حقوق سربازان | افزایش حقوق سربازان | تغییرات حقوق سربازان

رقم جدید حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات

جهت اطلاع از جدیدترین تغییرات حقوق سربازان این گزارش از سایت ویکی گردی را مطالعه کنید.

حقوق سربازان
ویکی گردی:

به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس مصوبه حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آینده ۶۰ درصد دریافتی پایور باشد یعنی نزدیک ۶ میلیون تومان در مناطق غیر عملیاتی و ۷.۵ میلیون تومان در مناطق عملیاتی. همچنین حداقل حقوق سربازان متاهل در مناطق عملیاتی در سال آینده ۹ میلیون تومان تعیین شد. حقوق‌های جدید سربازان از فروردین ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

در اجرای ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متاهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد دریافتی حداقل دریافتی پایور است.

محرومیت های سربازی نرفتن

پسران وقتی به سن هجده سال تمام می‌رسند طبق قانون، مشمول خدمت وظیفه عمومی شده و باید برای رسیدگی به وضعیت خدمتی خود در موعد یا مهلت‌های تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی اقدام کرده و وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند؛ یعنی اگر در شمول معافیت‌های تحصیلی، پزشکی، کفالت و ... قرار می‌گیرند با ارائه مدارک لازم وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده یا برای رفتن به سربازی اقدام کنند در غیر این صورت مشمول غایب محسوب می‌شوند.  

در این بین دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت انصراف داده، اخراج شده  یا ترک تحصیل کرده‌اند و حداکثر تا ۶ ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی نکنند نیز غایب شناخته می‌شوند.

ذکر این نکته هم ضروری است که افرادی که برگ معافیت موقت پزشکی، کفالت و موارد خاص دریافت کرده و پس از پایان مدت اعتبار آن، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند نیز غایب شناخته می‌شوند.

مشمولان غایب از ادامه تحصیل محروم بوده و حتی نمی‌توانند اصل گواهینامه یا پایان‌نامه دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر را از وزارتخانه مربوطه دریافت کنند. عدم صدور اجازه خروج از کشور، عدم استخدام به صورت رسمی، پیمانی، خرید خدمت، قرادادی، روزمزد در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادها و همچنین عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی از جمله برخی از این محرومیت‌هاست.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر