بادمجان | گرفتن تلخی بادمجان |خواص بادمجان

گرفتن تلخی بادمجان با روش های ساده + فیلم آموزشی

در این مطلب شما را با روش ها و تکنیک هایی که می توانید برای گرفتن تلخی بادمجان از آن ها استفاده کنید آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بادمجان های تلخ را نیز مورد استفاده قرار دهید.

بادمجان
ویکی گردی:

گرفتن تلخی بادمجان با فوت و فن های ساده آشپزی! بسیاری از افراد می دانند که برخی از بادمجان ها تلخ هستند بنابراین تصمیم می گیرند که اصلا آن ها را نپزند. در واقع تلخی بادمجان ها یکی از عادی ترین چیزهایی است که ممکن است با آن مواجه شوید با این حال باید راه هایی برای گرفتن تلخی بادمجان یاد داشته باشید تا بتوانید غذاهای بسیار خوشمزه ای با آن تهیه کنید.

فیلم آموزش گرفتن تلخی بادمجان

جهت تماشا فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 روش های گرفتن تلخی بادمجان

معمولا زمانی که می خواهید بادمجان تهیه کنید دنبال شیرین ترین و کم تخم ترین آن می گردید تا بتوانید غذاهای بسیار لذیذ ایرانی را با بهترین مواد تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید بادمجان های خوشمزه تری را تهیه کنید بهتر است به سراغ آن هایی بروید که تازه تر هستند و هیچ ضرب دیدگی ای روی آن ها وجود ندارد و معمولا تیره تر از سایرین هستند.

ترفندهای ساده و خانگی برای تیز کردن تیغ رنده + فیلم

این بادمجان ها در موارد بسیار نادری تلخ هستند ولی اگر بادمجان هایی که خریده اید تلخ هستند و نمی دانید که باید با آن ها چه کار کنید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا روش هایی را برای گرفتن تلخی بادمجان به شما معرفی کنیم اما قبل از آن باید بدانید که پوست بادمجان نیز دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند با مواد آنتی اکسیدانی بسیار قوی که دارد از بروز انواع سرطان ها و مشکلات دیگری که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود پیشگیری کند.

بهتر است زمانی که می خواهید بادمجان بپزید و یا ترشی تهیه کنید پوست آن را جدا نکنید تا بتوانید از فواید پوست بادمجان نیز استفاده کنید.تلخ بودن بادمجان ها به دلیل وجود ماده ای به نام آلکانوئید می باشد. شما می توانید در ساده ترین روش ممکن به این بادمجان ها نمک اضافه کنید تا این مواد از درون آن ها خارج شده و بتوانید بادمجان های شیرین داشته باشید.

استفاده از نمک

ساده ترین راهی که می توانید تلخی بادمجان ها را بگیرید و با آن ها غذاهای خوشمزه تهیه کنید این است که مقداری نمک روی آن ها بریزید و اجازه بدهید چند ساعتی را در آفتاب بماند تا بتوانید زهرابه آن را بگیرید. این روش بسیار آسان می باشد و. کافی است شما بادمجان ها را بعد از این که شستید به دو نیم تقسیم کنید و نمک را روی آن ها بپاشید و در ادامه آن ها را زیر نور خورشید قرار دهید. بعد از چند ساعت می توانید بادمجان ها را شسته و خشک کنید و بعد از این که کاملا خشک شدند آن ها را سرخ کنید و مطمئن باشید که دیگر تلخ نیستند و مزه غذا را عوض نخواهند کرد.

 

کوچک کردن سریع شکم با خوردن سماق  + فیلم

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یکی دیگر از روش هایی می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بادمجان ها را از تلخ بودن خارج کرده و در نهایت آن ها را سرخ کنید. البته این روش نیازمند مقداری آب هم می باشد زیرا آبلیمو به تنهایی برای از بین بردن تلخی بادمجان ها کفایت نمی کند. برای استفاده از این روش بهتر است یک قابلمه را پر آب کنید و بعد از آن سه الی چهار قاشق غذا خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و بادمجان ها را برای ۱۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه درون این آب و آب لیمو قرار دهید تا تلخی آن ها از بین برود. بعد از این مدت زمان می توانید آن ها را از آب و آبلیمو خارج کنید و اجازه بدهید که آب آن ها خشک شود و این کار را می توانید با دستمال نیز انجام دهید. بعد از این که از نداشتن آب در بادمجان ها اطمینان پیدا کردید می توانید آن ها را سرخ کرده و در غذاهای مورد نظر خود از آن ها استفاده کنید.

خارج کردن تخم ها

یکی دیگر از راه کارهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید تلخی بادمجان ها را از بین ببرید گرفتن تخم های بادمجان می باشد. در نظر داشته باشید که باید این کار را با ظرافت بسیار زیادی انجام دهید تا شکل بادمجان ها بد نشده و بتوانید آن ها را به راحتی سرخ کرده و درون غذا از آن ها استفاده کنید.

استفاده از دمای پایین

برای این که تلخی بادمجان ها را بگیرید می توانید از فریزر استفاده کنید. برای این کار کافی است تا بعد از این که بادمجان ها را برش دادید آن ها را به مدت ۴ الی ۵۶ دقیقه درون فریزر قرار دهی و اجازه بدهید تا یخ بزنند. بعد از این بادمجان ها را از یخچال خارج کردید می توانید با گرفتن آب اضافی آن ها را سرخ کنید و از مزه شیرین آن ها لذت ببرید.

نکات مهم

یادتان باشد که حتما از بادمجان های رسیده استفاده کنید زیرا موارد نارس آن ها می تواند منجر به ایجاد تحریکات شدید در افرادی که آسم دارند بشود و مشکلات بیش تری را برای آن ها ایجاد خواهد کرد.

صفر تا صد نکات سیر ترشی شمالی رو اینجا یاد بگیر

استفاده از بادمجان برای افرادی که حساسیت دارند خوب نیست و می تواند علائم آلرژیکی را در آن ها افزایش دهد.

افرادی که به بادمجان حساسیت دارند ممکن است با خوردن آن ها دچار مشکلاتی مانند چشم درد، سوزش و خارش شدید پوستی شده و در موارد بسیار زیادی نیز می تواند منجر به ایجاد کهیر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگر از بذر بادمجان ژاپنی استفاده شود که پوست بادمجان که بذر آن ژاپنی است پوست بادمجان سفید است این بادمجان با پوست سفید تلخ نیست

  • ناشناس

    راحترین راه ممکن این است که بادمجونها را برای یکساعت با اب و نمک خیساند