لکه های پوستی | درمان خانگی لکه های پوستی

طرز تهیه ضد لک با آب سیب زمینی | روش های خانگی درمان لکه های پوستی

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم سیب ‌زمینی چگونه لکه های پوستی را درمان می‌کند. با ما همراه باشید.

آب سیب زمینی
ویکی گردی:

نداشتن لکه های پوستی باعث افزایش جذابیت و اعتمادبه‌نفس ما می‌شود و همگی دوست داریم پوستی شفاف و بدون عارضه داشته باشیم. جالب است بدانید برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند تنها با خرید محصولات بسیار گران‌قیمت می‌توانند از شر لکه های پوستی خلاص شوند روش‌های درمانی خانگی ارزان و مؤثری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. یکی از روش‌های درمان لکه های پوستی استفاده از سیب زمینی برای درمان عارضه‌های مختلف است. 

 برای رهایی از شر لک های پوستی کافی است سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و یک قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و درون قالب یخ بریزید. اجازه دهید که این مخلوط 5 تا 6 ساعت در فریزر بماند. وقتی آماده شد یک تکه یخ مورد نظر را با پارچه نازک بپیچید و چند دقیقه آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. برای بهترین نتیجه، روزانه از یک الی 2 تکه یخ برای لک صورت استفاده کنید.

اگر سینوزیت داری استفاده نکن.

 

گشاد کردن کفش تنگ با سیب زمینی + دستورالعمل 

 

چرا سیب‌ زمینی برای پوست ما مفید است؟

به‌طورکلی سیب‌زمینی یکی از ارزان‌ترین و پرطرفدارترین مواد طبیعی برای رفع عارضه‌های پوستی و ایجاد زیبایی است. این ماده برای پوست شما کارهای فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد که شاید حتی باورتان نشود. سیب‌ زمینی دارای ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد و نشاسته آن نیز آبرسانی طبیعی و عالی است که علاوه بر این‌ها تغذیه رسانی خوبی برای پوست شما خواهد داشت. در ادامه به شما می‌گوییم برای رفع عارضه‌های مختلف پوستی چگونه از سیب ‌زمینی استفاده کنید.

رفع حلقه‌های تیره دور چشم

سیب‌زمینی می‌تواند حلقه‌های تیره دور چشم را از بین ببرد. برای این کار دو برش سیب‌زمینی برداشته و آن‌ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید. بعد از آن صورت خود را با آب خنک بشویید.

درمان آکنه

سیب‌زمینی آکنه را برطرف می‌کند. برای این کار یک تکه سیب‌زمینی خام را چند دقیقه روی آکنه بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح صورت خود را مثل همیشه بشویید. البته این روش درمانی فوری نیست، اما مؤثر است؛ بنابراین هر روز آن را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

دلایلی که ثابت می کنند آقایان باید سیب زمینی زیاد بخورند

از بین بردن لکه‌های صورت

سیب‌زمینی یک ماده طبیعی عالی برای رفع لک‌های صورت می‌باشد. یک سیب ‌زمینی را پوست‌کرده و با رنده ریز رنده یا میکس کنید. سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی صورت و لک‌ها ماساژ دهید و اجازه دهید 5 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب خنک آن‌ها را بشویید.

روش دیگر این است که صورتتان را با آب گرفته‌شده از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها بشویید و بهتر است اجازه دهید کمی خنک شود. البته آب سیب ‌زمینی سریعاً در معرض هوا اکسید و تیره می‌شود و نباید خیلی بماند. بعد از شستن صورتتان با آب سیب‌زمینی آن را با پارچه‌ای نرم خشک و تمیز کنید.

از بین بردن چروک‌های پوستی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم این صیفی منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و با رطوبت رسانی عالی چروک‌ها را کاهش می‌دهد. برای این کار یک سیب‌زمینی را رنده کرده، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون به آن اضافه کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب خنک بشویید.

از بین بردن چربی پوست

پوست چرب باعث ایجاد جوش‌های بیشتر می‌شود و افرادی که پوست چرب دارند باید سعی کنند این چربی اضافی را از بین برده و پوست را به سمت حال نرمال ببرند. برای این کار می‌توانید از سیب‌ زمینی استفاده کنید. یک سیب‌زمینی را پوست‌کنده و رنده کنید. مقداری گلاب و یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید. ماسک را به مدت 15-20 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب سرد بشویید و صورت خود را خشک کنید.

برای رفع بوی بد کله پاچه چیکار کنیم؟ + بوی سوختگی

سخن پایانی …

روش‌هایی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم همگی کاربردی و آسان و ارزان هستند؛ بنابراین شما هم می‌توانید روزانه با گذاشتن کمی وقت با استفاده مداوم از سیب زمینی پوستی نرم و لطیف و درخشان داشته باشید. امیدواریم این دستورالعمل‌ها برای شما نیز نتیجه مطلوب را ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • گیلان

    خوب بود👌🏻

  • خودم

    من گلاب رو هم امتحان کردم عالی بود. یک هفته نشده کلی از لک ها و چربی صورتم از بین رفت .

  • علی

    اب سیب زمینی یا آبمیوه گازدار😂