کاهو | خرد کردن کاهو | روش صحیح خرد کردن کاهو

ترفند خرد کردن سه سوته کاهو | کاهو رو اینجوری خرد کن + فیلم

در این مطلب یک ترفند بسیار مفید برای اینکه چگونه کاهو را به سرعت و به راحتی خرد کنیم را برایتان تهیه کرده ایم. با ویکی گردی همراه باشید

خورد کردن کاهو
ویکی گردی:

دیگه نیازی نیست برای خرد کردن کاهو کلی زمان بذاری! ما در این مطلب از سبک زندگی ویکی گردی نحوه صحیح و راحت خرد کردن کاهو رو بهتون آموزش میدیم. در ادامه این مطلب شما میتوانید فیلم نحوه خرد کردن کاهو را تماشا کنید.

فیلم آموزش خرد کردن کاهو

چطور کاهو و سبزی را بشوییم؟

برای شستن انواع کاهو یا سبزی، ابتدا یک ظرف بزرگ را داخل سینک ظرف‌شویی قرار دهید و آن را با آب کاملا خنک پُر کنید. سپس سبزی‌های پاک‌شده یا انواع کاهوی برگه‌شده را داخل این ظرف آب بریزید، به‌طوری که آب کاملا سطح همه سبزی یا کاهو را بپوشاند. حدود 5 دقیقه اجازه دهید تا سبزی یا کاهو داخل آب خیس بخورد و بعد از این مدت، یک آبکش سبک روی سبزی‌ها یا کاهوها قرار دهید و لگن آب را به سمت سینک ظرف‌شویی خم کنید تا آب سبزی یا کاهو از روی ظرف کاملا تخلیه شود.

 حالا سبزی یا کاهو را داخل آبکش بریزید و پس از خالی کردن آب داخل ظرف، دوباره آن را پُر از آب کنید و سبزی یا کاهو را داخل ظرف پُر از آب خنک برگردانید. دوباره حدود 5 دقیقه اجازه دهید تا سبزی یا کاهو خیس بخورد و بعد از این مدت، این ‌بار سبزی‌ها یا کاهو را از روی سطح آب با دست دارای دستکش به‌آرامی بردارید و داخل آبکش بریزید.

طرز پخت باقالی تازه و خشک به روش بازاری

به این ترتیب، گل‌ولای احتمالی موجود در سبزی یا کاهو نیز از بین خواهد رفت. برای بار آخر، سبزی یا کاهو را دوباره داخل لگنی که از آب پُر شده است بریزید و این بار کمی سرکه و نمک به آن اضافه کنید. شما می‌توانید در این مرحله از محلول‌های ضدعفونی‌کننده میوه یا سبزی هم کمک بگیرید. بعد از حدود 5 دقیقه می‌توانید سبزی‌ها یا کاهوها را دوباره داخل آبکش بریزید و آنها را با آب روان کاملا آبکشی کنید. اگر کاهو یا سبزی پهن‌برگ مانند اسفناج داشتید، بهتر است که در مرحله دوم روی برگ‌ها کمی دست بکشید تا کاملا تمیز شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر