موزیک آرام بخش برای خواب | موزیک آرام بخش ملایم | موزیک آرام بخش بی کلام

موزیک آرام بخش | فواید گوش دادن به موزیک آرامش بخش + موزیک

گوش دادن به موزیک آرام بخش یکی از بهترین راه های ریلکس کردن قبل از خوابه. پس با گوش دادن به این موزیک آرامش رو به خودت هدیه بده

موزیک آرام بخش
ویکی گردی:

گاهی وقت‌ها هیچ چیز به اندازه شنیدن یک موزیک آرام بخش حال دل‌مان را خوب نمی‌کند. موسیقی این قابلیت را دارد که سرگرم‌مان کند و همین‌طور منشأ لذت و آرامش‌خاطر باشد اما پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد گوش دادن به موزیک آرام بخش مزایای روان‌شناختی بسیار زیادی نیز دارد. این عقیده که موزیک آرام بخش قادر به تأثیرگذاری روی افکار، احساسات و رفتار ماست چیز عجیب‌وغریبی نیست. اگر هنگام گوش‌دادن به موسیقی تند راک مورد علاقه‌تان شاد شده‌اید یا بعد از شنیدن یک آهنگ غمگین در کنسرتی زنده اشک‌تان جاری شده، پس قدرت موسیقی را برای تأثیرگذاری روی روحیه و حتی ایجاد انگیزه در انسان برای انجام یک عمل به‌راحتی درک و تصدیق می‌کنید. از گوش دادن به موزیک آرام بخش زیر لذت ببرید.

۱. موسیقی عملکرد شناختی شما را بهبود می‌بخشد

مطالعات علمی ثابت کرده موسیقی پس‌زمینه، همان موسیقی که فرد هنگام تمرکز روی انجام کاری دیگر به آن گوش می‌دهد، در بزرگسالان قادر به بهبود عملکرد وظایف شناختی (از حل مسئله گرفته تا انجام امور شغلی) است. در این زمینه پژوهشی خاص انجام شد که نتیجه‌ی آن این بود: پخش موسیقی شاد منجربه بهبود سرعت پردازش اطلاعات در مغز می‌شود و روی‌هم‌رفته هم موسیقی شاد و تند و هم موسیقی آرام منجربه بهبود عملکرد حافظه می‌شوند.

پس از این به بعد برای تقویت عملکرد ذهنی‌ هنگام انجام کارهای گوناگون فراموش نکنید حتما یک موسیقی پس‌زمینه‌ی ملایم پخش کنید. پیشنهاد می‌کنیم موسیقی‌های بدون کلام را انتخاب کنید و از پخش موسیقی‌هایی که خواننده در آنها، زمین‌و‌زمان را به‌هم می‌دوزد، اجتناب کنید.

 

 

۲. موسیقی استرس را کمتر می‌کند

 

این باور در بین اکثر مردم رایج است که گوش‌دادن به موسیقی موجب کاهش استرس یا مدیریت بهتر آن می شود. برای اثبات این مدعا کافی است به صنعت خانگی که حول ساخت موسیقی‌های آرام‌بخش که با هدف مدیتیشن و تمدد اعصاب شکل‌گرفته نگاهی بیندازید. خوشبختانه علم این باور را تصدیق می‌کند. گوش‌دادن به موسیقی شیوه‌ای مؤثر برای مبارزه با استرس است.

در یکی از پژوهش‌های انجام‌شده در سال ۲۰۱۳ از شرکت‌کنندگان خواسته شد که قبل از مواجه با یک محرک استرس‌زا در یکی از سه موقعیت پیشنهادی قرار بگیرند و بعد تست استرس روانی را انجام دهند. سه موقعیت پیشنهادی: بعضی از شرکت‌کنندگان به موسیقی آرامش‌بخش گوش دادند، عده‌ای دیگر به صدای امواج آب و دیگران هم هیچ‌گونه محرک موسیقایی دریافت نکردند.

نتایج بررسی آزمایش‌ها نشان داد گوش‌دادن به موسیقی روی واکنش انسان به استرس، خصوصا روی دستگاه عصبی خودمختار، تأثیرگذار است. آن دسته از کسانی که به موسیقی گوش داده بودند، بعد از مواجه با عامل استرس‌زا، آرامش خود را با سرعت بیشتری به‌دست آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر