نوشابه | تمیز کردن لکه با نوشابه | کاربردهای نوشابه در خانه داری

۶ روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه | کاربردهای فوق العاده نوشابه در خانه داری + فیلم

آیا تا به حال چیزی در مورد از بین بردن لکه چربی با نوشابه شنیده‌اید؟ با ویکی گردی همراه باشید.

نوشابه
ویکی گردی:

شاید نوشابه مضرات زیادی برای سلامت دندان و استخوان‌ها داشته باشد، اما حقیقت این است که این نوشیدنی کاربردهای غیرخوراکی شگفت انگیزی دارد که اگر امتحان کنید، قطعاً متعجب خواهید شد. قدرت پاک کنندگی نوشابه آنقدر زیاد است که می‌تواند لکه‌های چربی را تمیز کنید و سرویس بهداشتی شما را برق بیندازد. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در سایت ویکی گردی می‌توانید با راهکارهای مؤثر برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با نوشابه آشنا شوید.

 

فیلم کاربردهای جالب نوشابه در خانه داری را درادامه این مطلب از سایت ویکی گردی تماشا کنید.

از بین بردن لکه چربی با نوشابه چطور امکان پذیر است؟

نوشابه یک نوشیدنی اسیدی است که قدرت فوق‌العاده‌ای در تمیز کردن لکه‌های چربی دارد. وجود اسید کربنیک و فسفریک در نوشابه گازدار مشکی موجب می‌شود تا اثرات بی‌نظیری در تمیز کردن لکه‌ها داشته باشد.

نوشابه مولکول‌های چربی را تجزیه می‌کند و به راحتی لکه‌ها را تمیز می‌کند. شما می‌توانید از نوشابه برای تمیز کردن لکه روغن مایع، گریس، روغن موتور و حتی لکه‌های زنگ‌زدگی استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع نوشابه گازدار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

می‌توانید به جای صرف هزینه زیاد برای تمیز کننده‌های حاوی مواد سفید کننده، از نوشابه سیاه برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه و لباس استفاده کنید.

 

از بین بردن لکه روغن از پارکینگ با نوشابه

نوشابه یک تمیز کننده فوق‌العاده برای از بین بردن لکه‌های کف پارکینگ است که برای این کار لازم است به نکاتی مهم توجه کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل تمیز کردن لکه روغن از کف پارکینگ با نوشابه آشنا شوید.

خیساندن لکه در نوشابه

برای شروع باید روی لکه مورد نظر مقداری نوشابه بریزید و یک پارچه روی آن قرار دهید. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید با کمک یک تی یا پارچه محل لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه با سیم

دوباره مقداری نوشابه روی لکه بریزید و با کمک یک برس سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر کف پارکینگ از جنس بتن یا سنگ است، بهتر است از برس نایلونی استفاده کنید تا به آن آسیب وارد نشود. لکه را به صورت دورانی تمیز کنید.

برای لکه‌های سخت بهتر است نوشابه را نیم ساعت روی لکه بگذارید و بعد آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن لکه حتماً از نوشابه‌ای که در دمای محیط قرار گرفته است، استفاده کنید.

شستن پارکینگ

بعد از این که لکه را با نوشابه تمیز کردید، باید با استفاده از سطل آب یا شلنگ کف پارکینگ را کاملاً آبکشی کنید تا همه لکه‌ها و آلودگی‌ها به طور کامل تمیز شود.

طرز تهیه ضد لک با آب سیب زمینی

ریختن نوشابه در ماشین لباسشویی

یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن لکه چربی با نوشابه این است که مقداری از آن را در ماشین لباسشویی بریزید. برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس می‌توانید مقداری نوشابه همراه با مواد شوینده ماشین لباسشویی را در آن بریزید.

سپس ماشین را مثل همیشه روشن کنید. می‌بینید که ویژگی اسیدی بودن نوشابه چطور موجب از بین رفتن لکه‌های چربی سخت و بوی بد لباس می‌شود.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

لکه چربی یکی از مقاوم‌ترین انواع لکه لباس است که معمولاً به سختی از بین می‌برد. اما نوشابه مشکی به دلیل حالت اسیدی که دارد می‌تواند به محو کردن این نوع لکه‌ها کمک زیادی کند.

برای از بین بردن لکه چربی با نوشابه باید مقداری نوشابه داخل تشت آب بریزید. سپس لباس را از سمتی که لکه روی آن ایجاد شده داخل نوشابه قرار دهید. اجازه دهید لباس شما برای ۱ تا ۲ ساعت در نوشابه بماند، سپس آن را با آب فراوان بشویید.

روش بعدی برای شستشوی لباس با نوشابه به این صورت است که باید نوشابه را با مقداری پودر لباسشویی داخل یک ظرف سطل بریزید. سپس لباس را برای ۱۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید و بعد مثل همیشه لباس را بشویید. با این روش لکه چربی، زردی عرق و بوی بد لباس به راحتی از بین می‌رود.

از بین بردن لکه چربی و سوختگی از ماهیتابه

اگر قابلمه شما با روغن سوخته و لکه‌های روغنی و سختی روی آن ایجاد شده است، می‌توانید برای از بین بردن این لکه‌ها مقداری نوشابه در ماهیتابه بریزید. سپس ماهیتابه را با حرارت ملایم روشن کنید.

بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید ماهیتابه را بشویید تا لکه‌ها از بین بروند. در صورتی که لکه‌ها از بین نرفتند می‌توانید مقداری نوشابه در ماهیتابه بریزید و یک شب صبر کنید و بعد آن را بشویید تا کاملاً تمیز شود.

از بین بردن لکه چربی از فرش و مبل

اگر به هر دلیلی روی فرش و مبل‌هایتان روغن ریخته، بهتر است نگران نباشید و با کمک این ترفند به سادگی لکه چربی را از روی قالی و مبل تمیز کنید. برای شروع باید یک دستمال کاغذی روی لکه روغن قرار دهید تا روغن اضافی به آن جذب شود.

به هیچ عنوان دستمال را فشار ندهید تا روغن به بافت فرش و یا پارچه مبلی نفوذ نکند. حالا برای تمیز کردن لکه مقداری نشاسته ذرت یا جوش شیرین روی آن بریزید. حالا نوشابه را در یک ظرف اسپری دار بریزید و مقداری از آن را روی لکه اسپری کنید.

به خاطر داشته باشید که فرش یا مبل را نباید بیش از اندازه خیس کنید. با کمک یک مسواک نرم لکه را تمیز کنید و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. حالا می‌توانید با جاروبرقی جوش شیرین را بردارید و سپس با کمک یک پارچه نرم دار فرش یا مبل را تمیز کنید.

نایلون های اضافه رو اینجوری مرتب کن!  + فیلم

بعد از این که مراحل تمیزکاری به پایان رسید می‌توانید با مقداری مایع تمیز کننده لکه را تمیز کنید و سپس با پارچه نمناک آن را پاک کنید. با این روش لکه چربی به راحتی از مبل و فرش شما تمیز می‌شود و اثری از آن باقی نمی‌ماند. برای خرید جوش شیرین، پودر لباسشویی و مایع لباسشویی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

نکات و فوت و فن‌های از بین بردن لکه چربی با نوشابه

  • برای از بین بردن لکه چربی با نوشابه بهتر است زمانی که لکه هنوز تازه است، اقدام به این کار کنید تا لکه سریع‌تر و راحت‌تر برطرف شود.
  • به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن لکه لباس‌های سفید از نوشابه استفاده نکنید، زیرا ممکن است رنگ تیره نوشابه به لباس منتقل شود و لباس شما لک شود.
  • در زمان تمیز کردن لکه چربی از مبل و فرش با نوشابه باید از مقدار کمی نوشابه استفاده کنید تا پارچه مبلی و فرش شما رنگی نشود.
  • اگر در زمان خوردن غذا در رستوران مقداری سس یا روغن روی لباس شما ریخت، می‌توانید کمی نوشابه روی محل لکه بریزید و بعد از ۲ ساعت آن را با آب بشویید. با این روش لکه چربی راحت‌تر از روی لباستان تمیز می‌شود.
  • برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با نوشابه ابتدا لباس را با نوشابه بشویید و سپس آن را طبق روال همیشه با مایع یا پودر شوینده مناسب بشویید و آبکشی کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    کاشت وپیونددرخت وسیفی جات بااموزش جدید