هواشناسی | هواشناسی امروز | پیش بینی هواشناسی | هواشناسی فردا

تقویت سامانه بارشی و بارش برف در برخی مناطق | وضعیت آب و هوای امروز ۳ دی ماه ۱۴۰۲

جهت اطلاع از جدیدترین وضعیت آب و هوا و گزارش هواشناسی امروز یکشنبه سوم دی ماه این گزارش از سایت ویکی گردی را مطالعه کنید.

هواشناسی
ویکی گردی:

به نقل از تسنیم، گزارش جدید هواشناسی اعلام شد. پیش‌ بینی کلی نقشه‌ های همدیدی و آینده‌ نگری سازمان هواشناسی نشان می‌ دهد امروز برای استان‌ های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب کشور، بخش‌هایی از مرکز، به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌ های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش باران، برف و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. جزئیات بیشتر هواشناسی را در ادامه بخوانید.

این وضعیت فردا یکشنبه سوم دیماه ۱۴۰۲ در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و برخی مناطق غرب ادامه دارد. شدت بارش‌های امروز برای شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و آذربایجان غربی است. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲ روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج‌فارس امروز مواج است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از احتمال تقویت سامانۀ بارشی اخیر در مناطقی از این استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان تا روز دوشنبه، اظهار داشت: این سامانه با شدت و ضعف، مناطق مختلف این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در لرستان پیش‌بینی می‌شود، افزود: رگبار برف در شهرهای سردسیر و بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رخ می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با تأکید به مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در این استان، عنوان کرد: کاهش دماهای روزانه در لرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به احتمال تقویت سامانۀ بارشی اخیر در مناطقی از لرستان، بیان کرد: در این مناطق مخاطراتی مانند آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک برف در محورهای مواصلاتی رخ می‌دهد.

 

اکبری گفت: سامانۀ نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما احتمال بروز خسارت به محصولات باغی و زراعی را به‌دنبال دارد و کشاورزان و باغداران تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر