سطل زباله | نکات آشپزخانه

سطل زباله رو نباید تو این قسمت از آشپزخونه بذاری! + دلیل

سطل زباله می تواند بسیار بد بو و غیر قابل تحمل باشد به همین دلیل اثبات شده است که قرار دادن زباله ها در این قسمت از آشپز خانه کار درستی نیست!

سطل زباله
ویکی گردی:

سطل زباله آشپزخانه می تواند به سرعت و پس از یک آشپزی مختصر، به یک مخزن نامطبوع و بدبو تبدیل شود، بنابراین بسیاری از ما از نگهداری سطل زباله در جایی که جلوی چشم باشد پرهیز می کنیم و آن را داخل کابینت قرار میدهیم؛ با این حال، به نظر می رسد این روش نگهداری، به دلایلی که در ادامه این بخش از ویکی گردی خواهید خواند،که قرار دادن سطل زباله در کابینت زیر سینک کاملا اشتباه و خطرناک می باشد.

سطل زباله آشپزخانه را داخل کابینت نگهداری نکنید

در یک جمله، بهتر است سطل زباله آشپزخانه خود را در داخل کابینت نگه ندارید. این کار شاید به شما کمک کند تا دید فضای آشپزخانه را مرتب کنید، اما بهترین راه حل نیست.

زمانی که شما در حال پخت و پز، آماده سازی و خرد کردن مواد غذایی هستید، باید چندین باره درب کابینت را باز و بسته کنید و این همه چیز را به هم می ریزد، به خصوص اگر دستان شما کثیف باشد.

همچنین فراموش کردن زباله های درون کابینت یک مشکل اساسی دیگر است و بسیاری از افراد فراموش می کنند که داخل کابینت سطلی وجود دارد که باید فورا تخلیه شود و این یعنی نگهداری مقدار زیادی عوامل بیماری زا داخل کابینت.

نگه داشتن زباله ها درون یک کابینت نه تنها ناخوشایند است، بلکه به دلیل عدم گردش هوا در فضای داخل کابینت، به سلامتی شما آسیب خواهد رساند. کابینت ها اغلب گردش هوای محدودی دارند که می تواند منجر به ایجاد رطوبت و شرایط مرطوب شود که با ترکیب با پسماندهای آلی موجود در سطل زباله، این شرایط به محیطی مناسب برای رشد قارچ منجر می شود.

زمانی که زباله های غذایی در این فضای بسته نگهداری می شوند، می توانند منجر به ایجاد محیطی برای رشد باکتری ها و ویروس ها شوند. این مسئله ممکن است منجر به آسیب های جدی به سلامتی شما شود و بوی بدی را در سراسر آشپزخانه ایجاد کند.

قرار دادن زباله درون یک کابینت چوبی می‌تواند محیطی را برای رشد قارچ و کپک فراهم کند و میدانید که هنگامی که قارچ در بخشی از فضای آشپزخانه حضور دارد، احتمال اینکه به نواحی اطراف منتشر شود و سایر کابینت‌ها، دیوارها و کف‌ها را آلوده کند، بسیار بالاست.

محتویات سطل زباله آشپزخانه؛ مواد خیس، باقیمانده غذای و سایر پسماندهای نیمه خطرناک را شامل می‌شود که هنگام مخلوط شدن باهم، گازهایی ایجاد می‌کنند که در داخل کابینت‌ها گرفتار می‌شوند و باعث خرابی زودتر کابینت‌ها می‌شوند برای همین متخصصان توصیه می‌کنند زباله خود را در یک فضای خوب تهویه شده نگه دارید.

برای همین باید در نظر داشت که سطل زباله خود را در خارج از کابینت و در فضای با تهویه مناسب بیشتر نگهداری کنید. نگهداری زباله در گوشه ای از آشپزخانه یا نزدیک یک پنجره بهتر است، زیرا هر دوی این مکان ها دارای تهویه مناسب هستند.

منبع: همشهری آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۶ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر