ماشین لباسشویی | دلیل تمیز نشستن ماشین لباسشویی

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ | رفع مشکل تمیز نشستن لباسشویی + فیلم آموزشی

در اینجا چند علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی و دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه اصلاح آنها و تعمیر لباسشویی ذکر شده است.

تمیز نشستن لباسشویی
ویکی گردی:

ماشین لباسشویی یکی از آن تجملات مدرن است که زندگی ما را بسیار آسانتر می کند – همه چیز خوب است تا این که متوجه می شوید که لباسهایتان بوی بسیار بدی گرفته اند یا اینکه هنوز لکه هایی روی لباس ها وجود دارد. ممکن است زمان آن رسیده باشد که بررسی کنید که درون دستگاه چه می گذرد. اگر ماشین لباسشویی آنطور که می خواهید لباس ها را تمیز نکند، می تواند به دلیل خطای کاربر باشد یا ممکن است در خود دستگاه ایرادی به وجود آمده باشد. در اینجا چند علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی و دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه اصلاح آنها و تعمیر لباسشویی ذکر شده است.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشورد؟

توجه: لطفا جهت تماشای ویدیو فیلتر شکن خود را خاموش کنید!

علت تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی

قابل درک است، ماشین لباسشویی که لباس ها را به درستی تمیز نمی کند، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. ماشین لباسشویی ها باید در یک شستشوی سریع درجه حرارت کم و کمی مواد شوینده، بسیاری از کثیفی ها، لکه های عرق و بوی بد لباس را از بین ببرند. اما با گذشت زمان، بسیاری از افراد متوجه می شوند که لباس آنها بعد از یک شستشوی طولانی، هنوز هم بوی خوش و کثیف است.

7 علت نشتی آب از ماشین لباسشویی و راهکار رفع آن + فیلم

اگرچه ماشین لباسشویی به طور صحیح لباس را تمیز نمی کند، اما هیچ چیز برای وحشت وجود ندارد. تا زمانی که ماشین لباسشویی در حال تخلیه، ریختن و پر کردن آب است، هنوز هم می تواند لباس های شما را تمیز کند. موارد زیر را پیگیری کنید، ممکن است به راحتی از دست این مشکل که از مشکلات رایج لباسشویی است، راحت شوید.

1- لباسشویی را بیش از حد بارگیری می کنید

ممکن است مادرتان به شما آموخته باشد که لباس های تیره را از روشن جدا کنید، اما این احتمال وجود دارد که شما در مورد اینکه دقیقاً چه میزان لباس باید در طول هر چرخه قرار دهید، چیزی نیاموخته باشید. هنگامی که لباسشویی را پر از لباس می کنید، ممکن است فکر کنید که با مواد شوینده، آب و زمان باعث تمیز شدن لباس ها خواهند شد، اما این در واقع می تواند باعث شستشوی بهتر شود.

اگر لباسشویی را بیش از حد بارگذاری کرده اید، لباس ها نمی توانند به راحتی بچرخند، به همین دلیل احتمال از بین بردن کثیفی و لکه ها از همه سطوح کم خواهد شد. برای جلوگیری از اضافه بار، اطمینان حاصل کنید که لباس ها خیلی محکم بسته نشده اند و تنها سه چهارم آن پر شده است.

2- تنظیمات لباسشویی را درست انجام نمی دهید

در حالی که شستشوی سازگار با محیط زیست، با درجه حرارت پایین و چرخه سریع، برای اکثر لباس ها مناسب است (و از نظر محیط زیست سازگارتر هستند)، به خصوص موارد کثیف به شستشوی طولانی تری نیاز دارند. اما اگر مطمئن نیستید که لباس می تواند با این چرخه تمیز شود، دما را افزایش دهید.

اگر لباس‌ها به طور مداوم از لباسشویی بیرون می‌آیند و کمتر طراوت دارند، می تواند به این دلیل باشد که شما از یک چرخه برای همه لباس‌ هایتان استفاده می‌کنید. تنظیم عادی همیشه مناسب برای هر نوع لباس نیست. وقت بگذارید تا تمام برچسب های لباس خود را بررسی کنید و به خاطر داشته باشید که برخی لباس ها باید به تنهایی، در گروه های کوچک یا در یک چرخه ظریف شسته شوند.

تکنیک پارک دوبل آینه بغل  + فیلم آموزشی

3- مخزن لباسشویی کثیف است

آخرین باری که درام ماشین لباسشویی خود را تمیز کردید کی بوده است؟ اگر جواب این است “نمی توانم بیاد بیاورم” یا “هرگز” ، آنگاه ممکن است کثیف بودن لباس هایتان را تشخیص داده باشید. اگرچه به نظر می رسد که ماشین لباسشویی با پرشدن مواد شوینده در داخل، خود تمیز می شود، اما گاهی اوقات نیاز به تمیز کردن عمیق است تا همه کثیفی ها و آهک هایی که در طول زمان ایجاد می شود را از بین ببرد.

برای تمیز کردن وان لباسشویی، به لوازم زیر نیاز دارید:

  •     سرکه سفید
  •     اسفنج همه منظوره
  •     یک مسواک

ابتدا دو فنجان سرکه را درون لباسشویی بگذارید و یک چرخه داغ (بدون قرار دادن چیزی در درام) انجام دهید. سرکه باعث از بین رفتن باکتری ها و هرگونه بوی ناشی از کپک می شود.

در مرحله بعد، یک قسمت سرکه را با چهار قسمت آب گرم مخلوط می کنید. با استفاده از اسفنج و مسواک، تمام قلاب ها و میخ های داخل آن را تمیز کنید – از جمله مخزن مواد شوینده، نرم کننده پارچه و قسمت داخلی درب و بیرون.

در آخر، یک چرخه خالی آب داغ انجام دهید تا یک شستشو نهایی انجام شود. شما باید هر شش ماه یکبار ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید یا حداقل زمانی که متوجه بوی ناخوشایند یا کثیفی لباس ها شدید.

4- مخزن مواد شوینده  مسدود شده است

یک دلیل مشترک برای اینکه چرا ماشین لباس‌شویی به درستی لباس‌ ها را تمیز نمی‌کند، به این دلیل است که مسیر مخزن مواد شوینده تا درام با پودر مسدود شده است. این به این معنی است که فقط  مقدار کمی مواد شوینده در واقع به مخزن می‌ رسد و بقیه آن در پس انسداد گیر می‌ کند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید استفاده از پودر را حذف کنید، و از مواد شوینده دیگری از جمله قرص استفاده کنید.

برای حل این مشکل مخزن مواد شوینده را تمیز کنید. در آینده هم از مواد شوینده کمتر استفاده کنید تا از تجمع آن در داخل لباسشویی جلوگیری کنید. دستورالعمل‌ های مربوط به اندازه مواد شوینده را در داخل دفترچه راهنما ببینید.

5- شیلنگ تخلیه مسدود شده است

دلیل دیگری که ممکن است لباس شما به اندازه کافی تمیز نشود، این است که درام ماشین لباسشویی به دلیل انسداد در شلنگ تخلیه، به درستی تخلیه نمی شود. این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که شما چیزی مانند پتو را بشویید که مقدار زیادی کرک همراه دارد یا یک جسم کوچک مانند جوراب کودک را در آن شسته باشید.

برای بررسی شیلنگ تخلیه، آن را جدا کرده و به دنبال هرگونه انسداد باشید، در صورت یافتن، آنها را خارج کنید. اگر به نظر می رسد فرسوده یا بسیار آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید تا لباسشویی بهتر تخلیه شود. اگر شیلنگ ظاهرا مسدود نشده است، آن را جدا کرده و دوباره وصل کنید – ممکن است مشکل در فیلتر پمپ تخلیه باشد.

6- فیلتر تخلیه پمپ مسدود شده است

اگر لباسشویی به درستی تخلیه نشود و شیلنگ تخلیه هم مسدود نیست، ممکن است فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده باشد. هنگامی که فیلتر پمپ تخلیه مسدود شود، از تخلیه آب جلوگیری می کند و لباس های شما بوی کپک خواهند گرفت.

اشیا کوچک مانند کلید و یا جواهرات می توانند توسط فیلتر اسیر شوند، اما با گذشت زمان می تواند آنقدر گیر کند که بر عملکرد لباسشویی تأثیر بگذارد. برای تمیز کردن فیلتر پمپ در لباسشویی درب از جلو، با جدا کردن لباسشویی شروع کنید.

چجوری بفهمیم تخم مرغ سالمه؟

پس از قطع شدن از برق، کشف کنید فیلتر پمپ در کجا قرار دارد. به طور معمول، یک درب دسترسی در پایین وجود دارد (برای بررسی مضاعف به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید).

درب دسترسی را باز کنید و یک بشقاب در زیر آن قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. دستگیره فیلتر را به آرامی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و اجازه دهید آب درون ظرف تخلیه شود.

فیلتر پمپ را خارج کنید و هر گونه زباله ای که گرفتار شده را خارج کنید. فیلتر را به داخل بکشید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آن را محکم کنید. درب دسترسی را ببندید و سپس یک چرخه اجرا کنید تا ببینید آب به درستی تخلیه می شود یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    شاید بجای فشار آب بگوییم جریان آب در ضمن تا مخزن لباسشویی پر نشود که با سویچ حجم مخزن سنجیده میشود اجازه ادامه و شروع کار به لباسشویی داده نمیشود و هم چنین خروجی آب لباسشویی چنانچه فیلتر ان پر باشد باعث پس زدن آب چرک در داخل مخزن خواهد شد

  • محمدی

    سلام باتشکر از راهنماییتون اگر این اموزش را به صورت pdfقراربدید تابتونیم ذخیره ودرصورت نیاز استفاده کنیم