هسته لیمو ترش | خواص هسته لیمو ترش

از فواید هسته لیمو ترش چی میدونی؟ | هسته لیمو ترش چه فوایدی دارد؟

در این بخش از سلامت سایت ویکی گردی تمام فواید هسته لیمو ترش را برایتان شرح می دهیم، با ما همراه باشید.

هسته لیمو
ویکی گردی:

از نظر طب سنتی طبیعت هسته لیمو ترش گرم و خشک می باشد. دانه های لیمو حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها ، لیمونوئیدها و فیبر رژیمی هستند. این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان در بدن انسان عمل می کنند و آسیب ناشی از گونه های فعال اکسیژن (ROS) را کاهش می دهند که منجر به بیماری های مزمن مانند سرطان ، بیماری های قلبی و حتی عوارض دیابت می شود. هسته لیمو ترش ، درست مانند لیمو ، منبع غنی ویتامین C هستند. در هر ۱۰۰ گرم دانه حدود ۴۶٫۹ میلی گرم ویتامین C یافت می شود. مشخص شده است که روغن هسته لیمو ترش با تأثیر بر بخشی از مغز که درد را تنظیم می کند ، اثر ضد درد دارد بنابراین استفاده از دانه های لیمو به عنوان مسکن درد را نشان می دهد.

خاصیت بی نظیر هسته لیمو ترش برای سلامتی !

عصاره دانه لیمو ممکن است در برابر برخی از انواع عفونت های باکتریایی ، قارچی و انگلی محافظت کند.

روغن دانه لیمو همچنین برای تقویت تمرکز ، حافظه و خلق و خوی دانش آموزان یادگیرنده استفاده شده است.

اول صبح آب ولرم و لیمو ترش بخور فواید

یکی از پتانسیل های تحقیقاتی بیشتر در مورد دانه های لیمو ، استفاده از آن در سرطان است. عصاره دانه های لیمو از تکثیر سلول های سرطانی در سرطان سینه جلوگیری می کند. آنها همچنین برخی از فعالیت های محافظ شیمیایی را نشان می دهند.

اگر بخواهیم یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان را نام ببریم باید به لیموترش اشاره کنیم چرا که دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. همچنین این میوه برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی را کاهش می‌دهد.

لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. لیمو ترش میوه درخت لیمو و از مرکبات است. این میوه در آشپزی به خصوص در طبخ گوشت استفاده می‌شود.

خواص هسته لیمو ترش برای مردان

مصرف ویتامین های C و B1 به تقویت قوای جنسی مردان و همچنین افزایش تولید اسپرم کمک می کنند. نتیجه کمبود این ویتامین ها در بدن مردان باعث مشکلات جنسی و ناباروری می شود که می توانید با مصرف مواد غذایی مناسب این مشکل را رفع کنید.

لیمو ترش حاوی مقادیر غنی از ویتامین C و ویتامین B1 که با نام تیامین هم شناخته می شود می باشد و به همین دلیل می تواند یک گزینه بسیار مناسب و طبیعی برای افزایش کیفیت اسپرم ها و قابلیت باروری در آقایان باشد.

البته مصرف بیش از حد تیتامین می تواند باعث مشکلاتی شود و باید در مصرف آن زیاده روی نشود. علاوه بر موارد بالا مصرف هسته لیمو ترش در آقایانی که از کیفیت پایین اسپرم ها رنج می برند مفید است و می تواند به افزایش کیفیت اسپرم ها کمک کند.

خواص هسته لیمو ترش برای سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو و هسته لیمو به سنگ کلیه کمک می کند و مصرف منظم آب لیمو باعث جلوگیری از تشکیل آنها می شود.

معجون سیر و لیمو سنگ کلیه و سنگ صفرا را از بین می برد، از آن جهت که هم لیمو و هم سیر هر دو این خاصیت را دارند تا رسوبات اضافی و سمی بدن را از بین ببرند، همچنین مصرف این معجون نفخ موجود در بدن را کاملا می خواباند.

دیگه قرص خواب نخور! به جاش لیموترش بخور+ روش

خواص هسته لیمو ترش برای مو

آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در روغن لیمو فولیکول‌های مو را تقویت کرده و موجب افزایش رشد موها می‌شود. یکی دیگر از خواص روغن لیمو برای مو این است که با ماساژ دادن مو با روغن لیمو ترش ، موجب صاف و نرم شدن مو‌ها خواهید شد. خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی نیز از دیگر خواص روغن لیمو است که این خاصیت موجب پیشگیری و درمان شوره سر می‌شود.

فواید هسته لیمو ترش برای سرماخوردگی و ریه

برای جلوگیری از بیماری های فصلی و ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید و یکی از مهم ترین ویتامین هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز است ویتامین C است که در آب لیمو ترش به وفور وجود دارد.

خواص هسته لیمو ترش برای ریه و سرماخوردگی مفید می باشد.خاصیت بی نظیر هسته لیمو ترش برای سلامتی !

خواص هسته لیمو ترش در بارداری

هسته و روغن لیمو به خانم‌های باردار برای رفع حالت تهوع کمک می‌کند. بوییدن روغن لیمو می‌تواند برای رفع حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری بسیار موثر و مفید باشد.

خانم‌های باردار برای رفع حالت تهوع خود می‌توانند ۵ قطره از روغن لیمو را به دستگاه بخور اضافه کنند و به طور مستقیم از آن استنشاق کنند.

همچنین می‌توانند ترکیبی از ۲ تا ۳ قطره از روغن لیمو ترش و نصف قاشق چای‌خوری از روغن نارگیل را تهیه کنند و این ترکیب به دست آمده را به سینه، پشت گردن و شقیقه بمالند.

خواص هسته لیمو ترش در آب جوش

برای تهیه روغن اسانس لیمو ابتدا در یک ظرف آب به جوش بیاورید و پوست لیمو‌ها ( فقط پوست لیمو یعنی قسمت زرد) را داخل آب جوش آمده بریزید و بعد از یک دقیقه خارج کنید تا طعم تلخ آن گرفته شود. پوست‌های خارج کرده را در کیسه زیپ دار بریزید و مجددا وارد ظرف آب جوش کنید و بعد از چند دقیقه متوجه زرد شدن رنگ آب می‌شود. این پوست‌ها را خارج کرده درون ظرف ریخته و روغن زیتون را در آن بریزید.

این ظرف را با روش بن ماری گرم کنید.( روش بن ماری: حرارت غیر مستقیم با بخار آب) بگذارید برای ۲ تا ۳ ساعت بماند و بعد شعله را خاموش کنید. اجازه دهید برای ۲۴ ساعت بماند. روز بعد آن را در جای خشک و تازه نگه‌داری کنید.

مثل آب خوردن تو خونت لیمو ترش بکار! + نکات نگهداری

خواص هسته لیمو ترش در فریزر

لیموترش سرشار از ویتامین ث است ، اما لیمو ترش یخ زده و هسته آن ۱۰ برابر بیشتر حاوی مواد معدنی روی، پتاسیم، منیزیوم، کلسیم و سه برابر حاوی ویتامینهای ای، آ و بی است.

فلاونوئیدها و لیمونات های موجود در لیمو فریزشده منبع دفاعی قدرتمندی ضد انواع تومورهای سرطانی است.

از سوی دیگر اسید سیتریک عنصری برای تمیز کردن پوست است که خانمها به خوبی با آن آشنا هستند.

منبع: دلگرم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • کیوان

    لطفا منبع این اطلاعات رو مشخص کنید