هواشناسی | پیش بینی هواشناسی | هواشناسی امروز

این استان ها منتظر بارش برف و باران باشند! + جدول

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به شمال غرب طی فردا، آغاز بارش باران و برف و از بین رفتن آلودگی شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل وزش باد خبر داد.

بارندگی
ویکی گردی:

به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کرج، تهران، اراک و اصفهان تراکم آلاینده‌های جوی پدیده حاکم است، به گزارش هواشناسی اردبیل و سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش دما روی می‌دهد. جزئیات بیشتر اعلام شده در خصوص هواشناسی را در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید.

فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه باران باران و برف، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود. در سایر مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود.

در این روز به سبب وزش باد، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بین می‌رود. روز سه‌شنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود، ضمن این که در ارتفاعات البرز بارش برف روی می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

همچنین در بعدازظهر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و این موج از اواخر وقت سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

روز چهارشنبه در شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود.

روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود و در شهرهای پرجمعیت کرج، تهران و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

  • توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
  • زمان شروع: عصر یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
  • زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
  • نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد (بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۲ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲.۳ متر در سواحل و بیش از ۲.۵ متر در فراسواحل

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۶: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷: نواحی ساحلی و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸: نواحی ساحلی و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر