هواشناسی | هشدار هواشناسی | پیش بینی وقوع سیل | وضعیت آب و هوا

هشدار وقوع سیل به این استان ها | سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از رگبار، رعدوبرق و بارش تگرگ در استان‌ های نوار جنوبی، جزایر خلیج‌ فارس و تنگه هرمز خبر داد.

هواشناسی
ویکی گردی:

به نقل از تسنیم، هواشناسی برای یک سری از استان های کشور هشدار صادر کرد. در پی این گزارش هواشناسی برای تعدادی از استان ها احتمال وقوع سیل پیش بینی شده است. شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از جزئیات هواشناسی امروز و روز های آینده این گزارش از سایت ویکی گردی را مطالعه کنید.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است.

تا روز چهارشنبه در سایر مناطق کشور جو آرام پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب باعث بارش می‌شود.

روز پنجشنبه ضمن تشدید بارش‌ها در غرب سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق، جنوب غرب،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

روز جمعه بارش‌ها در نیمه غربی، سواحل دریای زر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه دارد. طی ۲ روز آینده نیز تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳: بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۴: شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد ، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

نوع مخاطره: رگبار باران ورعدوبرق و وزش باد شدید

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳: جنوب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، روان آب و سیلاب، وقوع صاعقه، وزش باد شدید.

توصیه: اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: پیش از ظهر دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا ۱ متر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۲ متر با تاکید بر دریای عمان

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل, اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل، سکوهای نفتی، آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر