هویج | فواید هویج | درمان زانو درد با هویج

درمان درد زانو با خوردن هویج |هویج معجزه بخش برای رفع درد زانو

خوردن هویج برای تسکین زانو درد در حقیقت یکی از روش های درمانی طب سنتی چینی به شمار می رود.

هویج
ویکی گردی:

هویج های نارنجی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A، دو ماده ی ضد التهاب قوی هستند، ویژگی ای که این ماده ی غذایی را برای تسکین درد زانو کارساز کرده. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از فواید هویج ببرید باید آن را به صورت پخته میل کنید، اما اگر از خوردن هویج پخته خوش تان نمی آید، خوردن خام آن ها هم ایرادی ندارد. برای کاهش زانو درد سعی کنید روزانه ۲ وعده هویج مصرف کنید.

بهترین میوه‌ برای زانو درد

مراقبت از بدنمان مسئله بسیار مهمی است و می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات در سنین بالا برایمان جلوگیری کند. یکی از مسائلی که با افزایش سن می‌تواند برای ما رخ دهد درد مفصلی و زانو درد است. بسیاری از افراد در سن بالا دچار دردهای مفصلی و آرتروز می‌شوند. خیلی از آن‌ها هم از درد زانوی خود شکایت می‌کنند.

 اینجوری خودت تو خونه گوجه فرنگی بکار

برای جلوگیری از درد زانو ما باید بافت‌های ماهیچه‌ای‌مان را تقویت کنیم. اما چه میوه‌ای برای برای زانو خوبه؟ و چه میوه‌هایی می‌توانند به ما کمک کنند تا درد زانوی خود را کاهش دهیم؟ برای ساییدگی زانو چه میوه‌ هایی بخوریم؟ ما در این متن از وبلاگ سان میوه می‌خواهیم در مورد میوه‌های مفید برای زانو درد توضیح بدهیم.

بهترین میوه برای زانو درد : ۱. زغال‌ اخته

زغال‌اخته یکی از میوه‌های خانواده توت است. زغال‌اخته‌ها حاوی نوعی آنتی اکسیدن به نام آنتوسیانین هستند که این آنتی‌اکسیدان یکی از قدرتمندترین فلاونوئید در میوه‌ها است و به زغال‌اخته و میوه‌های خانواده‌ی توت رنگ خاص خودشان را می‌دهد. همچنین، آنتوسیانین می‌تواند واکنش‌های التهابی در بدن ما را کاهش دهد. برای همین، زغال‌اخته برای زانو درد می‌تواند بسیار مفید باشد و به عنوان بهترین میوه‌ برای زانو درد به حساب آید.

بهترین میوه برای زانو درد : ۲. سیب

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث زانو درد در بدن ما شود کمبود مواد معدنی است. کمبود مواد معدنی حتی می‌تواند درد زانوی ما را بدتر کند. در سیب مواد ضد التهابی مثل ویتامین C وجود دارد که می‌تواند میزان التهاب و درد زانو را کاهش دهد. همچنین، شما می‌توانید از سیب معجون سرکه سیب را تهیه کنید که معجون سرکه سیب حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

همه این مواد می‌توانند باعث کاهش درد در بدن شوند. علاوه بر این، منیزیمی که در سرکه سیب وجود دارد می‌تواند به استخوان‌های ما کمک کند تا کلسیم را بیشتر جذب کرده و قوت و استقامت استخوان‌های‌مان را افزایش می‌دهد. بنابراین، سیب جزو بهترین میوه‌ها برای زانو درد است.

اگر در ظاهرتان این نشانه‌ها را دارید فشار خون تان بالاست 

بهترین میوه برای زانو درد : ۳. آناناس

در آناناس ماده‌ای بنام بروملین وجود دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که بروملین می‌تواند درد مفصلی که از آماس مفصلی استخوانی و روماتیسم مفصلی به وجود می‌آید را کاهش دهد. برای رساندن بروملین به بدنتان شما باید آناناس و مخصوصاً قسمت مرکزی آناناس را مصرف کنید. شما می‌توانید برای اینکار آناناس را با مخلفات دیگر ترکیب کرده و آن را تبدیل به یک اسموتی خوشمزه کنید تا هم از طعم خوشمزه آناناس لذت ببرید و هم آن را برای کاهش دردتان بخورید. بنابراین آناناس جزو بهترین میوه‌ ها برای زانو درد است.

بهترین میوه برای زانو درد : ۴. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نوعی میوه است که ما از آن استفاده‌های زیادی داریم. ما از رب گوجه فرنگی در غذاهایمان استفاده می‌کنیم و همچنین، گوجه یکی از مخلفات پر استفاده در سالاد است. در گوجه یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند بنام لیکوپن وجود دارد. لیکوپن با خواص ضد التهابی‌اش می‌تواند برای زانو درد ما بسیار مفید باشد.

بهترین روش برای پایین آوردن تب کودکان

اگر شما گوجه را بپزید که چه بهتر. میزان لیکوپن گوجه فرنگی پخته شده از گوجه فرنگی عادی بیشتر است. سعی کنید زمانی‌که گوجه فرنگی را مصرف می‌کنید حتماً آن را با پوست بخورید زیرا پوست آن حاوی بیشترین مواد و بیشترین میزان لیکوپن است و شما می‌توانید با خوردن گوجه زانو درد خود را کاهش دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر