هواشناسی 6 فروردین | آب هوای ششم فروردین | پیش بینی هواشناسی امروز

آماده باش هلال احمر به دنبال هشدار قرمز هواشناسی + جزئیات

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی آب و هوای امروز، دوشنبه ۶ فروردین ماه 1403 پرداخته شده است. با پیش بینی سازمان هواشناسی ما را همراهی کنید!

هشدار هواشناسی
ویکی گردی:

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: به دلیل شدت بارش ها و امکان سیل و طغیان رودخانه ها و سقوط بهمن در مناطق سردسیر و کوهستانی، هموطنان از حاشیه رودخانه ها، مسیل ها فاصله بگیرند و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند. بنابر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز سامانه بارشی از مناطق جنوبی وارد کشور شد و استان های هرمزگان، بوشهر و فارس تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته است. جزئیات بیشتر هواشناسی را در ادامه بخوانید.

همچنین امروز - یکشنبه جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس و البرز غربی بارش دارند، ضمن اینکه بخش هایی از استان های ساحلی خزر و جنوب شرق نیز بارش خواهند داشت.

بارش ها همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقتی خواهد بود در برخی نقاط سبب خیزش گردو خاک خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

شدت بارش ها امروز به استان های خوزستان، فارس ، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد،غرب استان های کردستان و کرمانشاه و جنوب استان های آذربایجان شرقی و غربی مربوط می شود.

روز دوشبنه فعالیت این سامانه بارشی تقویت می شود علاوه براین مناطقی که گفته شد در شمال شرق و شرق کشور و مرکز بارندگی خواهند داشت.

شدت بارش ها روز دوشنبه مربوط به شمال شرق خوزستان، نیمه شرقی لرستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان های همدان و مرکزی بارش ها قابل توجه خواهد بود.

احتمال وقوع خسارت به چادرهای مسافرتی و صنعت کشاورزی

روز دوشنبه با شدت بارش ها در استان های مرکزی، قم، البرز، تهران و نیمه جنوبی همدان و لرستان، خوزستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس مخاطراتی را به همراه خواهد داشت از جمله بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب ها، آب گرفتگی معابر عمومی، همینطور در مناطق سردسیر و کوهستانی باعث کاهش دید، لغزندگی جاده ها ، کولاک و برف و احتمال سقوط بهمن در دامنه های برفی وجود دارد.

همچنین وقوع صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به چادرهای مسافرتی و صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور توصیه کرد: هموطنان به هنگام سفر با خودرو علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور

روز سه شنبه این بارش ها به شرق و شمال شرق کشور به شکل پراکنده محدود خواهد شد و به فعالیت خود پایان خواهد داد، اما از اواخر وقت روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد می شود و طی روز چهارشبه شمال غرب، استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز در برمی گیرد.

امروز در جنوب غرب و غرب و بخش هایی از مرکز کشور و روز دوشنبه بخش های مرکزی و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و که این شرایط با عث ایجاد گرد و خاک در برخی مناطق خواهد شد.

روز دوشنبه آبهای خلیج فارس، دریای عمان و مناطق غربی دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاظم خواهد بود یعنی مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان هشدار نارنجی دریافت کرده اند زیرا افزایش ارتفاع موج را خواهند داشت و هموطنان و گردشگران نوروزی به این موضوع دقت و توجه داشته باشن.

امروز بیشینه هوای تهران ۲۳ درجه بالای صفر پیش بینی شده و کمینه هوا تهران به ۱۱ درجه بالای صفر رسید و فردا به ۱۲ تا ۱۳ درجه بالای صفر می رسد.

تهران از لحاظ شرایط جوی دارای آسمانی صاف تا قسمتی ابری و افزایش دما را در برخی ساعات خواهد داشت.

منبع: وزارت راه و شهرسازی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر