ماست | ماست خانگی | طرز تهیه ماست خانگی

بدون مایه تو خونه ماست درست کن | اگه مایه ماست نداشتم چیکار کنم

چگونه می‌توان ماست خانگی بدون استفاده از مایه ماست تهیه کرد؟ در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

ماست
ویکی گردی:

چگونه می‌توان ماست خانگی بدون استفاده از مایه ماست تهیه کرد؟ این سوال برای بسیاری از ما مطرح است. در این مورد باید بگوییم که روش‌های زیادی برای تهیه ماست وجود دارد که از موادی مانند پنیر، خمیر مایه، پودر مایه ماست یا حتی بدون هیچ یک از این مواد می‌توان ماست خانگی طبیعی و خوشمزه تهیه کرد.

طرز تهیه ماست به‌هیچ‌عنوان دشوار نیست. ممکن است شما جزو افرادی باشید که به لبنیات بازاری اعتماد زیادی ندارید و می‌خواهید لبنیاتی مصرف کنید که از سلامت آن مطمئن باشید.

اینجوری خودت تو خونه گوجه فرنگی بکار

در طرز تهیه ماست می‌توانید با استفاده از پنیر، ماست خانگی تهیه کنید یا ماست خانگی را با اضافه کردن پنیر به شیر مایه بزنید. در این روش، نیازی به استفاده از مایه ماست نیست و تنها با استفاده از شیر و پنیر، ماست خانگی سفت و خوشمزه‌ای تهیه می‌شود. با این حال، برای تهیه درست ماست، باید به اصول بستن و مایه زدن ماست با پنیر توجه کنید.

برای مایه زدن ماست با پنیر، شما نیاز به شیر، پنیر و یک قابلمه دارید. ابتدا، شیر را در قابلمه روی حرارت متوسط بجوشانید و سپس حرارت را به حالت ملایم تنظیم کنید تا شیر سر نرود. بعد از حدود ۵ دقیقه، مقداری از شیر را حدود نصف لیوان برداشته و در یک کاسه یا لیوان ریخته، اجازه دهید شیر به دمایی مثل دمای بدن برسد که حدود ۴۰ درجه سانتیگراد است.

سپس پنیر را با چنگال له کرده و به لیوان شیر اضافه کنید. با استفاده از چنگال یا مخلوط کن، شیر و پنیر را هم بزنید تا پنیر در شیر حل شود.

وقتی کل شیر به دمای بدن رسید، شیر را در ظرف مورد نظر خود بریزید و در جایی که حرکت و تکان خوردن ظرف وجود ندارد، قرار دهید. سپس مایه پنیر یا همان پنیر له شده را به آن اضافه کنید و مایه را در شیر حل کنید. بهتر است مایه زدن را به مدت چند دقیقه انجام دهید تا مایه به خوبی در شیر حل شود و ماست شما آماده بستن شود.

برای جلوگیری از شل شدن مایه پنیر، روی ظرفی که حاوی شیر و پنیر است، یک بشقاب را که در یک پارچه پیچیده شده یا دمکنی دارد، قرار دهید. استفاده از پارچه یا دمکنی باعث می‌شود قطرات آب تقطیر شده دوباره داخل شیر نریزد و مایه پنیر شل نشود. پس از قرار دادن بشقاب یا دمکنی بر روی ظرف حاوی شیر و مایه پنیر، بدون تکان دادن آن را در دمای محیط حدوداً ۵ تا ۶ ساعت قرار دهید.

پاستا پستو را چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه پاستا پستو

پس از اینکه ماست خود را گرفت، ظرف را بدون تکان دادن محتویات آن به یخچال منتقل کنید. همچنین، پارچه دور ظرف و درپوش یا دمکنی روی ظرف را هم بردارید. به ماست اجازه دهید تا سرد شود و سفتی آن افزایش یابد.

نکات مهم برای بهتر شدن ماست خانگی بدون مایه ماست

برای تهیه مایه ماست با استفاده از پنیر، بهتر است از پنیرهای ساده و طعم‌دار نشده مانند پنیر لاکتیکی، پنیر محلی و پنیر خامه‌ای استفاده کنید. انتخاب شیر خام برای مایه مهم است تا ماستی با کیفیت بالا تولید شود. استفاده از شیرهای با چربی بیشتر و پنیرهای خامه‌ای یا پرچرب می‌تواند باعث شود ماست غلیظ و سفت‌تری داشته باشید.

برای افزودن پنیر به مایه ماست، به ازای هر لیتر شیر، یک قاشق پنیر استفاده کنید. قبل از افزودن پنیر به شیر، آن را با کمی شیر حل کنید تا بهتر حل شود. در صورت استفاده از بیشتر پنیر، مایه ماست نه تنها ترش و تلخ می‌شود بلکه رقیق و شل هم می‌شود.

در صورتی که دمای شیر هنگام ترکیب با پنیر بالا باشد، ماست شما ترش خواهد شد؛ بنابراین بهتر است از دمای مناسبی استفاده کنید تا مایه به طور کامل در شیر حل شود و ماستی با طعم مناسب به دست آید.

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی بدون سیاهی و تلخی + آموزش

یکی از مهمترین دلایل نبستن ماست، داغ بودن شیر هنگام اضافه کردن پنیر است بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل باید شیر را قبل از اضافه کردن پنیر به دمای مناسب که حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد است، سرد کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • کریمی

    از راهنمایی درست کردن ماست ممنون و متشکرم عالی بود

  • ونوس

    ب وسیله فیلم نشون بدید حوصله نیست انقد وقت بزاریم

  • خوانسار

    عالی بود نمیدونستم ممنون. اکثر اوقات این مشکل داشتیم وازهمسایه ماست میگرفتیم

  • حقگو

    یه گیاهی هست بنام یوغورت اوتی که کار مایه ماست رو انجام میده و خیلی خاصیت داره .ایاکسی میدونه این گیاه رو چطور به شیر اضافه میکنن پودر گیاهه یا شیره داره چه مقدار باید به شیر اضافه کرد که نبدیل به ماست بشه و این گیاه رو چطور در طول سال نگهداری کنیم میشه خشکش کرد؟؟؟؟الهی که خیر ببینه هر کی جواب میده خیلی خیلی گشتم ولی چیزی پیدا نکردم🙏🙏🙏

    • سه دختر

      سلام این علفی که میگی بیشتر در جاهای که آبدر آنجا ساکن پدر جریان نیست خیلی خیلی هم خاصیت داره اگر میخواهی بیشتر در مورد آن بدانی از گوگل کمک بخواه هم عکس علف را نشون می ده هم استفاده وهم خاصیتش را ولی به زبانه ترکی ما می گیم چشمه اوتی و خیلی هم خوشمزه وتندهستش

  • زیبا

    من کمی نشاسته ذرت هم اضافه میکنم عالی میشه

  • ناشناس

    ممنون ولی عزیز من همه کارهای ک گفتن انجام دادم اما ماست نمیشه

  • ناشناس

    عالی بود عالیه عالی ممنون

  • ناشناس

    اگر پنیر هم نداشتیم ، چه کنیم؟؟؟

  • ناشناس

    ماست را میشه با دوغ هم بست یاکشک

  • ناشناس

    سلام من خامه و سس و با هم قاطی کردم ماست زدم،خوب شد