قیمت مرغ | قیمت جدید مرغ | جدیدترین قیمت مرغ

قیمت مرغ در بازار 13 مرداد 1401 | قیمت جدید گوشت مرغ + جدول

جدیدترین قیمت گوشت مرغ در بازار اعلام شد. جهت مطالعه جزئیات بیشتر قیمت گوشت مرغ مطلب زیر را بخوانید

قیمت مرغ
ویکی گردی:

جدیدترین قیمت مرغ در بازار اعلام شد.دیده می شود همانطور که قیمت گوشت قرمز افزایش یافت، نرخ مصوب قیمت مرغ در بازار و مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار است. بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو گوشت مرغ گرم کامل ۵۹ تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان شده است. گفتنی است هفته گذشته قیمت مرغ در یک جهش از کیلویی ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید و این هفته نیز در جهشی دیگر به ۶۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت مرغ

بنابر این گزارش شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد را به قیمت هر کیلوگرم حدود ۵۵ هزار تومان خریداری می‌کند که با توجه به هزینه هایی که برای آماده سازی مرغ زنده برای تبدیل به مرغ منجمد وجود دارد، مرغداران نمی توانند مرغ زنده را بیشتر از ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند و در بازار مصرف در محدوده ۵۴ هزار تومان باقی مانده است هرچند شاهد گران فروشی این محصول به مردم در برخی فروشگاه ها هستیم.

در حالی که قیمت مرغ زنده ۴۹ هزار تومان تعیین شده است که حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرده است که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۳۵ هزار تومان است و مرغداران محصول خود را با ضرر و زیان به فروش می‌رسانند.

مرغداران مرغ زنده را زیر نرخ مصوب به فروش می‌رسانند اما بر اساس مشاهدات میدانی در برخی فروشگاه‌های تهران، شاهد گران فروشی مرغ هستیم و هرکیلوگرم از۵۹۸۰۰ مصوب خود نیز عبور کرده و تا ۶۴ هزار تومان به فروش می رسد.

برخی از فعالان صنعت طیور علت افزایش قیمت مرغ را ناشی از افزایش تقاضا در ابتدای ماه می‌دانند و معتقدند که قیمت مرغ باید به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد تا با توجه به افزایش هزینه‌های تولید تولیدکنندگان ضرر نکنند و تولید پایداری خود را حفظ کند.

افزایش قیمت ها باعث شده است که تقاضا برای خرید مرغ در بازار کاهش یابد یا به نوعی قدرت خرید مردم کاهش یابد ؛ در طرح توزیع عادلانه یارانه ها مقرر شده بود که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده های دامی و افزایش قیمت مرغ، مردم از طریق کارتخوان‌های مخصوصی که در فروشگاه ها نصب می‌شود این محصول را با قیمت قبل خریداری کنند و دولت مابه التفاوت آن را به فروشنده پرداخت کند تا تقاضا در بازار کاهش نیابد اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها این اتفاق روی نداد و یارانه به صورت نقدی پرداخت شد.

نقدی بودن یارانه ها باعث شد مردم در خرید خود حق انتخاب داشته باشند و به جای خرید مرغ و تخم مرغ، محصولات دیگری را خریداری کنند و در نتیجه تقاضا برای مرغ در بازار حفظ نشد.

این امرباعث اعتراضات مرغداران شده زیرا تقاضای مرغ در بازار کم شده و در نتیجه قیمت مرغ در بازار به قیمت مصوب ( حداکثر قیمت) خود نرسیده است.

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر