردشگران و مجاورین شهر مشهد باشد.

در شهربازی سمگا مشهد می‌توانید انواع وسایل بازی برقی، تفریحی و دیجیتالی را استفاده کنید و اوقات خوبی را در کنار خانواده پشت سر بگذارید. 

جاهای تفریحی مشهد

شهر بازی هپی لند مشهد

شهربازی هپی لند مشهد در سال 1393 افتتاح شد که قرار گرفتن آن در طبقه فوقانی مجتمع خرید آرمیتاژ سبب گردیده خانواده ها پس از یک خرید، بتوانند ساعاتی را به شادی و لذت بگذرانند. نزدیکی شهربازی هپی لند مشهد به حرم امام رضا (ع) باعث تمایز آن بین سایر شهربازی های مشهد گردیده است. این شهربازی با مساحت 1250 متری خود فضای بسیار خوبی را برای انواع بازی ها در اختیار مراجعان خود قرار خواهد داد. رخی از محبوب ترین بازی های شهربازی هپی لند شامل فوتبال دستی، تیر و کمان، ماجراجویان، هلی کوپتر، سینما هفت بعدی، کشتی، کاروس، قطار ،دارت،دربی، سیمیلاتور، صخره نوردی، بیلیارد، ماشین کوبنده، انگری برد، فوتبال دستی، پلی استیشن می شوند.

جاهای تفریحی مشهد

باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد

باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد در واقع یک مجموعه ورزشی بزرگ محسوب می شود. زیرا فقط باشگاه سوارکاری یک بخش از آن می باشد.  ین ورزش در باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد که یکی از جاهای تفریحی مشهد محسوب می شود انجام می شود. در نزدیکی این باشگاه سوارکاری هتل میثاق مشهد واقع شده است. درب اسطبل باشگاه همیشه بر روی بازدید کنندگان باز است. همه گردشگران می توانند از اسب ها دیدن کنند و به آن ها غذا بدهند. عکس گرفتن با این حیوان نجیب هم خالی از لطف نیست. در این مجموعه کارتینگ ماشین سواری هم وجود دارد.

جاهای تفریحی مشهد

باشگاه سوارکاری فردوسی مشهد

در باشگاه سوارکاری فردوسی مشهد که یکی از جاهای تفریحی مشهد است، همه شرایط و امکانات مهیا شده است تا شما بتوانید سوارکاری را فراگرفته و از آن لذت ببرید.

در این باشگاه محیطی کاملا مناسب و خانوادگی را برای علاقه‌مندان به سوارکاری فراهم کرده است. تمام افراد علاقه‌مند در هر سنی، از کودک گرفته تا افراد بزرگ‌سال می‌¬توانند در هر سبک آموزشی از مبتدی تا پیشرفته یا حتی آموزش پرش با اسب و سوارکاری را تجربه کنند.

همچنین پونی پارک از امکانات دیگر این باشگاه سوارکاری است که در آن بچه‌ها می‌توانند با اسب‌های کوچک ارتباط برقرار کنند به آن‌ها غذا بدهند یا حتی سوارکاری کنند.

جاهای دیدنی مشهد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر