ظرف استیل | پاک کردن زنگ ظرف استیل | از بین بردن زنگ زدگی

ظرف های استیل زنگ زده رو چیکار کنم؟ | فیلم آموزش از بین بردن زنگ زدگی ظرف استیل

در این ویدیو یک روش خانگی برای تمیز کردن زنگ ظرف استیل و یا سطوح و ظرف های فلزی را به شما آموزش می دهیم.

ظرف استیل
ویکی گردی:

دور ریختن ظرف استیل زنگ زده همیشه بهترین راه حل نیست! راه های مختلفی برای پیشگیری از زنگ زدن و حتی از بین بردن زنگ زدگی ها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ویدیوی زیر در خصوص زنگ زدگی ظرف استیل و یا همه سطوح استیل یا فلزی است که نمی دانید باید چطور آنها را مثل روز اولشان کنید. در این مطلب از ویکی گردی، چند روش ساده برای از بین بردن زنگ زدگی ظرف استیل و یا فلزی را توضیح می دهیم که بوسیله آن می توانید زنگ زدگی را برطرف کرده و آن را بطور کامل از بین ببرید.

ساده ترین راه برای از بین بردن زنگ زدگی ظرف فلزی و استیل ساخت محلول خانگی زیر با چند ماده بسیار ساده است.  یک محلول ساده با ترکیبات زیر می سازیم و دست به کار می شویم:

مطمئن ترین روش های رسوب زدایی چای ساز + فیلم آموزشی

مواد لازم:

  • ۱ قاشق نمک
  • ۱ قاشق جوش شیرین
  • ۱ قاشق آبلیمو
  • ۱ پیمانه سرکه سفید

 مواد نامبرده را با هم مخلوط کنید و با یک اسکاچ نرم روی سطح زنگ زده بکشید و بعد آن را با آب بشورید.

به سادگی تمام زنگ زدگی ها از بین می رود.

ویدیوی زیر را ببینید:

 

در صورتیکه همه این مواد همزمان در دسترس تان نبودند، هر یک از این مواد به تنهایی هم برای از بین بردن زنگ زدگی مناسبند:

جوش شیرین

ابتدا وسیله فلزی خود را بشویید و آن را خشک کنید. آن گاه جوش شیرین مرطوب را به تمام نقاط فلز بزنید. باید جوش شیرین حدود یک ساعت بر روی آن باقی بماند. بعد از گذشت یک ساعت، آن را به کمک برس یا اسکاچ فلزی به خوبی از روی سطح وسیله فلزی پاک کنید. دوباره آن را بشویید و خشک کنید. این روش برای فلزات نازک و درصد زنگ زدگی پایین مناسب خواهد بود.

خوشبو کردن حمام با چند ترفند ساده + راهکار رفع بو

سرکه

وسیله فلزی را در داخل ظرف سرکه سفید قرار دهید. اجازه دهید تا شب هنگام در آن بماند. به کمک یک فرچه یا اسکاچ فلزی آن را پاکسازی کنید. این روش نیز معمولاً برای برطرف کردن زنگ زدگی ابزار آلات به کار می رود.

لیمو و نمک

برای برطرف کردن زنگ زدگی فلزات، آن ها را در یک لایه نمک قرار دهید. حالا کم کم مقداری آبلیمو و نمک بر روی آن بریزید. اجازه دهید این مخلوط مقداری بر روی وسیله فلزی باقی بماند. آن گاه وسیله را برداشته و شست و شو دهید و خشک کنید. این روش نیز برای از بین بردن زنگ زدگی سطحی فلزات به کار می رود. به عنوان مثال، زنگ زدگی چاقو را می توان با آن برطرف کرد. در این روش بهتر است که از دستکش استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر