هشدار سفر به شمال | حمله حشرات به گلستان

هشدار به گردشگران شمال کشور | هجوم حشرات سمی به استان گلستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نسبت به گزیده شدن گردشگران تالاب‌های گلستان با نیش «میدج‌ها» هشدار داد.

هجوم حشرات
ویکی گردی:

به نقل از باشگاه خبرنگاران، هجوم حشرات در استان گلستان. علی باقری با اشاره به افزایش جمعیت و هجوم حشرات با عنوان «میدج نیش‌زن» از خانواده سراتوپوگونیده در استان گلستان، اظهار کرد: بارندگی چند ماه اخیر و بیشتر شدن رطوبت خاک باعث افزایش جمعیت این حشرات در تالاب‌ها و مرز اینچه‌برون شده است. در ادامه جزئیات بیشتر هجوم حشرات را بخوانید.

وی نسبت به گزیده شدن توسط این حشرات هشدار داد و افزود: گردشگران هنگام بازدید از جاذبه‌های شمال شهرستان گنبدکاووس، از جمله بازارچه اینچه‌برون و تالاب‌های آلاگل و آلماگل و آجی‌گل مراقب نیش این حشرات باشند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه «میدج نیش زن» حشره‌ای سیاه رنگ در ابعاد یک تا سه میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: گزش این حشره دردناک بوده و در برخی مواقع به صورت دسته جمعی به انسان حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه گزش این حشره ناقل هیچ بیماری به انسان نیست، توضیح داد: فقط در محل نیش حساسیت جزئی پوستی ایجاد می‌شود.

باقری پوشیدن لباس‌های آستین بلند را از راه‌های پیشگری از گزیده شدن توسط این حشره عنوان کرد و گفت: خرطوم کوتاه این حشره سبب شده تا مناطق باز بدن از جمله صورت و دست‌ها را برای نیش زدن انتخاب کند.

وی اضافه کرد: قطعاً با گرم شدن تدریجی هوا و کاهش رطوبت و خشک شدن آب‌های راکد جمعیت این حشره کاهش می‌یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر