شناسنامه | شناسنامه المثنی

خبر مهم برای متقاضیان دریافت شناسنامه المثنی

جهت اطلاع از جدیدترین جزئیات دریافت شناسنامه المثنی این مطلب از سایت ویکی گردی را مطالعه کنید

شناسنامه
ویکی گردی:

به گزارش اقتصادآنلاین، شناسنامه به دلیل برخی قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد همچنان معتبرترین مدرک شناسایی و هویتی افراد است، از این رو در صورتی‌ که مشکلی برای شناسنامه شما به وجود آمده باشد، تعویض آن یا اخذ شناسنامه المثنی ضرورت دارد. شرایط تعویض یا اخذ شناسنامه المثنی با هم متفاوت است و مدارک لازم برای دریافت هر کدام از آنها نیز با هم فرق می‌کند.

 

افراد به دلایل مختلفی ممکن است لازم باشد شناسنامه خود را تعویض کند. شناسنامه‌هایی که مستعمل و فرسوده هستند و به همین علت ناخوانا شده‌اند یا ظاهر مناسبی ندارند، گزینه تعویض هستند. یا بعضی افراد با گذر زمان عکسشان با عکس فعلی شناسنامه تفاوت دارد که این افراد نیز بهتر است شناسنامه خود را عوض کنند. همچنین افرادی که به هر دلیلی اسم یا نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند نیز ضروری است که شناسنامه‌شان را عوض کنند.

 

اما در کنار این‌ها همه افرادی که شناسنامه‌های قدیمی یا به اصطلاح شناسنامه‌های جلد قرمز دارند نیز باید شناسنامه‌های خود را تعویض نمایند زیرا گفته شده این شناسنامه‌ها محل اشکال هستند و می‌توانند از آن سوء استفاد کنند و امکان جعل آن وجود دارد. در همین راستا به تازگی رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر از برچیده شدن شناسنامه‌های جلد قرمز تا دوسال آینده داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر