بنزین | تمام شدن بنزین | خالی شدن باک بنزین هنگام رانندگی

اگر زمان رانندگی بنزین تمام شد، چه کنیم؟ + فیلم

در این مطلب از سایت ویکی گردی به شما آموزش می دهیم که اگر هنگام رانندگی باک بنزین تان خالی شد چیکار کنید.

بنزین
ویکی گردی:

وقتی بنزین تموم کردیم چیکار کنیم؟ بدترین و اعصاب خورد کن ترین اتفاقی که می تواند برای شما در حین رانندگی بیوفتد , تمام شدن بنزین ماشین در حین رانندگی است . و بدتر از آن این است که باید هر طور شده بنزین گیر بیاورید تا ماشین و موتور شما بتواند روشن شود .

در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم درابتدا اگر بنزین تان بسیار کم بود چیکار کنید و اگر تمام شد بهترین روش برای گرفتن بنزین چیست ؟

مراقبت از لاستیک ماشین در روزهای گرم تابستان

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

روشن شدن چراغ بنزین چه مفهومی برای ما دارد ؟!! ( بسیار مهم )

بیایید تصور کنیم که در یک اتوبان در حال رانندگی و گوش دادن به موزیک مورد علاقتون هستید و ناگهان یک صدا می شنوید : ( دیییید دیییید دیییید دیییید ) !!!!! یعنی چه ؟

به قسمت نمایش دهنده کیلومتر پشت فرمان ماشینتان دقت می کنید و می بینید یک چراغ قرمز و یا زرد روشن شده است و بنزین شما به شدت عقربه اش پایین است و در این حالت شما می فهمید که فاجعه تمام شدن بنزین برای شما در حال اتفاق افتادن است اما اما اما … نکته مهم دقیقا اینجاست .

وقتی این چراغ روشن می شود به این معناست که شما حدودا 2 الی 4 لیتر بنزین دارید . البته در خودرو های جدید این مقدار از 5 الی 8 لیتر است و دلیل این هشدار این است که راننده باید به فکر باشد .

وقتی چراغ بنزین روشن می شود چه ضرری به ماشین می زند ؟

تمام رانندگان فکر می کنند : خب این یک آپشن است دیگر , ضررش کجاست ؟ اما اصلا اینطور نیست .

وقتی چراغ سوخت روشن می شود دقیقا شما فرصت محدود دارید به پمپ بنزین برسید نه فقط به خاطر زدن سوخت , بلکه به این دلیل که اگر با این شرایط همچنان ادامه دهید , تمامی رسوبات باک سوخت خودروی شما وارد سیستم انتقال سوخت ماشین شما می رسد .

6 دلیل جا نرفتن دنده خودرو + راهکار

فاجعست نه ؟ پس هرچه سریعتر بهتر است خود را به پمپ بنزین برسانید .

نکات بسیار مهم برای وقتی که در مرحله تمام شدن بنزین هستیم !!!!!

به هیچ وجه پر گاز رانندگی نکنید . اولا سوخت شما به شدت سریعتر تمام می شود دوما رسوبات بیشتری وارد موتور می شود .

به هیچ وجه کولر خودرو را روشن نکنید زیرا سوخت باز هم زودتر تمام می شود .

به کنار بزنید و خودرو را خاموش کنید تا اولین پمپ بنزین را از روی نقشه های آنلاین پیدا کنید و سپس به سمت پمپ سوخت حرکت کنید .

اگر سوختمان به کل در حین رانندگی تمام شود باید چیکار کنیم ؟

در ابتدا باید در کنار مسیر بایستید و یک تابلو پشت ماشینتان قرار دهید .

اگر آشنایی دارید می توانید تماس بگیرید . در غیر این صورت توصیه می کنم 3 پیشنهاد پایین را انجام دهید .

1 – درخواست یک پیک الوپیک دهید . وقتی به محل شما رسید از او بخواهید برای شما بنزین تهیه کرده و بیاورد . این ساده ترین و کم هزینه ترین راه است . و هزینه کل که شامل حق معطلیست را هم پرداخت می کنید .

2 – یک راننده اسنپ سفارش دهید . وقتی آمد , ماشینتان را هر جا که هست به جایی ایمن تر برده و یا اگر در کنار اتوبان هستید , از راننده بخواهید در بطری شما مقداری بنزین ریخته و برایتان بیاورد و یا با او بروید به پمپ و خودتان بنزین در بطری پر کرده و بر گردید .

 راهکار جلوگیری از کم شدن آب رادیاتور خودرو

توجه داشته باشید اگر در جاده بنزین شما تمام شد , بهتر است در کنار جاده بایستید و درخواست سوخت کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که به یدک کشان زنگ بزنید تا با خیال راحت تر به سمت شما بیایند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • عماد شاهنگیان

    یدک کش پیشنهاد خوبی نیست چون اصلا بصرفه نیست این کار

  • سید رضا موحد

    سلام هرگز با یدک کش تماس نگیرید. ماشین را کنار جاده رها کرده و بروید، غرامت کمتری خواهید داد. چون از این جماعت راهزن زیان بیشتری خواهید کشید. بی‌رحم ، بی انصاف، بی وجدان و بی چاک دهان. بدقومی هستند این دزدان گردنه.

  • بهزاد

    دست رو به آسمان میکنیم و بر پدر مادر مسئولین دعا میکنیم و خدا رو شکر میکنیم بابت متولد شدن در کشوری که بر نفت و معادن خوابیده الهی شکر

  • ناشناس

    خوب‌شد‌نگفتین‌کنار‌خیابون‌‌ایستاده بال‌بال‌بزنید

  • احمد

    ممنونم بابت راهنمایتون ،ولی مواردی که گفتید مال ایران نیست ،بنده سال ۹۹ماشینم توی بزرگراه سلفچگان بنزین تموم کردم منتظر یدک کش بودم که ناگهان یه عده از پژو ریختن روی سرم وماشینم لخت کردن شانس اوردم زنده موندم

  • ناشناس

    مگر همیشه از پایین ترین قسمت باک سوخت وارد موتور وسیله نمیشه؟ پس چه فرقی داره که باک پر باشه یا خالی؟؟؟تا بحال به این مساله فکر کردید

  • لفته کولک

    نه بابا خوب شد گفتید و گرنه مونده بودیم سرگردان

  • فربد

    چرا توضیح نمی‌دهید که وقتی چراغ بنزین شما روشن شد معنی دیگرش چیست و چقدر از مسیر را میتوانی طی کنید ..در مرحله اول روشن شدن چراغ بنزین حدودا هفتاد کیلومتر و با سرعت نرمال میروید مرحله بعد وقتی چراغ بنزین چشمک زن میشود یعنی حدودا سی تا سیو پنج کیلومتر دیگر با سرعت نرمال میروید و در همه خودرو ها تقریبا همین مقدار هست مگر ماشین شما خراب باشد وگرنه نگران نباشید چون با صد کیلومتر به هر جایی می‌رسید .

  • محمد

    اقایو بجز اینکه زیگزاگ بزنید باماشین هیچ راهی نداره چون مقداری بنزین درقسمتهای باک هنوز جامونده که باید بیاد طرف سیفون با این روش سریع بنزین وارد سیفون میشود
    زنده باد بلوچستان