یارانه | یارانه دهه فجر | دهه فجر | زمان واریز یارانه دهه فجر | کالابرگ فجرانه

یارانه دهه فجر کی واریز میشه! + جزئیات

دولت به مناسبت دهه فجر قرار است حساب یارانه‌ بگیران را شارژ کند. توضیحات بیشتر در خصوص این واریزی را در ادامه بخوانید.

یارانه دهه فجر
ویکی گردی:

به نقل از اقتصاد آنلاین، زمان واریز یارانه دهه فجر اعلام شد. این هفته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی تحت عنوان طرح فجرانه خبر داد که بر اساس آن یارانه تشویقی خانوارهای دهک‌ های اول تا هفتم درآمدی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می یابد و خانوارها می‌ توانند به مدت سه ماه از اقلام کالا برگی خرید کنند. در ادامه جزئیات بیشتر را در خصوص یارانه دهه فجر بخوانید.

این طرح به مناسبت دهه مبارک فجر از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ به ازاریهر نفر از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

22 بهمن یارانه پرداخت می شود؟ + جزئیات

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این هفته از تحقق ۹۳ درصد هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰  هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.

به گفته همتیان بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۲۰ تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی استانی تأسیس شده و در ۱۱ استان دیگر نیز راه‌اندازی این تعاونی‌ها در دست پیگیری است.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات(شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به چه کسانی واریز می شود؟

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

  1. طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار(شما) با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:
  2. میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
  3. یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.
  4. شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.
  5.  دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر