عیدی بازنشستگان | بازنشستگان کشوری

عیدی بازنشستگان کشوری کی واریز میشه؟ | یک خانواده ۵ نفره چقدر عیدی می‌ گیرد؟

در این گزارش از سایت ویکی گردی صفر تا صد پرداخت و زمان واریز عیدی بازنشستگان کشوری را بخوانید.

عیدی بازنشستگان
ویکی گردی:

به نقل از شایا نیوز، بازنشستگان از مبلغِ ناچیز عیدی بازنشستگان ناراضی هستند.گویا عیدی بازنشستگان کشوری تا دو هفته آینده واریز خواهد شد. سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام کرد که عیدی ۱۴۰۳ این افراد تا دو هفته آینده واریز خواهد شد. در همین رابطه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

بنا به گفته میرهاشم موسوی، با توجه به مشخص شدن مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در تلاش هستیم با تامین منابع عیدی را به حساب بازنشستگان پرداخت کنیم.

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد!

 قربانعلی رمضانی در خصوص عیدی بازنشستگان اظهار کرد: مبلغ عیدی برای بازنشستگان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند. ما کارگر و پیرو قانون کار هستیم که باید عیدی ۲ ماه پایان سال تعلق گیرد. وی افزود: اکنون عیدی کارگران شاغل ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است، چرا این مبلغ شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود؟. این چه قانونی است؟ لذا باید در آن تجدید نظر شود چرا که این در واقع بی‌عدالتی است و باید این خلا را برای بازنشستگان تامین اجتماعی رفع کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: زمانی که کارگران بازنشسته می‌شوند علی‌رغم اینکه هزینه‌های آنان افزایش می‌یابد مزایای آنان کاهشی می‌شود، بنابراین عیدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی کافی نبوده و اندک است. رمضانی در خصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام کرد: هر ساله با پرداخت حقوق در بهمن ماه عیدی واریز شده است که امسال نیز به همین روال خواهد بود.

با وضعیت اقتصادی امروز و با در نظرگرفتن تمام مزایا، با پرداخت ۱۰ میلیون تومان عیدی هم دردی از بازنشستگان تامین اجتماعی درمان نمی‌شود چه برسد به پرداخت عیدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی. در نظر بگیرید که یک بازنشسته، اگر ۵ فرزند داشته باشد که هرکدام دارای دو فرزند باشند و به رسم آداب و رسوم روز اول نوروز را در کنار خانواده خود باشند، باید صرفا برای فرزندان خود در یک روز برای ۲۲ نفر تدارک یک وعده غذا، آجیل، میوه و شیرینی را تهیه ببینند؛ آیا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان پذیر است؟

افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ + ویدیو

شرایط به نحوی است که در کنار شرایط سخت معیشتی که امروز همه به نحوی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بازنشستگان تامین اجتماعی را گوشه رینگ گیر انداخته و بیشتر ضربه را به آنان وارد می‌کنیم، قشری مظلوم که زحمات زیادی برای آبادانی این شهر کشیدند، اما چشم جان ما توانی برای دیدن زحمات آنان را ندارد. با یک نگاه اجمالی می‌توان دریافت شاید همین مجموعه‌ای که نگارنده در آن می‌نویسد، زحمت دست‌های پرتوان کارگرانی باشد که امروز بازنشسته شده و صدای‌شان به جایی نمی‌رسد.

منبع: شایا نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر