تاثیر خوابیدن روی کاهش وزن | تحقیقات محققان دانشگاه شیکاگو و ویسکانسین مدیسن

کاهش وزن با 1 ساعت بیشتر خوابیدن | نتیجه تحقیقات دانشگاه شیکاگو در مورد کاهش وزن

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در حال حاضر حدود دو میلیارد بزرگسال در سراسر جهان اضافه وزن دارند. به عبارت دیگر، حدود 25 درصد از جمعیت جهان با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ حالا تحقیقاتی نشان می دهد خوابیدن می تواند روی کاهش وزن بسیار تاثیر بگذارد.

کاهش وزن یکی از درگیری های ذهنی افراد زیادی در جهان است. طبق یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه شیکاگو و ویسکانسین مدیسن انجام شده، یک ساعت بیشتر از حد معمول خوابیدن، می‌تواند منجر به کاهش وزن انسان به اندازه 0.87 کیلوگرم طی دو هفته شود.

گروهی متشکل از 80 شرکت‌کننده - شامل 41 مرد و 39 زن - با شاخص توده بدنی (BMI) بین 25 تا 30 و چرخه خواب کمتر از 6.5 ساعت در شبانه‌روز در این مطالعه شرکت کردند. در یک آزمایش خواب دو هفته‌ای، آن‌ها به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول ساعت خواب خود را افزایش داده بود و گروه دوم طبق عادت همیشگی خود، با همان برنامه خواب پیش می‌رفت. در این آزمایش هیچ رژیم غذایی یا فعالیت بدنی به برنامه معمول روزانه آن‌ها اضافه نشد.

محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان در این مطالعه اگر حداقل یک ساعت بیشتر از حد معمول بخوابند، به‌طور متوسط در روز 270 کالری کمتر مصرف می‌کنند. هر یک ساعت افزایش در طول مدت خواب با کاهش انرژی دریافتی درحدود 162 کیلو کالری در روز همراه بود. علاوه بر این، یافته‌های مربوط به دریافت انرژی، مصرف انرژی و وزن پس از تعدیل اثرات جنسی یا چرخه قاعدگی نیز مشابه بود.

شرکت‌کنندگانی که خواب طولانی‌تر از حد معمول داشتند، به‌طور متوسط 0.87 کیلوگرم در دو هفته از دست داده‌اند. اما کسانی که طبق همان برنامه خواب پیش رفتند، بدون توجه به فعالیت‌های روزانه - که در هر فرد متفاوت است - به طور میانگین 0.48 کیلوگرم وزن اضافه کردند. به عبارت دیگر، اگر تمدید خواب -یک ساعت بیشتر خوابیدن- به مدت سه سال حفظ شود، تقریبا با کاهش وزن 12 کیلوگرمی روبرو می‌شویم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر