گیاهان آپارتمانی | رشد گیاهان آپارتمانی

4 نکته مهم برای پر برگ شدن برگ گیاهان آپارتمانی | برای رشد سریع گیاهان چه باید کرد؟

اگر برگ گیاهان آپارتمانی شما ضعیف است و دیگر زیبایی اولیه را ندارد، برای حل مشکل این مطلب را از دست ندهید.

پرپشت شدن برگ گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

ترفند های پرپشت شدن برگ گیاهان آپارتمانی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بیاموزید. وجود گل و گیاه خصوصا در محیط آپارتمان باعث می‌شود حس طراوت و شادابی در خانه جریان داشته باشد؛ اما این حس زمانی موثر واقع می‌شود که گیاهان آپارتمانی ما شادابی داشته باشند. بسیاری از ما که به نگهداری گیاهان علاقه داریم، پر پشت شدن برگ گیاهان جزو دغدغه‌های ما به شمار می‌آید؛ اگر گیاه شما ضعیف است و از برگ‌های کمی برخوردار است، در این مطلب از ویکی گردی با ما همراه باشید تا عوامل موثر بر رشد سریع گیاهان آپارتمانی را با هم بررسی کنیم.

برای رشد سریع گیاهان چه باید کرد؟

داشتن گیاهی با برگ‌های کم نه تنها زیبایی به خانه شما نمی‌بخشد بلکه باعث دلسرد شدن از نگهداری آن نیز می‌شود. به همین دلیل برای حل این مشکل شما باید عوامل موثر در رشد سریع گیاه را بررسی کنید تا با رعایت آن‌ها بتوانید گیاهان زیبایی داشته باشید.

3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا

ایجاد نور مناسب برای رشد سریع گیاهان

مهم‌ترین عاملی که باید در نگهداری گیاهان به آن توجه داشت، نور خورشید است؛ لازم به ذکر است که همه گیاهان حتی گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری، برای رشد به مقداری نور خورشید نیاز دارند. در نتیجه عملکرد گل زمانی بهتر می‌شود که نور موردنیاز خود را دریافت کند.

بنابراین برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی و پرپشت شدن برگ‌ها، لازم است آن‌ها را در مکانی قرار دهید که نور کافی را دریافت کنند؛ به عبارت دیگر گیاهان قادر هستند با ما صحبت کنند، به این شکل که گیاهان با برگ ضعیف به ما می‌گویند که به یک منبع نور نیاز دارند.

آبیاری مناسب

کمبود آب و یا آبیاری نامناسب به گیاه می‌تواند رشد سریع گیاهان را به تعویق بیندازد. کمبود آب در گیاه باعث کوچک ماندن و لول شدن برگ‌ها می‌شود. درباره اکثر گیاهان بهتر است اجازه دهید که خاک بین نوبت‌های آب‌دهی کمی خشک شود؛ البته این موضوع در مورد گیاهان مختلف متفاوت است.

برای مثال ممکن است یک گیاه نیاز داشته باشد که خاکش کاملا خشک شود ولی گیاه دیگر ترجیح دهد خاکش همیشه مرطوب باشد. برای چک کردن میزان خشک شدن خاک می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول برای مشخص شدن میزان خشک بودن خاک گیاه می‌توانید، انگشت خود را درون خاک فرو ببرید، در این صورت میزان رطوبت خاک مشخص می‌شود و در روش دوم، با بلند کردن گلدان و سنجیدن وزن آن مرطوب بودن خاک گلدان را تشخیص دهید.

هرس کردن برای کمک به رشد سریع گیاهان

گاهی اوقات برای پرپشت شدن برگ گیاهان، بهتر است برگ‌های آن‌ها را هرس کرد؛ اینگونه علاوه بر اینکه نکات مربوط به سلامت گیاه رعایت می‌شود بلکه پرپشت‌تر نیز به نظر می‌رسد.

معرفی گیاهان کم نور برای آپارتمان + عکس

هرس کردن گیاهان باعث می‌شود تا انرژی در وسط پایه گیاه متمرکز شده و به طرفین آن هدایت نشود؛ بنابراین شما می‌توانید در فصل بهار و تابستان شاخه‌های کناری گیاه را هرس کنید تا ظاهر آن متراکم و یا فشرده‌تر به نظر برسد.

انتخاب بهترین کود برای رشد سریع گیاهان

شرایط مناسب محیطی نقش کلیدی در پر برگ شدن و رشد سریع گیاهان آپارتمانی دارد؛ اما بعد از گذشت زمان و کاهش مواد غذایی درون خاک برای تولید برگ سالم با سایز مناسب نیاز به کوددهی و تغذیه منظم است. بنابراین با توجه به نوع گیاه کود مناسب آن را تهیه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    ممنون ازشما