گیاهان آپارتمانی | فواید دارچین برای گیاهان آپارتمانی

5 خاصیت فوق العاده دارچین در رشد گیاهان آپارتمانی! + فیلم

دارچین یک پودر عالی چند منظوره برای گیاهان آپارتمانی است که در این مقاله سعی داریم به بررسی تمام خواص فوق العاده دارچین بپردازیم.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

فواید فوق العاده دارچین در رشد گیاهان آپارتمانی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید. دارچین به عنوان ادویه ای بسیار خوب بود و خوش طعم است که امروزه در همه خانه های ایرانی یافت می‌شود. این گیاه دلچسب علاوه بر تمامی خواص خوراکی که برای ما دارد برای گیاهان آپارتمانی ما نیز بی نهایت مفید به فایده است. در این مقاله قصد داریم 5 خاصیت این پودر فوق العاده را برای گیاهان آپارتمانی بگوییم.

شما با پودر دارچین می‌توانید خیلی راحت به صورت طبیعی و کاملا ارگانیک گیاهان آپارتمانی شاداب و سرحال داشته باشید.

فواید قرص آسپرین برای گیاه و نکات استفاده از آن + فیلم

فیلم آموزش استفاده از دارچین برای گل و گیاه

1. خاصیت ضد قارچ و باکتری دارچین

 

اگر گیاهتان دچار بیماری های قارچی و یا باکتریایی شده است و یا به دنبال راهی برای پیشگیری گیاهتان از این بیماری ها هستید، دارچین به کمک شما می‌آید.

پودر دارچین یک قارچ کش کاملا طبیعی و همیشه در دسترس است.

البته توصیه می‌شود که اگر قارچ کش در اختیار دارید، ترجیحا از آن استفاده کنید, مانند قارچ کش مانکوزب, کاربندازیم, کاپتان و یا اکسی کلرور مس.

ولی پودر دارچین نیز یک جایگزین مناسب برای قارچ کش های شیمیایی است. به خصوص اینکه هیچ خطر و ضرری برای سلامتی شما ندارد.

حال طرز استفاده از این دارچین به عنوان قارچ کش چیست؟

2 تا 3 قاشق غذاخوری پودر دارچین را در نیم لیتر آب حل کرده و اجازه دهید به مدت 8 ساعت بماند. بعد از این مدت ذرات درشت دارچین را با یک صافی جدا کنید و محلول را به صورت اسپری به گیاهتان بدهید.

2. هورمون ریشه زا

دومین مورد استفاده از این پودر سحرآمیز، استفاده از آن به عنوان هورمون ریشه زا است. دارچین برای رشد سریع گیاهان موثر است و همیشه در دسترس و ارزان قیمت است.

بنابراین اگر شما از گیاهتان قلمه تهیه کردید، می‌توانید از پودر دارچین برای ریشه دار کردن قلمه هایتان استفاده کنید.

به چه صورت؟ کافیست که انتهای قلمه خود را مرطوب کرده و به پودر دارچین آغشته کرده و بعد شاهد تسریع ریشه زایی در قلمه هایتان باشید.

دلیل اصلی قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

خاصیت فوق العاده دارچین برای ریشه دار شدن گیاهان

3. دفع آفات و پشه های سیاه گلدان

دارچین به دلیل بوی خاص خود باعث دفع انواع آفات و مخصوصا پشه های سیاه گلدان می‌شود. کافیست که پودر دارچین را بر روی سطح خاک گلدان خود بریزید و بعد با تقریبا دو سانتی متر از روی سطح خاک تان مخلوطش کنید.

به این صورت به طور کامل از شر این آفات مزاحم خلاصی پیدا می‌کنید.

4. جلوگیری از رویش قارچ های وحشی

برخی از گیاهان آپارتمانی هستند که خواهان محیط و خاک همیشه مرطوب هستند و ما باید همچین شرایطی را برای آن ها فراهم کنیم. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که: مرطوب بودن خاک دلیل اصلی رشد انواع قارچ و به خصوص قارچ های وحشی است.

چاره چیست؟ کافیست مانند مورد قبل کمی دارچین بر روی خاک گلدان خود ریخته و با دو سانتی متر خاک سطحی گیاه مخلوط کنید تا از این قارچ های خطرناک نیز آسوده شوید.

روش های عوض کردن خاک گلدان در خانه

5. التیام زخم گیاهان

زخم های روی گیاهان ممکن است به دلایل مختلفی از جمله هرس بی اندازه، آسیب دیدن توسط باد، حیوانات خانگی و یا کودکان ایجاد شوند. همانطور که می‌دانید این زخم ها مستعد انواع بیماری های قارچی هستند.

دارچین به دلیل خاصیت قارچ کشی که دارد می‌تواند به عنوان مرحم برای زخم های گیاهان استفاده شود. کافیست کمی پودر دارچین به روی زخم ها بزنید و خیال خودتان را آسوده کنید!

منبع: اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر