همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

همسان سازی حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد | بازنشستگان بخوانند

جدیدترین جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

سورپرایز ویژه دولت برای بازنشستگان! بنابر پیگیری‌های کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سایر سطوح احتمال دارد از پایان مهرماه پرداخت شود. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی مطالعه نمایید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن برشمردن موضوعاتی که باید در اولویت برنامه‌های وزیر بعدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تاکیدکرد که وی باید به رفع موانع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه ویژه داشته باشد و این مسئله را در دولت حل کند.

در بیان اولویت‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای اداره این وزارتخانه مدنظر قرار دهد، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برنامه دقیقی برای اداره شرکت‌هایی که زیرمجموعه این وزارتخانه هستند، داشته باشد و این موضوع را به طور جدی مدنظر قرار دهد همچنین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی از دیگر موارد مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد چرا که این موضوع از مهمترین مطالبات کنونی جامعه بازنشستگان کشور است.

وی تصریح کرد: تفاوت چشمگیر بین میزان دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران و نحوه افزایش حقوق آنها از دیگر موضوعات حائز اهمیتی است که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مورد توجه قرار دهد آن هم در شرایطی که متاسفانه امسال حقوق این افراد تنها ۱۰ درصد افزایش یافته و به یکی از معضلات مهم آنها تبدیل شده است بنابراین آقای زاهدی‌وفا باید رفع این مشکلات را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و این مسئله را در دولت حل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است وضعیت دریافتی بازنشستگان به ویژه کارگران باعث شده که آنها در زمره اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرند چرا که به لحاظ شرایط سنی هزینه زندگی و حتی درمان آنها به مراتب بیشتر از سایر افراد جامعه است بنابراین نیازمند حمایت جدی هستند که لازم است وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این امر توجه ویژه داشته باشد.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اشتغال یکی دیگر از موضوعات مهمی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، زمینه ایجاد آن در سراسر کشور را فراهم کرده و با این روش رونق تولید را نیز دنبال کند.

افزایش ۳۸ درصدی +۵۱۵ هزار تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مهر ماه واریز می‌شود.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس  از صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اول مهر ماه خبر داد.

ولی اسماعیلی نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: تصمیمات لازم در این زمینه در هیئت مربوطه اتخاذ شده و احکام افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر و از اول مهر ماه حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت و این گروه از بازنشستگان حقوقشان را برمبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت میکنند.

وی درباره میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان از اول مهر ماه، بیان کرد: در واقع حقوق بازنشستگان سایر سطوح(غیر حداقل بگیران) در ماه آینده مطابق احکام صادره ،با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان مطابق قانون شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد:این افزایش حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اعمال می‌شود و معوقات آن نیز به حساب آنها واریز خواهد شد اما اینکه معوقات یک باره و یا تا پایان سال واریز شود بستگی به تصمیم مسئولان امر دارد.

به گزارش تسنیم، پیش از این ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  از اعمال حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و پرداخت معوقات از اول مهر ماه خبر داده بود.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید خواهد بود.

محمد اسکندری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه ۱۳۹۸ چهار هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می کرد، اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش اندک و تنها ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ گفت: این مطالبه کاملا دقیق و درست است و همواره به عنوان یک مطالبه جدی توسط بازنشستگان مطرح می‌شود.

اسکندری در این خصوص افزود: هم دولت و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این موضوع هستند و دولت هم مدافع این موضوع است. این امر باید تبدیل به یک لایحه شود و در بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیگیری شود.

وی افزود: در پیش نویس تهیه شده برای این لایحه تلاش می‌شود که حقوق بازنشستگان کشوری هم متناسب شود و هم منابع مالی آن دیده شود و خوشبختانه دولت هم این موضوع را در نظر دارد و عزم آن هم بر افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه ۱۳۹۸ چهار هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کرد، اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائلی که سازمان برنامه و بودجه با آن مواجه است درک می‌کنیم و می‌دانیم که به شدت تحت فشار هستند؛ اما به هرحال، باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و این وضعیت بهبود یابد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

اسکندری با بیان اینکه «۹ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده، اما همچنان نحوه تخصیص و توزیع آن مشخص نشده است» گفت: ما به دنبال اجرای قانون و همچنین اصلاح قوانین در خصوص نوع پرداخت به بازنشستگان هستیم؛ در خصوص همسان سازی و ۹هزار میلیارد تومان اعلام شده همچنان فرمول یا روشی برای اجرا به صندوق اعلام نشده است.

او افزود: برای صندوق در واقع ۹ هزار میلیارد تومان سهام در نظر گرفته شده است که این خود تبدیل به یک مسئله شده، چراکه نقد کردن این حجم از سهام توسط خود صندوق یک کار بسیار سخت و پیچیده است. راه درست این است که به جای سهام، پول نقد به صندوق داده شود تا بتوانیم به بازنششستگان پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه «قرار بوده تا حقوق پرداختی به بازنشستگان و حقوق‌های آنها معادل ۹۰ درصد از حقوق کارکنان همسان در گروه‌های خود باشد»، گفت: در خصوص متناسب سازی هنوز سازمان برنامه و بودجه فومول و روشی به ما ابلاغ نکرده است.

اسکندری در پاسخ به این سوال که چرا احکام مربوط به بازنشستگان حوزه بهداشت و درمان اجرا نمی‌شود، گفت: در دولت قبل قرار شد که احکام این افراد صادر شود، اما یک ریال در خصوص تامین اعتبار و منابع آن انجام نشد و آنچه اعلام شده بود دروغ بود و سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم هم در این خصوص تأمین مالی نکرد و ما همچنان در انتظار تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر، دنبال تامین اعتبار و بار مالی این موضوع در خصوص کارکنان بهداشت و درمان نیز هستیم و این امر هم در سطح دولت مطرح شده و منابعی که در ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ تعیین شده بود، هنوز پرداخت نشده و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم این موضوع دیده نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • امامعلی گلمحمدی

    من باز نشسته تعمین اجتمایی هستم ماه‌ها ی تیر ومرداد مبلغ هفت میلیونو نه صدو هشتادوپنج هزار تومان حقوق داده بودن چه شده که شهر یور ماه پنج میلیون و هشتصد تومان حقوق ريختن بجای اینکه اضافه شده کم کردن الان ما دردمانو به کی بگیم چه خاکی بر روی سرمان بريزم خدا را بشناسید

  • ناشناس

    معوقات رابریزید.

  • محمد

    تورا بخدا از هر طریقی که برایتان مقدور است بررسی کنید ببینم مسولین اصلا این نظرات کاربران را می خوانند یا الکی یا کار برآن الکی خودشان را خسته می کنند

  • ناشناس

    سلام من از بیمه بیکاری استفاده می کنم امروز ۳۱ شهری ور است هنوز نرختن

  • ناشناس

    والا ما که مثل ماه های پیش حقوق گرفتیم چیزی زیاد نشد

  • بوالقاسم رنجبری امیدی

    اقایان نمایندگان باز نشستگان ضمن عرض سلام و ارادت . مستمری اینجانب . فقط 38 %افزایش داشته و 515000 تومان اضافه نشده . لطفا بررسی فرمایید شاید مشابه من زیاد باشند .

  • ناشناس

    بازنشستگان لشکری انسان نیستند که تمام جسم و جان و روح و روان خود را در طول خدمت ناقص شدند چه از جانبازان گرفته و چه آنهایی که جانباز نیستند و آیا ما بازنشستگان لشکری خانواده و زن و بچه نداریم که با تورم بالای 60 درصد فقط10 درصد افزایش حقوق برای ما لحاظ شود . این واقعاً و به عینه عدالت حضرت آقا علی بن ابی طالب علیهم السلام نبوده و نیست و‌نخواهد بود.

  • سید موسوی بازنشسته

    چراحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درشهریوراضافه نشد همون حقوق قبلی رودادن

  • محمد

    اصلا به حقوق اضافه نشد

  • ناشناس

    6 ماه اول سال بازنشستگان کارگری برای افزایش حقوق علاف دولت بودند و 6 ماه دوم سال را هم باید علاف تأمین اجتماعی برای چندرغاز معوقات ؟! 25درصد باقیمانده همسان سازی هم که پشت گوش افتاده و معلوم نیست چند ماه دیگه به ثمر بنشینه یا نه

  • ناشناس

    اصلا به حقوقها اضافه نشد

  • ناشناس

    سلام چرا اونایی که بیست سال یا کمتر سابقه دارند حقوقشون با اونایی که سی سال سابقه دارند یکیه این چه عدالتیه

  • سهراب محمدی

    باسلام مسئولین محترم بنده ۳۳ساله ۱۰ماه ۲۰روز سابقه دارم کل حقوق زدن ۷۱۷۲۰۰۰تومان باید حقوق من می شد ۷۸۷۰۰۰۰تومان بقی حقوق من به جیب کدام مسئولین رفته روشن کنید

  • سهراب محمدی

    این دومین پیام بنده حساب کردم ۵۱۵۰۰۰تومان اصلان واریز نشده فقط ۳۸درصد واریز شده

  • ناشناس

    بازنشستگان لشکری چطور میشه؟

  • ناشناس

    آیاشما ها بجز بازنشستگان لشگری وکشوری وبازنشستگان سایرسطوح تامین اجتماعی هیچ نوع مسئولیتی درقبال دیگر بازنشستگان تامین اجتماعی ودیگر بازنشستگان که شوربختانه تعدادشان هم بالای چندین میلیون نفرهستند وکمرشان زیربارگرانیهای های افسارگسیخته خورد شده ندارید چرا سعی میکنید چشمان خودتان را به واقیعت های جامعه ببندید هرشخص ونهادی که این درد دل ما را میخواند بی تعارف میتواند با ماهی ۵ یا ۶ میلیون تومان زندگی کند خواهش میکنیم زیاد نه یک روز خودرا به جای ما ها تصورکنید آنموقع‌ متوجه‌ شرمندگی مادرپیش زن وبچه هامون خواهید شد به امید روزیکه‌ تمامی تبعیض ها جای خود را با عدالت عوض کند

  • ناشناس

    سلام من یک بازمانده حقوق ۲ میلیون با بچه ی مدرسه ای پول سرویسش ۷۰۰ هزار تومن حقوق شهریور هم کم کردن آزمون دردمون به کی بگیم مستجر هم هستم

  • ناشناس

    با سلام بنده با 31 سال سابقه و دو سال حق بیمه اضافه تر شهریور شش ملیون واریزی داشتم لطفا بگید چرا

  • عزیز حسین پور خشکبار یه

    به نظر من وتمامی بازنشستگان کشوری مخصوصا حوزه بهداشت و درمان سراسر کشور فقط درصورت بیمار شدن مسئولان وخانواده آنان به یادشان می افتند که این سازمان وجود دارد ولی درپرداخت حق وحقوق آنها همیشه براشون سخت است.