سفر خوردویی | شکسته شدن رکورد سفر خودرویی | پر ترددترین استان ایران

این استان رکورد سفر خودرویی را شکست | وارد شدن حدود یک میلیون خودرو به این استان در یک روز

استان گیلان که یکی از شهر های شمال کشور است در نوروز و ایام تعطیلات سال 1403 لقب پر ترددترین شهر کشور را از آن خود کرد.

گیلان
ویکی گردی:

گیلان لقب پر ترددترین شهر کشور از لحاظ سفر خودرویی را گرفت. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان لقب پر ترددترین شهر و اینکه طی ۱۲ روز گذشته حدود یک میلیون خودرو به استان وارد شده است، گفت: شاهد خروج حدود ۸۰۰ هزار خودرو از گیلان بودیم. به این ترتیب گیلان پر ترددترین شهر کشور در نوروز 1403 انتخاب شده است.

غلامعلی نیک فهم با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۳ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش در ورود را نشان می دهد.

بهترین سواحل گیلان برای سفر در نوروز + عکس

وی همچنین از خروج تعداد ۷۵۴ هزار و ۸۸۱ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۴۸۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۳۰۱ هزار و ۵۳ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور چابکسر - رامسر با تردد ۲۸۴ هزار و ۳۶۱ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه در روز و پس از آن محور آزادراه - قزوین رشت(امامزاده هاشم) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه در روز است.

کاروانسرای تی تی دیدنی ترین جاذبه گیلان + عکس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آماده باش نیروهای داهدار در سطح محورهای مواصلاتی ۱۷ شهرستان، یادآور شد: در محورهای هر شهرستان دو اکیپ عملیاتی راهداری مستقر است.

وی از فعال سازی ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و متذکر شد: راهداران این اداره کل با انجام عملیات راهداری از جمله روکش و لگه گیری آسفالت و نصب روشنایی و خط کشی، سفر ایمن را برای هموطنان رقم می زنند.

 

منبع: برترین ها
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر