لکه عطر | از بین بردن لکه عطر از لباس | روش پاک کردن که عطر

راهکارهای ساده و کاربردی پاک کردن لکه عطر از روی لباس + روش

برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس هایتان این مطلب را بخوانید تا دیگر نگران لکه های آن نباشید.

پاک کردن لکه عطر
ویکی گردی:

از بین بردن لکه عطر کار آسانی نیست و ماندن آن روی لباس نیز جلوه خوبی ندارد برای همین ممکن است گاهی برای رهایی از این مشکل کلا عطر استفاده نکنیم. ما در این مطلب روش های آسان و کاربردی از بین بردن لکه عطر را برای شما توضیح می دهیم تا دیگر نگران استفاده از عطر و از بین بردن لکه عطر نباشید. 

الکل برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس معجزه می‌کند!

برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس، روش‌های مختلفی وجود دارد. ازآنجاکه در ترکیب عطرها معمولاً کمی روغن وجود دارد، لکۀ ناشی از آن‌ها را نمی‌توان با آب برطرف کرد. در عوض می‌توانید از انواع حلال روغن استفاده کنید که یکی از بهترین آن‌ها، بدون شک الکل است. کافی است تا کمی پنبه بردارید، به الکل آغشته کنید و روی لکه عطر بکشید. در قدم بعدی، به آرامی با صابون روی لکه بکشید تا کم‌کم، از بین بردن لکه عطر از روی لباس را شاهد باشید. کمی جادویی به نظر می‌رسد اما بسیار ساده و کاربردی است؛ شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟

نکته اینجاست که برای شست‌وشوی این نوع از لکه‌ها نباید از آب گرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس، نتیجۀ عکس به همراه دارد و موجب ثبات بیشتر آن‌ها روی پارچه می‌شود.

از آب‌لیمو برای رفع لکۀ عطر استفاده کنید

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که قسمتی از لباس را که لکه شده، داخل آب‌لیمو قرار بدهید تا کاملاً خیس شود. بعد لباس را زیر آفتاب پهن کنید تا لکه در معرض نور خورشید قرار بگیرد. در قدم بعدی، مقداری نمک را روی لکه بپاشید و با بُرس روی پارچه بکشید. این کار به جذب بهتر آب‌لیمو به بافت پارچه کمک می‌کند. در ادامه، لباس را با آب سرد آبکشی کنید و دوباره زیر آفتاب پهن کنید تا خشک شود. با این روش، از بین بردن لکه عطر از روی لباس بسیار ساده خواهد بود.

آب‌لیمو چطور به از بین بردن لکه عطر از روی لباس کمک می‌کند؟

آب‌لیمو به دلیل اسیدی بودن و میزان بالای اسیدسیتریک، می‌تواند روغن و مواد به ‌کار رفته داخل عطر را در خود حل کند و از بین ببرد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مقداری عصارۀ لیمو را به حجم مساوی با آب رقیق کنید و لکه را داخل این محلول قرار بدهید.

سرکه و جادوی رفع لکه عطر!

سرکه یکی دیگر از موادی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و علاوه بر آشپزی کاربردهای زیادی برای شست‌وشو و رفع لکه‌های سرسخت دارد. کافی است تا مقداری سرکۀ سفید را با آب مخلوط کرده و لکه را در آن خیس کنید؛ سپس در آب سرد و مواد شوینده شست‌وشو دهید تا لباستان دوباره تمیز شود.

ASA، دارویی که لکه‌های عطر را هم درمان می‌کند!

یکی از روش‌های جالب و خلاقانه برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس، این است که از قرص ASA یا همان آسپرین استفاده کنید! این روش که بیشتر درمورد لکه‌های ناشی از دئودورانت‌ها موثر است، طی 15 دقیقه به‌وسیلۀ 3-4 قرص آسپرین لکه‌ها را از بین می‌برد و مشکل را به‌سادگی حل می‌کند. کافی است تا از نصف فنجان آب برای حل کردن آن‌ها استفاده کنید و لکه را در این محلول خیس نمایید. بعد از 15 دقیقه هم آن را با آب شست‌وشو داده و بگذارید تا خشک شود.

منبع: دیجی واش
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر