تب | تب کودکان | پایین آوردن تب با گلاب

پایین آوردن تب کودک با گلاب | بهترین روش برای پایین آوردن تب کودکان

از اولین اقداماتی که باید در مواجهه با تب کودک انجام شود، خنک کردن بدن است،در این رابطه ساده‌ترین روش برای این کار هم دادن مایعات به کودک است.

تب کودکان
ویکی گردی:

روش های پایین آوردن تب کودکان در خانه. علی اصغر زنده‌دل، متخصص طب سنتی، در شبکه دو سیما،گفت: روش‌های سنتی کنترل تب در اطفال همواره سینه‌ به سینه، از مادر به فرزند منتقل شده است. بهترین وسیله برای سنجش تب کودکان، تب‌سنج است. اینکه با گذاشتن دست بر روی پیشانی کودک میزان تبش را تشخیص دهیم کافی نیست و باید با استفاده از تب‌سنج دمای دقیق بدن او را اندازه بگیریم. 

وی افزود: نمود تب در کودکان متفاوت است. در برخی از کودکان سر و در برخی دیگر سینه یا پا داغ می‌شود. بهترین نوع تب‌سنج که افزایش دما را به صورت دقیق در هر حالت نشان می‌دهد، تب‌سنج مقعدی است. 

اگر در ظاهرتان این نشانه‌ها را دارید فشار خون تان بالاست 

زنده‌دل اظهار داشت: برخی معتقدند که در صورت تب کردن بچه، نباید به او شیر داد، اما خواهش من از مادران عزیز این است که تحت هیچ شرایطی شیر دادن به کودک را متوقف نکنند؛ چرا که تبعات دریغ کردن این مایع حیاتی از کودک بعد از سال‌ها خود را نشان خواهد داد. 

وی گفت: یکی از اولین اقداماتی که باید در مواجهه با تب کودک انجام شود، خنک کردن بدن اوست. ساده‌ترین روش برای این کار، دادن مایعات به کودک است. در کنار این‌ها کاهو را می‌توان جوشاند و به کودک داد که فورا در خنک‌ کردن بدن او و پایین آمدن تب تاثیر می‌گذارد. 

زنده‌دل گفت: در کنار راه‌ حل‌هایی که به تغذیه مربوط هستند، انتخاب پوشش و لباس مناسب نیز در حفظ دمای بدن کودک تاثیرگذار است. توصیه من این است که از دو لایه لباس نخی برای پوشش کودک استفاده شود تا دمای بدنش همواره متعادل بماند. 

وی گفت: استفاده از گلاب هم برای مادر و هم برای کودک بسیار خوب است. مادر با مصرف گلاب می‌تواند شیر مطبوع‌تری داشته باشد و این کار در کودک نیز باعث کنترل دمای بدن می‌شود. همچنین ماساژ پیاز رنده شده به کف پای کودک نیز می‌تواند خاصیت خنک‌کنندگی داشته باشد.

 اینجوری خودت تو خونه گوجه فرنگی بکار

پایین آوردن تب کودک با گلاب

برای پایین آوردن تب کودکان خود یک یا دو قاشق گلاب به آن بدهید. در صورتیکه طعم گلاب برای کودک خوشایند نباشد، می‌توانید آن را به شربت عسل اضافه کنید یا چند قطره گلاب را به پیشانی کودک بمالید. به علاوه می‌توانید یک دستمال یا حوله نخی را به گلاب آغشتـه کرده و کودک را با آن پاشویه کنید.

در صورت بالا بودن شدت تب نیز می‌توانید مقداری گلاب را در تشت آب ولرم ریختـه و پاهای کودک را داخل آن قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر