فرش | سر خوردن فرش | جلوگیری از سر خوردن فرش

چجوری از سر خوردن فرش روی سرامیک جلوگیری کنیم؟ + فیلم آموزشی

اگر با مشکل لیز خوردن فرش روی سرامیک مواجه هستید برای حل آن کافی است از روش‌های بسیار ساده‌ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید.

سر خوردن فرش
ویکی گردی:

چند ترفند ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک با گذشت زمان بیشتر افراد از سرامیک و پارکت برای پوشش کف خانه استفاده می‌کنند که مزایای بسیاری نیز به همراه دارد؛ اما در کنار مزایای بی‌شمار آن، معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن سر خوردن فرش روی سرامیک است. حتما برای شما هم پیش آمده که با دقت و ظرافت فرش‌های خود را روی زمین قرار داده‌اید، اما با هر بار راه رفتن روی آن فرش جابه‌جا شده است.

برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک و پارکت، روش‌های مختلفی وجود دارد که امروز در این مطلب از ویکی گردی به آن می‌پردازیم.

با کمترین هزینه برای کولر آبی سایبان درست کنید + روش

فیلم آـموزش جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

علت سر خوردن فرش روی سرامیک

لیز خوردن فرش روی سرامیک و پارکت مشکلی است که افراد بسیاری درگیر آن هستند؛ بسیاری از ما بر این باوریم که ضخامت فرش می‌تواند مانع از سر خوردن آن شود؛ اما با این وجود باز هم شاهد آن هستیم که فرش سر می‌خورد و ممکن است باعث آسیب دیدن کودکان یا افراد سالمند شود. مهم‌ترین علت سرخوردن فرش می‌تواند دور دوزی نشدن فرش باشد؛ یا اینکه جنس نخ فرش به گونه‌ای باشد که روی سرامیک قرار نگیرد؛ توجه داشته باشید که بهترین جنس نخ فرش، نخ اکرلیک است. اما اگر جنس نخ فرش شما اکرلیک نیست نگران نباشید. با استفاده از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید از لیز خوردن فرش جلوگیری کنید.

چگونه از سر خوردن فرش روی سرامیک جلوگیری کنیم؟

روش‌ها مختلفی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش روی سرامیک وجود دارد که تا حد زیادی از آسیب‌هایی که ممکن است حین لیز خوردن به ما وارد شود جلوگیری می‌کند. این روش‌ها عبارتند از:

خودت تو خونه گلاب خونگی درست کن + فیلم آموزشی

    ترمز فرش یا چسب ترمز

    لایه‌های مخصوص

    پد لغزش

    استفاده از چسب‌های حرارتی

    قرار دادن وسایل سنگین روی فرش

 جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک با ترمز فرش

بهترین تمز فرش روی سرامیک، استفاده از چسب ترمز است؛ این چسب لاستیکی است و به بافت فرش آسیب وارد نمی‌کند. از مهم‌ترین مزایایی آن نیز می‌توان به قابل شستشو بودن و آسیب نرساندن به سرامیک اشاره کرد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که فرش خانه را زیاد می شویید این روش برای شما بهترین روش است. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آن، چسب را در پشت فرش و جایی که ریشه ندارد بچسبانید.

استفاده از لایه‌های مخصوص

یکی دیگر از روش‌های ماسب برای جلوگیری از سر خوردن پادری، استفاده از لایه‌های مخصوص است. این لایه‌ها ضخامت کمی دارند و در زیر فرش نصب می‌شوند و برآمدگی ایجاد نمی‌کنند. هنگام خرید توجه داشته باشید که این لایه‌ها از انداز فرش کوچک‌تر باشد.

پد لغزش برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از سرخوردن موکت روی سرامیک ، استفاده از پدهای لغزشی است. این پدها از جنس‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که باید با توجه به جنس کف انتخاب شوند. برای مثال پد مناسب برای سرامیک یا سنگ، جنس فومی یا لاستیکی است که بر روی زمین می‌چسبد و از سر خوردن فرش بر روی آن جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که پد لغرشی باید کاملا به اندازه فرش باشد.

برای چسباندن این پدها می‌توانید از چسب‌های دوطرفه مخصوص فرش استفاده کنید. در این روش چسب را در دور تا دور پشت فرش و با فاصله از لبه فرش بچسبانید؛ از مزایای استفاده از این پدها این است که مانع از کشیدگی تار و پود فرش می‌شود و طول عمر و ثبات کیفیت فرش را حفظ می‌کند.

۹ روش برای بریدن هندوانه | هندوانه رو اینجوری برش بزن + فیلم

 استفاده از چسب‌های حرارتی

از چسب‌های حرارتی نیز برای جلوگیری از سرخوردن فرش روی سرامیک استفاده می‌شود؛ به این شکل که چسب را دورتا دور فرش بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شود. توجه داشته باشید که از این چسب‌ها نمی‌توان برای تمام فرش‌ها استفاده کرد؛ برای مثال فرش‌هایی که از جنس پلی استر و ابریشم مصنوعی هستند، در گروه این فرش‌ها قرار می‌گیرند.

 قرار دادن وسایل سنگین برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

قرار دادن وسایل سنگین روی فرش نیز یکی دیگر از روشها برای جلوگیری از لیز خوردن فرش روی سرامیک است. در این روش می‌توانید با قرار دادن وسایل سنگینی مانند مبل، میز جلو مبلی و کمد از سر خوردن فرش جلوگیری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • م

    ما امتحان کردیم باز هم سُر میخوره

  • هدیه

    سلفون سر میخوره

  • ناشناس

    سلام. من کش پول ریختم عاااالی
    البته قبلش همه این موارد را امتحان کرده بودن اما فایده نداشت! چون فرشام خیلی قدیمی شده ونازک شدند...

  • داریوش

    سلام میتوانید سلفون رابذارید توی یخچال یافریزر دوساعت بعدبرداشته وتیکه کرده زیر فرش به کاشی بچسبانید فرش راپهن کنید دیگرسرنمیخورد

  • مجید معین الدینی

    سلام فیلم آموزنده ایی بود ممنون از پست خوبتون

  • رضا

    سلام. استفاده از فرش خوب و سنگین که من دارم. سر نمی خورد.
    اما دور دوزی از جنس چرم به سرامیک می چسبد. فرش ما هم ماشینی است ولی خیلی سنگین است.

  • سیدعلی

    چسب یکطرفه خوبه روشهای بالا بدرد بچه داری نمی خوره چون دایما بچه آب یاموادغذایی میریزن ولی چسب یکدفه به فرش می چسبه