حبوبات | دفع حشرات حبوبات | از بین بردن حشرات حبوبات | دفع آفت حبوبات

حشرات حبوبات رو چجوری از بین ببریم؟ + راه حل

حبوبات اگه درست و جای مناسبی نگهداری بشن هیچوقت حشره نمیزنن. البته روش هایی برای از بین برد دفع حشرات حبوبات وجود داره که اینجا میتونین بخونین.

حشرات حبوبات
ویکی گردی:

حشره زدن حبوبات یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که برای مواد غذایی می‌افتد. دفع حشرات حبوبات کار سختی نیست البته با رعایت یک سری نکات می تونین از حشره زدن حبوبات جلوگیری کنید. از اونجایی که دفع حشرات حبوبات سوال خیلی هاست. با ما همراه باشید تا هر آن چه باید در خصوص دفع حشرات حبوبات بدانید را برای شما بازگو کنیم.

دلیل حشره زدن حبوبات

دلیل حشره زدن حبوبات این است که تخم یک سری حشرات روی حبوبات وجود دارد و اگر مکان نگهداری حبوبات مناسب نباشد در واقع شرایط برای حشره زدگی حبوبات فراهم می شود و بعد از چند وقت حشرات ریز و کوچک در حبوبات قابل مشاهده خواهد بود.

برای از بین بردن شپشک برنج این روش امتحان کن + آموزش

روش های پیشگیری و رفع حشره حبوبات

  •     اگر می خواهید حبوبات مورد استفاده سالم بماند بعد از خرید به مدت 4 تا یک هفته در فریزر نگهداری کنید نگه داشتن حبوبات در دمای زیر صفر درجه موجب می شود اگر حبوبات دارای تخم های ریز باشند در سرما از بین بروند و از حشره زدن نیز جلوگیری می شود.
  •     راه حل دیگر این است که حبوبات را در روی سینی فر قرار داده و فر را برای ١5 دقیقه و در دمای ١4٠درجه سانتی گراد روشن کنید تا تخم ها بر اثر گرما از بین بروند و سپس حبوبات را در داخل یک ظرف در دار نگهداری کنید.
  •     چنانچه می خواهید حبوبات را مدت زمان زیادی استفاده کنید، چند عدد میخک درون ظرف خود قرار دهید آن موقع حتی اگر درب ظرف باز بماند هیچ حشره ای به داخل ظرف نفوذ نخواهد کرد، البته افزدون میخک به ظرف حبوبات هیچ اثری در طعم حبوبات ندارد و در ظرف برنج هم میتوانید چند حبه سیر قرار دهید و حشرات را فراری بدهید.
  •     یک راه جالب دیگر نگه داشتن حبوبات به طور سالم، قرار دادن جعبه های کبریت در کنار حبوبات است چون جعبه های کبریت حاوی گوگرد است و حشرات از گوگرد متنفر هستند، لذا از حبوبات دوری می کنند البته می توانید کیسه های کوچک فلفل را نیز در انبارهای نگهداری حبوبات قرار دهید بدین ترتیب زمان بیشتری حبوبات سالم خواهند ماند.
  •     شناخته ترین و راحت ترین راه برای جلو گیری از حشره زدگی حبوبات افزودن نمک به حبوبات می باشد، نمک از حشره زدن و فاسد شدن حبوبات پیشگیری می کند.
  •     اگر مقدار حبوبات خریداری شده بیشتر باشد و بخواهید زمان بیشتری آن را نگه دارید بهتر است که تمام حبوبات را در یک آبکش ریخته و به مدت 4٨ ساعت آن را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  •     برای دور کردن حشرات از حبوبات می توانید از زنجبیل، زردچوبه یا سیر نیز استفاده کنید.
  •     برگ درخت گردو و برگ بو نیز گزینه های دیگر برای دفع حشرات مزاحم از حبوبات و برنج هستند.
  •     چنانچه قصد دارید برنج و حبوبات را مدت زمان بیشتری استفاده کنید بهتر است که آن ها را در دمای مناسب نگهدارید و در یک مکان خشک و خنک قراردهید.
منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حقگو

    سلام،
    امان امان امان از دست این صاحبخانه های ظالم،
    اکثر خانه های که این صاحبخانه ها،به اجاره میدهند،بخدا،شیرآلات شان،مال عصر بوق هست،همه شان،خراب هست،و چکه میکند،
    هود آشپزخانه،یا کامل خرابه،یا اصلآ هواکش نداره،چه به رسد به هود،
    واکثر کابینت ها،یا پوسیده،و پر از سوسک و انواع جک جونور هست،
    ویا اکثرآ، کابینت ناقص هست،یعنی یکدانه آبچکان داره،وفقط جای ظرفشوئی،
    بخدا وقتی وارد خانه میشی،بوی رطوبت، آدمو،خفه میکند،علتش اینه، ساخت خونه،مال عصر دقیانوس هست،
    تعجب بنده اینه،که دولت،این همه اداره،وسامان،وستاد،ونهاد،دارد،ولی چرا یک ستاد مستاجرین ندارد،که وقتی صاحبخانه،میخاد اجاره دهد،کارشناس های ستادمستجرین،برسی کنن،که ببنیند،که آیا مکان مورد نظر،قابل سکونت هست،ویا چه کمبود و کسری های دارد،و مصوب کنند،تا زمانیکه، مکان مورد نظر،به تائید کارشناسان نرسد،اجازه اجاره دادن ندارند،((البته نظارت کنن،مستآجر هم،بعداز اتمام قرارداد،در حین تحویل خونه،همانطور،سالم،تحویل موجر دهد))
    عزیزان،این متن را،باز نشر بدهید،تا دولت،یک ستادی،بنام:ستادمستآجرین،تشکلیل دهندکه ارزیابی،وتائید کارشناسی این ستاد،باعث شود،مالک، شیرآلات و امکانات، منزل را، مهیائ کند،و بعد اجاره دهد.(ونیز یک شماره تلفن،برای اعلان تخلفات صاحبخانه ها،ونیز تخلفات مستآجران،قرار دهند،تا ستادمستآجرین،تخلفات را،برسی،وشخص خاطی را،طبق ضوابط قانونی،به اشدمجازات برسانند.ان شاءالله)