ماسک صورت خانگی | آمورش ماسک صورت خانگی | طرز تهیه ماسک صورت خانگی

آموزش 4 ماسک صورت خانگی با آلوورا | صورتی شاداب و جوان را تجربه کنید

4 ماسک صورت خانگی با آلوئه ورا را در این قسمت بیاموزید.

ماسک صورت خانگی
ویکی گردی:

آلوئه ورا یک ماسک‌ صورت خانگی بسیار موثر و مفید است که علاوه بر تامین زیبایی و نرمی پوست، شما را از شر آلودگی‌های پوستی و جوش‌ها و یا خشکی آن نجات می‌دهد. ما در این قسمت آموزش 4 ماسک صورت خانگی آلوئه ورا بسیار کاربردی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم.در ادامه با روش تهیه ماسک صورت آلوئه ورا با ما همراه باشید.

1. ماسک آلوئه ورا خالص

ژل آلوئه‌ورا به تنهایی می‌تواند یک ماسک مفید و قوی برای شادابی پوستتان باشد.

از بین بردن لکه های صورت با تکه های یخ در 3 روز

طرز تهیه: بعد از آنکه برگ‌های آلوئه ورا را تهیه کرده و آن را با دقت شستید، بخش‌های دندانه‌دار سفید رنگ و تیز آن را ببرید. سپس گیاه را از طول آن برش بزنید و با کمک یک قاشق، ژل آن را بتراشید و در ظرف دیگری بریزید.

برای آنکه استفاده از ژل این گیاه آسان‌تر شود، آن را به وسیله مخلوط‌کن میکس کنید تا یک‌دست شود. می‌توانید با استفاده از یک کاردک مخصوص صورت، ژل را روی پوست صورتتان بمالید.

اجازه دهید که ماسک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. توجه کنید که این زمان، بیشتر از ۲۰ دقیقه نشود. چراکه ژل آلوئه‌ ورا خاصیت مرطوب کنندگی‌اش را از دست می‌دهد. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز، به آرامی خشک کنید.

2. ماسک آلوئه ورا و لیمو

ترکیب آلوئه ورا با لیمو می‌تواند معجزه کند. لیمو به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین C علاوه بر درمان جوش و آکنه، خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارد. ماسک آلوئه ورا و لیمو لکه‌ها و جای جوش‌ها را از بین می‌برند و و پوست شما را شفاف و روشن می‌کنند. اگر پوست شما چرب است، حتما این ماسک را امتحان کنید.

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک، مقداری از ژل آلوئه ورا را با چند قطره لیمو ترش کاملا مخلوط کنید‌. توجه داشته باشید که مقدار لیمو ترش از ۳ یا ۴ قطره بیشتر نشود. زیرا باعث ایجاد سوزش و التهاب پوست می‌شود.

راه چاره ای عالی برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم 

ماسک را روی صورت خود بگذارید و توجه کنید که آن را به نواحی دور چشمتان نمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را به خوبی با آب گرم بشویید. از ماسک صورت آلوئه ورا و لیمو می‌توانید ۳ بار در هفته استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.

3. ماسک آلوئه ورا و عسل

یکی دیگر از ماسک‌های محبوب و مفید آلوئه ورا، ترکیب آن با عسل است. عسل با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، می‌تواند پوست شما را از هرگونه آلودگی و جوش پاک کند. ترکیب عسل و این گیاه طبیعی، پوستی نرم، لطیف و سالم به شما هدیه می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.

سپس ماسک را روی پوست گذاشته و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن، صورتتان را با آب گرم بشویید و به خوبی خشک کنید‌. می‌توانید پس از استفاده از ماسک، کمی مرطوب کننده روی پوستتان بزنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و دارای جوش بسیار مناسب است.

4. ماسک آلوئه ورا و خیار

از جمله محبوب‌ترین ماسک‌ها در میان ماسک صورت آلوئه ورا باید به ترکیب آن با خیار اشاره کرد. این ماسک برای افرادی مناسب است که پوست‌های خشک و حساس دارند. ژل آلوئه ورا به تنهایی خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی قوی دارد و به نرم شدن پوست کمک می‌کند.

خیار نیز تا حد زیادی باعث تسکین و آبرسانی به پوست می‌شود. این ماسک می‌تواند میزان رطوبت پوست را به خوبی کنترل و تامین کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید و پوستتان آسیب دیده است، این ماسک درمان بسیار خوبی برای مشکل شماست.

با این روشی که میگم صورتتو بلوری و سفید کن

طرز تهیه: خیار را رنده کنید و به وسیله یک صافی، آب آن را بگیرید. سپس یک قاشق چایخوری آب خیار را با دو قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. پس از شستن و خشک کردن صورت می‌توانید از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا اثربخشی آن را ببینید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر