جاهای دیدنی کیش | جاهای دیدنی کیش کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی کیش | معرفی جاهای دیدنی کیش

جزیره زیبای کیش، با مکان های گردشگری و تفریحی هر ساله مقصد مسافران زیادی است. برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی به این جزیره ، بهتر است جاهای دیدنی کیش را که در این مقاله به آن می پردازیم؛ بشناسید.

جاهای دیدنی کیش
ویکی گردی:
 جاهای دیدنی کیش، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند، به طوری که تور کیش از پرطرفدار ترین تور های کشور است. در جزیره کیش  انواع تفریحات و امکانات با کیفیت برای سفر در دسترس است. جاهای دیدنی کیش نیز در مجموعه امکانات گردشگری و تفریحی جزیره کیش قرار می گیرند. معمولا برای داشتن یک سفر خوب بهتر است آشنایی نسبی با مراکز خرید، خدماتی و گردشگری منطقه مورد نظر داشته باشیم. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید، این مقاله با معرفی جاهای دیدنی کیش می تواند نقشه راه شما باشد.

جاذبه های تاریخی کیش

شهر حریره کیش

شهر باستانی حریره واقع در بخش کیش از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. آثار به جا مانده از این شهر به قرن چهار تا دهم هجری برمی‌گردد. این شهر در شمال کیش قرار دارد. منطقه‌ای که در حال حاضر از جمله نقاط سیاحتی و تاریخی جزیره به شمار می‌رود.
از جمله مهم‌ترین آثار این شهر می‌توان به سجدجامع، حمام، خانه اعیانی و تأسیسات آبی اشاره کرد. شهر حریره به ویژه در بخش صنعتی خود معماری خاص و ناشناخته‌ای دارد. چراکه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چرا کانال‌های زیرزمینی و چاه‌های معتدد در این بخش ساخته شده است. خانه اعیانی شهر حریره که از بخش های  اصلی این شهر است یادآور خانه‌های چندخانوار قدیمی در داخل فلات ایران و در شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است و این خانه‌ها یکی از نمادها و نمونه‌های قدیمی خانه‌های حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود.
شهر حریره کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست و امروزه از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. هنگام سفر به این خطه از کشور می‌توانید غروب خورشید را از کنار آن به نظاره بنشینید؛ به‌خصوص که فرورفتن خورشید در آب را برایتان تداعی می‌کند. ضمن اینکه منظره کشتی در سکوت و آرامش صبحگاهی نیز بسیار دیدنی است. در کنار بازدید از کشتی یونانی، شترسواری و اسب‌سواری در ساحل آن را از دست ندهید! در آلبوم عکس خود از سفر به کیش، حتما باید با کشتی یونانی عکس داشته باشید.
بهترین جاهای دیدنی کیش

روستای باغو کیش

روستای باغو از دیدنی های استان هرمزگان در کیش است. به‌ نظر می‌رسد نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است. وی در گذشته، زمانی که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بود، در این روستا زندگی می‌کرد. در برخی از منابع از داستان این پیرزن با نام «افسانه ننه باغو» یاد شده است. یکی از بخش هایی که در چارچوب توسعه زیباسازی کیش و بخش های دیدنی اطراف، به آن اضافه کرده اند، ‌پارک دلیران روستای باغو کیش است. این پارک حدود ۶۰ هکتار مساحت دارد. شهردار کیش امکانات تفریحی و رفاهی خوبی ‌در این پارک قرار داده است تا لحظات خوبی برای جمع خانوادگی شما ایجاد کند. در روستای باغو، مسجد تاریخی خواهید دید که به آن النبی (ص) می گویند. طبق تاریخی که برای آن ثبت ‌شده، قدمت آن به سال ۹۸۱ هجری قمری باز می گردد. این مسجد زیبا، بافت بسیار جذاب و دوستداشتنی دارد. ‌در کنار این مسجد، چاه آب بسیار قدیمی هم خواهید دید. مناره این مسجد و دیوار خارجی بسیار کوتاه که دید ‌مستقیم به داخل حیاط آن می دهد از قسمت های جذاب این مسجد تاریخی در روستای باغو کیش است. 
جاهای دیدنی کیش

خانه بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش با قدمت ۲۰۰ سال در قدیمی ترین محله جزیره کیش قرار دارد. مساحت این خانه یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در حدود ۲۰۰ سال پیش بنا شده است دارای ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی  از سبک معماری کاملاً بومی برخوردار است. در کل زیربنای خانه بومیان کیش 1200 مترمربع مساحت دارد. این خانه ازانبار، چاه آب، یک حیاط خانوادگی و یک حیاط مجلسی مخصوص مهمانان به‌ویژه مردهای نامحرم تشکیل شده است.
خانه بومیان کیش از بخش‌های مختلفی مثل چندول، مصیف، بیت‌العود، بیت‌الافروخ، بخار، الفرشه، مطبخ، سیم، زریبه و… تشکیل شده است. اتاق تابستانه یا مصیف معمولا در فصل تابستان استفاده می‌شد؛ چون سبک معماری آن به شکلی است که نه‌تنها مانع جذب گرما به داخل اتاق می‌شد، بلکه به‌خاطر بادگیرها و پنجره‌های آن هوا به‌خوبی جریان پیدا می‌کرد و باعث خنکی هرچه بیشتر فضای داخلی آن می‌شد.
مصیف روی یک سکو با ارتفاع 1.5 متر ساخته شده و پشت به آفتاب قرار دارد. همچنین اطراف آن بادگیر و پنجره‌هایی برای جهت‌دادن مسیر باد به داخل اتاق در نظر گرفته شده است. 
جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز، قدمتی 2500 ساله دارد! این شهر زیرزمینی با ساختار مرجانی خود، جریان آب شیرینی که در آن جاری است، هوای خنک زیر زمین و سقفی مملو از فسیل‌ با قدمت طولانی یکی از جالب‌ترین آثار تاریخی است که در ایران وجود دارد.
یکی از ویژگی‌های عجیب این شهر زیر زمینی، تصفیه آب طبیعی است که در آن اتفاق می‌افتد! جریان آب این شهر از بارندگی‌های فصلی تامین می‌شود. مرجان‌های موجود در مسیر آب، باعث تصفیه شدن آن به صورت طبیعی می‌شوند!
بازار سنتی قنات کیش در دو رشته به طول ۱۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده‌است. هدف از ایجاد این بازار ارائهٔ صنایع دستی و دستاوردهای سنتی نقاط مختلف ایران می‌باشد.

امکانات کاریز کیش

• موزه خلیج فارس کیش
• بازارچه کاریز کیش
• عکاسخانه کاریز کیش
 
جاهای دیدنی کیش

جزیره هندورابی کیش

 جزیره هندورابی که در قلب خلیج فارس قرار گرفته، فاصله کمی با کیش دارد و یکی از توابع آن در بندر لنگه استان هرمزگان محسوب می‌شود. این جزیره می‌تواند به تنهایی مقصد جذابی برای سفر شما باشد. 
قسمت های شمالی این جزیره از جمله جاهای دیدنی هندورابی محسوب می شوند. این مناطق عمق کم و در حدود پنج تا هشت متر دارند و به همین دلیل محیط بسیار خوب و مساعدی را برای غواصی و شنا در اختیار علاقه مندان به این دو تفریح مهیج قرار داده اند.
سواحل شرقی این جزیره نیز در نوع خود بسیار دیدنی هستند. عمق آب در این قسمت بین 8 تا 18 متر بوده و شما در این منطقه شانس آن را دارید که بتوانید ستاره های ماهی های زیادی را مشاهده کنید. بهترین زمان سفر به این ناحیه را از آذر تا فروردین میدانند زیرا که در تابستان این ناحیه دارای هوایی بسیار شرجی و دمایی بالا است.
 
جاهای دیدنی کیش

قلعه جنی کیش

در جزیره کیش قلعه‌ای کوچک و متروکه در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته که افسانه‌هایی را در دل خود حبس کرده است. شاید هنگام سفر به جزیره کیش، حتی نام آن را هم نشنیده باشید. این مکان به قلعه جنی کیش معروف است. بازدید از این قلعه در شب واقعا رعب و وحشت ایجاد می‌کند. هیچ‌کس از مردم محلی حاضر نیستند در این بازدید شما را همراهی کنند. آنها معتقدند این قلعه توسط جن‌ها تسخیر شده است. اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی ها در دسترس نیست. اما بسیاری آن را به پرتغالی ها نسبت می دهند و معتقند قلعه ای شبیه به قلعه پرتغالی هاست که در زمان اشغال جنوب ایران به دست پرتغال ساخته شده بود. زمانی که پرتغالی ها جنوب ایران را اشغال کردند قلعه های محکمی برای دفاع از خود ساختند و مورخان معتقدند که به احتمال زیاد این قله نیز یکی از قلعه هایی است که آن ها ساخته اند. داستان های فراوان و ترسناکی درباره قلعه جنی کیش وجود دارد.
 
جاهای دیدنی کیش

امکانات تفریحی کیش

پارک دلفین ‌های کیش

مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیش با مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. این مجموعه شامل فضاهای سبز با گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان و کلی بخش های گوناگون توانسته عنوان اولین دلفیناریوم در ایران شناخته شود. در دلفیناریوم این مجموعه گونه ‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى، پنگوئن و ... نگهداری می ‌شوند. باغ پرندگان  این پارک در داخل مجموعه دلفین ها قرار دارد و دارای بیش از 57 گونه مختلف پرنده است. پلیکان، شترمرغ، ماکائو قرمز، گونه های مختلف لک لک، توکان، قو، پنگوئن آفریقایی و گونه های کمیاب مانند کروکودیل مردابی از اقامتگاه های این پارک هستند.
 
جاهای دیدنی کیش

نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان کیش در کنار پارک آهوان این جزیره توریستی قرار گرفته و حدود 100 گونه خزنده و مارسان در آن در معرض نمایش قرار گرفته اند. این خزنده ها از مواردی چون مارهای عظیم الجثه بوآ و پیتون آفریقایی و آمازونی تا سوسمارهای ایگوانای ماداگاسکار را شامل می شوند. از دیگر انواع این خزندگان می توان به موارد عجیب و نادری چون مار پرنده تایلندی، عقرب سیاه امپراتورآفریقا و عنکبوت کبوترخوار برزیلی اشاره نمود. در این نمایشگاه انواع و اقسام خزندگان از بزرگ و کوچک در معرض چشم بازدید کنندگان قرار گرفته اند. در کنار هر خزنده نیز اطلاعات کاملی از زیست بوم، فیزیولوژی، تغذیه و تولید مثل آن حیوان برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان قرار داده شده است.
 
جاهای دیدنی کیش

مجموعه مارینا کیش

مارینا کیش بعنوان نخستین مارینای ایران در ساحل  مارینا پارک هتل کیش احداث شده و با توجه به داشتن هتلی مجلل و لوکس (مارینا پارک هتل) در کنار حوضچه اختصاصی برای نگهداری شناورهای لوکس،کلوپ تفریحات دریایی بسیار مجهز ،لانژ ساحلی و رستوران  در واقع یک مارینا-ریزورت می باشد.
در مارینا کیش شما میتوانید در کنار داشتن یک اقامت لوکس و بی نظیر در بهترین هتل جزیره کیش از سایر خدمات تفریحات و گشتهای دریایی،رستوران ها و لانژ ساحلی مارینا نیز بهره مند شوید.
 مارینا کیش با ۲۷۸ جای پارک برای انواع شناور در اندازه‌های مختلف است که در سال ۱۳۹۲ با همکاری دو شرکت بهمبر و مکین دریا در جزیره کیش و در ساحل مارینا پارک هتل افتتاح شد. این مجموعه  در فاز آبی شامل ۸ پانتون جهت پهلو گیری شناور های تا 25 متر می باشد و همچنین این مارینا جز معدود ماریناهای دنیا می باشد که یک اسکله اختصاصی جهت سوخت رسانی به شناورهای مارینا دارد.  اسکله‌های مارینا همگی ساخت فرانسه بوده که توسط شرکت مکین دریا وارد و نصب گردیده است.
 
جاهای دیدنی کیش

آکواریوم کیش

آکواریوم از زیباترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره است که در جنوبی‌ترین و شرقی‌ترین ساحل آن، جا خوش کرده است.آکواریوم دریایی جزیره کیش از وسعت زیادی برخوردار است و دارای دو بخش با حجم‌های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر می‌باشد. در بخش اول ماهیان و آبزیان بزرگ و در بخش دوم ماهی‌های کمیاب و رنگارنگ و کوچک قرار دارند. داخل آکواریوم نورپردازی‌های زیبایی اجرا شده است و محیط آن بسیار تمیز است و گردشگران می‌توانند از پشت شیشه‌های بزرگ و قطور زیبایی‌های آن را تماشا کنند. همچنین این آکواریوم فقط مخصوص ماهی‌ها نمی‌باشد و در قسمتی از آن حیوانات تاکسیدرمی شده مانند تمساح، مار، پرنده و … به نمایش گذاشته شده‌اند.
 
جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی کیش

شاید دریا از تمام جاهای دیدنی کیش خواستنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد. البته اگر شما هم مثل من عاشق دریا و تماشای حرکت آرام موج‌ها باشید. ایستادن و تماشای دریا برای مدت طولانی، آرامش فوق‌العاده‌ای به بیننده منتقل می‌کند. اگر شما هم دوست دارید برای دیدن دریا زمان بگذارید به اسکله تفریحی کیش بروید. این اسکله چوبی و بسیار زیبا از سواحل کیش شروع می‌شود و تا دل دریا ادامه می‌یابد. زمانی که روی اسکله قدم می‌زنید آب‌های خلیج‌فارس زیر پای شماست. به غیر از پیاده‌روی و تماشای دریا، گزینه دیگر عکاسی است. وقتی روی اسکله هستید دورتادورتان تا چشم می‌بیند آبی دریاست. این منظره برای عکس گرفتن عالی است.
بهترین جاهای دیدنی کیش

پاساژ مرکز تجاری کیش

مرکز تجاری کیش یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید جزیره کیش است که سالانه گردشگران زیادی آن را به‌منظور خرید نیازهای خود و سوغات انتخاب می‌کنند. این مرکز خرید در سال ‍۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۱۱,۰۰۰ متر مربع و در چهار طبقه فعالیت خود را آغاز کرد. معماری زیبا و منحصربه‌فرد این مرکز تجاری که به‌صورت سه‌گوش طراحی شده است، همراه با نورگیر دایره‌ای شکل در قسمت مرکزی، از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. مرکز تجاری کیش با تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود؛ ضمن اینکه مرکز تجاری کیش در بخش گردشگری جزیره قرار دارد و دسترسی به آن به‌سادگی امکان‌پذیر است.

بهترین جاهای دیدنی کیش

پارک های ساحلی کیش

 بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های کیش به شمار می‌رود. در بوستان آهوان کیش باغ وحشی به چشم می‌خورد که 17 قفس برای نگهداری حیوانات تعبیه شده و در آن انواع مختلفی از حیوانات همچون شیر، روباه، شغال، میمون، سنجاب، گوزن، اسب و چند گونه از پرندگان استرالیایی نگهداری می‌شود. در باغ وحش بوستان آهوان کیش بر خلاف سایر باغ وحش‌های ایران آهوها به صورت آزادنه و بدون هیچ محدودیتی در بوستان زندگی می‌کنند. متاسفانه بوستان آهوان کیش که  از زیباترین مکان ها برای بازدید است تخریب شده و به جای آن مجتمع تجاری میکامال ساخته شده است.
 
بهترین جاهای دیدنی کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش

 در قست جنوب شرقی کیش و در نزدیکی دلفیناریوم در زمینی به مساحت پانزده هزار متر مربع و به طول سیصد متر پارک سیمرغ، قرار گرفته است که در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری در امتداد ساحل ماسه ای، با کیفیتی منحصر به فرد و با چشم اندازی بی نظیر احداث شده. امکانات تفریحی این پارک ساحلی شامل پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی در امتداد پارک و پیاده روهای داخلی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی است

بهترین جاهای دیدنی کیش

معرفی تمام جاهای دیدنی کیش در چند صفحه امکان پذیر نیست. جزیره کیش، جزیره ای با امکانات تفریحی و گردشگری بی انتهاست و اگر به دنبال تجربه سفری به یاد ماندنی هستید؛ این جزیره همچین فرصتی را در اختیارتان قرار می دهد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر