قیمت روز طلا | تحلیل طلا و سکه | قیمت امروز طلا 9 تیر 1401

روزهای بد در انتظار طلا | خرید طلا منطقی است؟

در روزهای اخیر قیمت طلا به مرز مهم ۱۸۰۰ دلاری نزدیک شده است. که این رویداد موجب کاهش خوش‌بینی‌ها به روند آتی طلا در هفته آینده شده است.

روزهای بد در انتظار طلا
ویکی گردی:

روز های بد برای طلا در پیش است! با توجه به روند افزایشی تورم و همچنین رشد اقتصادی نامطلوب، سرمایه گذاران برای کسب سود به دنبال راه های پر ریسک و زودبازده هستند و به همین دلیل تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاری در طلا گزینه انتخابی آنها نخواهد بود. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران تمایل کمتری به خرید طلا از خود نشان داده اند و مایل به سرمایه گذاری امن و بلند مدت نیستند. این در حالی است که نرخ بهره در بانک های مرکزی افزایش پیدا می کند و بازارهای مالی از جمله بازار طلا باید منتظر واکنش افراد به روند تورمی باشند. افزایش روند تورم میتواند به سود بازارهای پرریسک و زود بازده باشد و به همین سبب روزهای خوشی برای بازار طلا پیش بینی نمی شود. به نظر شما بازار طلا در «ایران» چه روند خواهد داشت؟

تداوم نرخ بالای تورم و شیب بسیار ملایم رشد اقتصادی، ریسک‌پذیری  در بازار را افزایش داده است. این روندبرای طلا چندان مثبت نیست وانگیزه سرمایه‌گذاران در این بخش را کاهش داده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به گفت : بانک‌های مرکزی افزایش شدید نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند. هرچند هیچ اجماع واضحی وجود ندارد، اما چشم‌انداز کلی در زمینه پیامدهای کلی سیاست‌های آتی فدرال رزرو این است که بازارها به هرگونه تغییر در انتظارات تورمی واکنش نشان می دهند. اگر نشانه‌های بیشتری از تداوم رقم فعلی تورم ببینند، این امر به سود دارایی‌های پرریسک تمام خواهد شد. این روند می‌تواند برای طلا خبر خوبی به شمار نیاید.»

مویا افزود، کاهش تقاضا نشانه پیش‌بینی‌ها درباره تداوم نرخ فعلی تورم در ایالات متحده خواهد بود، چیزی که سرمایه گذاران به دقت به آن توجه می کنند.

به نظر می‌رسد امید زیادی به آینده طلا وجود ندارد و تورمی که در سراسر جهان دیده می شود موجب کاهش تقاضاشود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر