گوجه سبز | غذا با گوجه سبز | دسر با گوجه سبز

با گوجه سبز، چی بپزم که هم خوشمزه باشه هم راحت؟ | معرفی غذا و دسرهای خوشمزه با گوجه سبز

گوجه سبز محبوب ترین میوه فصل تابستان است که با آن میتوانید خوشمزه ترین غذا ها را تهیه کنید و از طعم عالی آن ها لذت ببرید.

گوجه سبز
ویکی گردی:

گوجه سبز یکی از میوه های تابستانی پرطرفداری است که طعم بسیار خوشمزه و همه پسندی دارد. طعم ترش و ملس این میوه خوشمزه باعث شده است که با استفاده از آن انواع و اقسام خوراکی های پر مغذی و ویتامین دار تهیه شود. در ادامه این بخش از آشپزخانه ویکی گردی را همراهی کنید تا با غذاهای خوشمزه ای که با استفاده از گوجه سبز تهیه می شود آشنا شوید و سپس یکی از آن ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با معرفی غذاها و دسر های گوجه سبز با ما همراه باشید.

خورشت گوجه سبز با مرغ

خورش گوجه سبز با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه محلی به شمار می رود که با استفاده از گوجه سبز تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. اگر می خواهید یک غذایی متفاوت برای پذیرایی میهمانانتان سرو کنید پیشنهاد می کنیم این گزینه را در اولویت قرار دهید، چرا که طعم بسیار فوق‌العاده ای دارد و با استفاده از موادی همچون مرغ، گوجه سبز، جعفری خشک، پیاز، آرد، گندم و... تهیه میشود.

دلیل نرم شدن ته دیگ سیب زمینی چیه + راه حل

آش گوجه سبز

یکی از غذاهای پروتئین دار و مغذی که با استفاده از گوجه سبز پخته می شود آش گوجه سبز می باشد که معمولاً در فصل بهار تهیه می شود. گوشت چرخ کرده، گوجه سبز، گندم، لوبیا قرمز، عدس، نعناع خشک و... از جمله موادی هستند که در تهیه این غذای خوشمزه بکار برده می شود. این غذا در وعده های نهار، میان وعده، شام و در بعضی موارد به عنوان پیش غذا سرو می شود.

خورشت گوجه سبز با گوشت

یکی دیگر از غذاهایی که با استفاده از گوجه سبز می توانید تهیه کنید خورش گوجه سبز با گوشت می باشد. غذایی که طعم بسیار بی نظیری دارد و در وعده های ناهار و شام و حتی در ماه رمضان به عنوان سحری سرو می شود. چنانچه قصد داشتید این غذای خوشمزه را تهیه کنید به موادی همچون گوجه سبز، گوشت، نعناع سرخ شده، جعفری سرخ شده، پیاز داغ، زعفران دم کرده و... نیاز دارید.

اشکنه گوجه سبز

میوه تابستانی گوجه سبز کاربردهای فراوانی دارد و همانطور که در مطالب پیشین اشاره شد با استفاده از آن انواع غذاها تهیه می شود که جذابیت بسیاری دارند. در این بخش نیز قصد داریم یک اشکنه خوشمزه برایتان معرفی کنیم که با استفاده از گوجه سبز تهیه می شود. برای طبخ این غذای مقوی و خوش طعم موادی همچون گوجه سبز، شکر، پیاز، روغن، شنبلیله، تخم مرغ، آرد، سفید، زردچوبه، گوجه سبز و... استفاده می شود.

طرز تهیه چند خوشمزه دیگر با گوجه سبز

با این میوه ی خوشمزه و پرطرفدار بهاری، علاوه بر غذا میتوانید لواشک، مربا و کمپوت خانگی هم تهیه کنید.

روش نگهداری صحیح سویا که خیلی ها نمیدونن!

لواشک گوجه سبز

همانطور که میدانید گوجه سبز موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همینطور کم خونی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد، پس برای اینکه از فواید آن بیش از پیش بهره‌مند شوید پیشنهاد می کنیم با استفاده از گوجه سبز یک نوع لواشک خوشمزه تهیه کنید و با این روش حتی به سلامتی کودکانتان نیز کمک کنید چراکه آن ها عاشق لواشک هستند. ناگفته نماند طرز تهیه لواشک گوجه سبز را می توانید در آشپزخانه ویکی گردی ملاحظه نمایید.

مربای گوجه سبز

با فرا رسیدن فصل بهار، فصل فروش گوجه سبز های خوشمزه و ترش فرا میرسد و شما می توانید علاوه بر مصرف خام این میوه خوشمزه، در انواع غذاها یا دسرها از آن استفاده نمایید. مربای گوجه سبز از آن دسته مربا های خوشمزه ای است که فواید بسیار فراوانی در سلامتی بدن دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با رعایت چند نکته ساده این مربای خوشمزه را در منزل خود تهیه کنید. برای تهیه این مربا به موادی همچون گلاب، گوجه سبز، پودر هل، آب و شکر نیاز دارید.

کمپوت گوجه سبز

برای آن دسته از افرادی که طرفدار میوه ها و خوراکی های ترش مزه هستند اما به خاطر ناراحتی های گوارشی نمی‌ توانند آن طور که باید از آن ها استفاده کند پیشنهاد می کنیم که کمپوت گوجه سبز را در برنامه غذایی خود قرار دهند. چراکه این کمپوت بسیار لذیذ و خوشمزه است و با استفاده از موادی همچون آب، شکر و گوجه سبز تهیه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر