ایلان ماسک | ربات های انسان نما

هشدار ایلان ماسک: ربات های انسان نما جهان را تسخیر می‌ کنند!!

ایلان ماسک معتقد است تا دو دهه دیگر یک میلیارد ربات انسان نما در جهان وجود خواهند داشت.

ایلان ماسک
ویکی گردی:

به نقل از مهر، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در شبکه اجتماعی از پیش بینی یکی دیگر از رهبران فناوری پشتیبانی کرد که طبق آن تا دو دهه دیگر یک میلیارد ربات انسان نما روی زمین وجود خواهد داشت ایلان ماسک در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) موافقت خود را با پیش بینی دیوید هلمز (بنیانگذار آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی «میدجورنی») اعلام کرد. هلمز چند روز قبل در پستی نوشته بود: ما باید منتظر یک میلیارد ربات انسان نما در زمین در دهه ۲۰۴۰ میلادی و صدها میلیارد ربات در سراسر منظومه شمسی در دهه ۲۰۶۰ میلادی باشیم. توضیحات بیشتر ایلان ماسک را در ادامه بخوانید.

ماسک در پاسخ به او نوشت: به شرطی که پایه‌های تمدن با ثبات باشد، احتمالا چیزی شبیه این اتفاق می‌افتد.

این درحالی است که تسلا، شرکت خودروسازی ایلان ماسک نمونه اولیه از رباتی انسان نما را ابداع کرده که می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد و اپتیموس نام دارد. این ربات نخستین بار در آگوست ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد.

دعوای ایلان ماسک و اپل | آیفون‌دارها نگران باشند؟

در یک رویداد در ۲۰۲۲ میلادی ماسک اظهار امیدواری کرد تا میلیون‌ها ربات اپتیموس بسازد که قیمت تخمینی آن‌ها حدود ۲۰ هزار دلار باشد. هرچند قابلیت‌های ربات محدود بود. ماسک هنگام معرفی ربات اعلام کرد از ابزار نمی‌خواهد کارهای پیچیده انجام دهد، زیرا نمی‌خواهد روی زمین بیفتد.

او در آن زمان گفته بود: هنوز باید فعالیت‌های زیادی برای بهبود اپتیموس انجام داد. تصور می‌کنم اپتیموس در ۵ تا ۱۰ سال آینده به وضعیت ایده آلی برسد.

تصویری جنجالی از اتاق خواب ایلان ماسک

ماسک از ۲۰۲۲ میلادی اظهار امیدواری کرده تا در ۳ تا ۵ سال آینده ربات را به بازار بفرستد. او همچنین مدعی است ابزار مذکور یک ماشین با قابلیت‌های زیاد خواهد بود.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر