حذف یارانه نقدی در دستور اجرا

حذف یارانه نقدی | سرنوشت واریز یارانه ها چیست؟

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره حذف یارانه نقدی از ماه آینده در کل کشور توضیحاتی ارائه داد.

حذف یارانه نقدی
ویکی گردی:

حذف یارانه نقدی در دستور اجرا! مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از ماه آینده طرح کالا برگ الکترونیک  و حذف یارانه نقدی در کل کشور اجرایی می‌شود، گفت: با اجرای طرح حذف یارانه نقدی افراد می‌توانند کالاهای اساسی را با قیمت قبل (یارانه‌ای) خریداری کنند.

حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره دو طرح فروش نان اظهار داشت: طرح هوشمندسازی یارانه نان در استان زنجان در حال انجام و آسیب‌شناسی است و اگر مشکل مهمی نداشته باشد در سطح کشور اجرا می‌شود.

طرح فروش کیلویی نان نیز برای جلوگیری از کم‌فروشی نان طرح موضوع شده است که طرح مؤثری نیز به حساب می‌آید.

طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دو مرحله دارد که در فاز اول که اکنون در حال اجراست، مقادیری پول به حساب بانکی خانوار واریز می‌شود؛ حداکثر زمانی که برای این فاز در نظر گرفته شده دو ماه است.

 فاز دوم این طرح به‌صورت خرید الکترونیک به‌صورت کالابرگ است؛ یعنی با کالابرگ افراد تنها می‌توانند کالاهای اساسی را (نان، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن) خریداری کنند که یارانه آنها اصلاح شده است.

 بر این اساس  افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به‌قیمت قبل (یارانه‌ای) پرداخت می‌کنند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یادشده را خریداری کرد.

 زیرساخت‌های اجرای این طرح، دستگاه‌های پوزی است که بر پایه سیستم اندروید کار می‌کنند که در واحدهای نانوایی زنجان در حال نصب است و به‌مرور در کل کشور این زیرساخت ایجاد می‌شود.

از ماه آینده طرح کالابرگ الکترونیک در کل کشور اجرایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر