بازنشستگی | سن بازنشستگی

بازنشستگی با ۳۵ سال خدمت برای کدام دسته از افراد ممکن است؟

در جدولی که برای مصوبه افزایش سن بازنشستگی داده شد سنوات آن مشکلاتی دارد که اگر شورای نگهبان و هیئت نظارت مجمع ایراد بگیرند، قرار است اصلاح شود.

سن بازنشستگی
ویکی گردی:

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین جزئیات در مورد سن بازنشستگی اعلام شد. عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه صف اول شبکه خبر د خصوص سن بازنشستگی گفت: امروز دست ما پر از سیاست‌های ابلاغی است و تاکید رهبر انقلاب بر قوانین راهبردی براساس مشکل شناسی است که مبتنی بر مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... است. جزئیات بیشتر از تغییرات سن بازنشستگی را در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید.

اکثر نمایندگان با مصوبه همسان‌سازی مخالف بودند

مصری گفت: در مورد همسان‌سازی آنچه مجلس تصویب کرد قاطبه نمایندگان با آن موافق نبودند و از روی ناعلاجی کسی راضی نبود و علاقه‌مند بودیم در سال اول حداقل ۷۰ درصد همسان‌سازی صورت بگیرد که با بحث‌هایی که دولت داشت اگر تامین منابع صورت نگیرد این اعداد مشکل ایجاد میک‌ند. اینکه در سال اول ۴۰ درصد آوردیم برای اجرای آن بود.

وی بیان کرد: ما ممنوعیتی نداریم که برای آن اصلاحیه بیاوریم و آن سه سال را به دو سال تبدیل کنیم. پیش‌بینی درآمدها در قانون قطعی است. در بوجه درآمدها پیش‌بینی و هزینه‌ها قطعی است، اما اگر درآمدها محقق نشد و هزینه‌ها تعهد شد برای کسری باید از بانک مرکزی استقراض کرد و تورم ایجاد می‌شود لذا در بودجه به‌دنبال واقع‌بینانه بودن هزینه‌ها هستیم.

قوانین جدید بازنشستگی اعلام شد | سنوات خدمت چند سال است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: افزایش سن بازنشستگی دو سه بار از کمیسیون تلفیق به صحن آمده است. برای حداقل سن یک مطالعاتی در دنیا صورت گرفته است. بیش از پنجاه سال پیش که قانون سن را نوشتند امید به زندگی پایین بوده است و امروز به عدد ۷۵ سال رسیدیم. من به یکی از دستگاه‌ها خیلی معترضم که با ۲۵ سال بازنشست می‌کند و شخصی که ۴۳ الی ۴۴ سال سن دارد بازنشست می‌شود که اصلا روحیه خراب می‌شود وقتی در این سن بازنشسته می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جدولی که برای مصوبه افزایش سن بازنشستگی داده شده سنوات آن ایراد دارد و اگر شورای نگهبان و هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد بگیرند، اصلاح می‌شود.

وی گفت: برای بازنشستگی یا باید ۳۵ سال خدمت و یا ۶۵ سال سن داشته باشد. ۳۵ سال خدمت برای کسی است که تازه وارد کار می‌شود نه کسی که دارد بازنشست می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ام کی اچ

    سلام ماکه بیست سال سابقه کار داریم چی میشه وچکار میکن احمدی نژاد کجاست درست میکنه