بارش برف | پیش بینی آب و هوا | آب و هوای روزهای آینده

بارش برف و باران و هوای سرد تا کی ادامه دارد؟ + گزارش هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف و هوای سرد در کشور خبر داد و وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

هواشناسی
ویکی گردی:

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوای کشور طی این هفته را در ادامه بخوانید. طبق اعلام سامان هواشناسی امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه در استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می شود. جزئیات بیشتر هواشناسی در ادامه ذکر شده است.

امروز بیشترین بارش ها را در  نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و در استان‌های قم، اصفهان و مرکزی شاهد خواهیم بود.

همچنین فردا سه شنبه هشتم اسفند ماه بارش های یاد شده به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت روز سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که در این مناطق سبب نزول رحمت الهی می شود.

هشدار جدی هواشناسی در خصوص سردی بیش از اندازه

فعالیت سامانه بارش جدید در کشور در روز چهارشنبه نهم اسفند ماه تقویت شده و تقریباً برای بیشتر استان‌های کشور به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه پیش بینی کرد سامانه بارشی به جز مناطقی از شمال‌غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شاهد تداوم بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شرقی کشور خواهیم بود که شدت این بارش ها در روز پنج شنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

روز جمعه (10 اسفند) از گستردگی فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

هوا در بیشتر مناطق سرد می‌شود

افت محسوس دما همراه با بارش ها از روز یکشنبه ششم اسفند ماه در بیشتر مناطق کشور آغاز شده که روند کاهشی دما امروز هم انتظار می‌رود و هوا تا فردا (سه‌شنبه) در بیشتر مناطق کشور سرد خواهد شد.

برای امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق احتمال ریزش گردوخاک وجود دارد.

دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس برای امروز و برای فردا سه شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

پیش بینی هوای تهران

تهران امروز هوای ابری  در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف  را شاهد خواهد بود که مه رقیق و گاهی وزش باد را پیش رو؛ امشب نیز آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد برای تهران رخ می‌دهد. این شرایط برای دو روز آینده (روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه) نیز پیش‌بینی می‌شود که تداوم کاهش دما را خواهیم داشت.

کمترین و بیشترین دمای هوا در استان تهران برای امروز دوشنبه 3- و 3 درجه سانتیگراد است که با تداوم کاهش دما روز سه‌شنبه بیشینه دما 4 و کمینه 1- درجه سانتیگراد خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران از تداوم بارش باران و برف در تهران، یخبندان سطح زمین و تداوم هوای سرد تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد:احتمال رگبار و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، گاهی مه و محدودیت دید، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر