بالا بردن کیفیت خواب | اهمیت کیفیت خواب | بهبود کیفیت خواب

افزایش کیفیت خواب با چند روش ساده | خواب راحت و عمیق با 12 روش کلیدی

افزایش کیفیت خواب با چند روش کلیدی و ساده را در این قسمت مطالعه کنید.

کیفیت خواب
ویکی گردی:

کیفیت خواب بسیار مسئله ی پر اهمیتی است و حتی می توان گفت بیشتر از میزان خواب اهمیت دارد . کم بودن کیفیت خواب به مرور زمان موجب به وجود آمدن اختلالات خواب شده روی عملکرد فرد، آستانه تحمل و نحوه انجام وظایف روزانه اش تاثیر می گذارد . با توجه به اهمیتی که کیفیت خواب روی سلامتی ما دارد در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای افزایش کیفیت خواب می پردازیم.

علت و درمان کابوس دیدن

روش های افزایش کیفیت خواب

1 .آنقدر بخوابید که برای احساس سلامتی روز بعد نیاز دارید نه بیشتر ، خواب بیشتر موجب ایجاد کلافگی و کسلی در طول روز می شود.

2 . تنها هنگامی به رختخواب بروید که خوابتان می آید.

3 . برای خوابیدن و بیدار شدن زمان ثابتی داشته باشید تا یک سیکل منظم در شما به وجود بیاید . ساعت فیزیولوژیک بدنتان را به هم نریزید . داشتن ساعت منظم برای خوابیدن یکی از موارد مهمی است که تاثیر زیادی رو افزایش کیفیت خواب افراد دارد .

4 . اگر در رختخواب هستید و خوابتان نمی آید ، عصبی و خشمگین نشوید بلکه از رختوخاب بیرون بیایید ، به کاری مشغول شوید تا دوباره خوابتان بگیرد .

5 . بهتر است اتاق خواب از صداهای بلند دور باشد .

6 . درجه حرارت بالا باعث ایجاد اختلال در خواب می شود بنابراین درجه حرارت اتاق را متعادل نگه دارید .

7 . قبل از خواب غذای سنگین نخورید : یکی دیگر از راه های بهبود کیفیت خواب غذا خوردن متعادل است ، غذای سبک قبل از خواب می تواند مفید باشد ولی غذای سنگین باعث ایجاد اختلال در خواب می شود .

8 . خوردن الکل قبل از خواب ممکن است برای افراد مضطرب مفید باشد ولی خواب را به شدت منقطع می کند و سبب ایجاد اختلال در روند طبیعی خواب می شود .

9 . اگر خواب نیمروزی دارید ولی بعد از آن کسل می شوید و خواب شبتان هم به هم می ریزد بهتر از خواب نیمروزی را کنار بگذارید .

10 . ورزش کردن : داشتن یک برنامه مرتب برای ورزش کردن خواب را عمیق تر می کند .

11 . رختخواب : نوع خوابیدن افراد بیشتر به فرهنگ ها بستگی دارد ولی خوابیدن در جای سفت موجب حرکات بیشتر بدن و خواب سبک تر می شود .

12 . قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر