دهک بندی | تغییرات دهک بندی | دهک بندی خانوارها

آخرین تغییرات دهک بندی خانوارها + جزئیات

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به بروز رسانی اطلاعات جدید اقتصادی خانواده‌ها از تغییرات دهک بندی یارانه خبر داد.

دهک بندی
ویکی گردی:

به نقل از  ایران جیب، ماجرای تغییرات دهک بندی چیست؟ رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به بروز رسانی اطلاعات جدید اقتصادی خانواده‌ها پس از دو سال گفت: یارانه هیچ خانواده ای حذف نشده، فقط دهک بندی ها تغییر کرده است. جهت اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص تغییرات دهک بندی با ما همراه باشید.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در مصاحبه با رادیو از بروز رسانی اطلاعات رفاه ایرانیان و اعمال داده‌های جدید اقتصادی خانواده‌ها پس از دو سال خبر داد و گفت: خبرهایی همچون حذف سه دهک و.. شایعه است، ما بعد از دو سال در ماه گذشته، داده ها و اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان را بروزرسانی کردیم، یارانه هیچ عزیزی در این ماهی که هستیم حذف نشده است.

وی افزود: برخی موارد استثنا هم وجود دارد مثل این که شماره بانکی آنها با مشکل مواجه می شود یا به دلایل فوت سرپرست خانواده یارانه به صورت خودکار قطع می شود. دیگر اعضای خانواده باید با مراجعه به پلیس +۱۰ مشکلشان را حل کنند تا مجدد یارانه آنها برقرار شود.خیلی از افراد در سال گذشته و سال جاری مراجعه می کردند و به دهک شان اعتراض داشتند ما با شاخصه های خودمان بهبودهایی حاصل و نهایتا داده ها بروزرسانی و خیلی افراد مشکلشان مرتفع شد.

محمدی با تاکید بر این که در این بروزرسانی یارانه ای حذف نشده خاطرنشان کرد: اگر برخی خانواده ها به دهک شان اعتراض داشته باشند، می توانند به سامانه حمایتی ما مراجعه کنند هم دهکشان را ببینند و هم اعتراض شان را ثبت کنند، تا به مشکل آنها رسیدگی شود. ما سعی می کنیم در شاخص هایی که به کار می گیرم یا از روش های وسع سنجی استفاده می کنیم و... جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی از هوش مصنوعی استفاده کنیم . اما قانون ما را مکلف کرده که هر شش ماه یکبار اطلاعات و داده ها بروزرسانی شود.

به گفته رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک شاخص اقتصادی نیست، بحث نسبی و جمعیتی است، بر اساس شاخصه ها اینها را رتبه بندی و به ده قسمت مساوی تقسیم می کنیم که خانواده ها در کدام قسمت قرار بگیرند تا خیلی از دستگاه ها با توجه به ماموریت هایشان با توجه به دهک های خانواده ها خدماتی را به آنها ارائه دهند.

محمدی تاکید کرد: بر اساس برنامه دولت به هیچ عنوان قصد حذف یارانه هیچ خانوار ایرانی را نداریم و هر آنچه که در خبرها به آنها اشاره می شود، صحیح نیست و دهک ها حذف نشده و یارانه خانواده ها حذف نمی شود.علاوه بر این؛ وقتی دهک ها را اعلام کردیم و داده ها را بروزرسانی کردیم تا شش ماه دیگر جابه جایی نخواهیم داشت، اما اگر خانواده ای در رفتار مالی شان تغییراتی داشته باشند، می توانند در سامانه تغییرات را ثبت کنند تا در دهک بندی بعدی لحاظ شود.

 

منبع: ایران جیب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر